Ik werk bij een agency dat opdrachten voor klanten uitvoert. Denk aan het bouwen van apps en websites. Voor mijn eerstvolgende klantproject (private sector zakelijke dienstverlening) werd me nu gevraagd een lijst in te vullen met al mijn persoonsgegevens:
-naam,
-voornaam,
-initialen,
-geslacht,
-geboortedatum,
-huisnummer,
-woonplaats,
-postcode,
-identificatiedocument,
-het nummer hiervan,
-email prive,
-email werk,
-en hetzelfde allemaal van mijn partner.
Deze lijst zou naar de klant gestuurd worden voor het project begint. Ik ben zeer huiverig om het gros van deze persoonsgegevens aan een derde partij te sturen en ik begrijp ook niet waarom ze dit willen hebben en wat ze er mee gaan doen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Kan ik zoiets weigeren compleet in te vullen? Dit lijkt me toch ECHT in strijd met de AVG voor zover ik hierover kan terugvinden op internet.
-naam,
-voornaam,
-initialen,
-geslacht,
-geboortedatum,
-huisnummer,
-woonplaats,
-postcode,
-identificatiedocument,
-het nummer hiervan,
-email prive,
-email werk,
-en hetzelfde allemaal van mijn partner.
Deze lijst zou naar de klant gestuurd worden voor het project begint. Ik ben zeer huiverig om het gros van deze persoonsgegevens aan een derde partij te sturen en ik begrijp ook niet waarom ze dit willen hebben en wat ze er mee gaan doen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Kan ik zoiets weigeren compleet in te vullen? Dit lijkt me toch ECHT in strijd met de AVG voor zover ik hierover kan terugvinden op internet.