Ik heb momenteel een Ziggo ConnectBox met een abonnement van 250/25 Mbit/s. De Ziggo ConnectBox heeft in principe bereik in mijn gehele appartement, echter heb ik op mijn werkkamer maar 1, en met geluk 2 streepjes bereik. De snelheid is hier ongeveer 100 Mbit/s down en 25 Mbit/s up.
Graag wil ik dit draadloos bereik verbeteren en de snelheid die ontvangen wordt verhogen.
Echter zit ik met een vraag:
Ga ik de router vervangen óf wifi van de connectbox uitschakelen en een access point dit werk laten doen?
Scenario 1, het vervangen van de router:
Hier laat ik de connectbox in bridge-modus zetten en zou ik een TP-Link Archer AX50 koppelen.
Scenario 2, het plaatsen van een Access Point:
Hier zet ik in de instellingen van de ConnectBox de wifi uit en koppel ik een UniFi 6 Long-Range die in plaats van de ConnectBox dit signaal gaat verspreiden. Ik plaats deze access point bij de router in de meterkast, gezien ik geen kabel ga trekken door mijn appartement.
Ik heb zelf AX apparatuur, vandaar de keuze voor een AX router / access point.
Suggesties voor andere hardware is natuurlijk welkom.
Ik zoek een?
Router of Access Point
Wat is je budget?
€150,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, al vind ik Ubiquiti mooi spul.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaand verhaal.
Wat is slimmer om te doen?
Graag wil ik dit draadloos bereik verbeteren en de snelheid die ontvangen wordt verhogen.
Echter zit ik met een vraag:
Ga ik de router vervangen óf wifi van de connectbox uitschakelen en een access point dit werk laten doen?
Scenario 1, het vervangen van de router:
Hier laat ik de connectbox in bridge-modus zetten en zou ik een TP-Link Archer AX50 koppelen.
Scenario 2, het plaatsen van een Access Point:
Hier zet ik in de instellingen van de ConnectBox de wifi uit en koppel ik een UniFi 6 Long-Range die in plaats van de ConnectBox dit signaal gaat verspreiden. Ik plaats deze access point bij de router in de meterkast, gezien ik geen kabel ga trekken door mijn appartement.
Ik heb zelf AX apparatuur, vandaar de keuze voor een AX router / access point.
Suggesties voor andere hardware is natuurlijk welkom.
Ik zoek een?
Router of Access Point
Wat is je budget?
€150,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, al vind ik Ubiquiti mooi spul.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaand verhaal.
Wat is slimmer om te doen?