Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairfax_carter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-02 22:30
Ik heb gisteren mijn RTX 3080 ontvangen en verbinden met mijn LG C9 werkt alleen als ik de HDMI ULTRA HD Deep Colour functie van de C9 uit heb staan. Maar dit resulteert in maar een maximale refresh rate van 60hz, geen HDR en VRR functionaliteit en een lager colour format dan RGB. Nu ben ik er bekend mee dat er problemen zijn met de 2019 en 2020 oled modellen van LG icm met de RTX 3000 kaarten en dat er een firmware update beschikbaar is en dat gebruikers LG moeten contacteren om de firmware update te ontvangen.

Maar bij de LG klantenservice wordt mij stellig verteld dat deze firmware update voor de Benelux nog niet is uitgerold wat ik vreemd vind want andere gebruikers over de wereld (met name de VS) met dezelfde problemen tussen hun RTX 3000 en C9 of CX melden dat de laatste firmware update van LG (versie: 05.00.03) deze compatibiliteit problemen heeft verholpen. Echter het advies van de LG klantenservice is wachten op de desbetreffende firmware update.

Mijn vraag is of andere gebruikers deze zelfde technische problemen ervaren en of zij ook het zelfde advies van de LG klantenservice hebben ontvangen. En of er wellicht een "work around" bestaat om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door fairfax_carter op 17-11-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 21:26
Ik heb exact het zelfde probleem! Ik wordt er nu zo wel een beetje gek van. Het gaat bij mij om de Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G. Ik heb een zeer strakke kabel die het moet kunnen. Aangezien ik de kabel probleemloos gebruik op de Xbox Series X. (4k 120Hz. Incl HDMI ULTRA HD Deep Colour). Mocht iemand meer info hebben. Graag een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairfax_carter
Bij mij is het probleem verholpen door simpelweg een HDMI 2.1 kabel te gebruiken van niet langer dan twee meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairfax_carter
Timmiboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:24:
Ik heb exact het zelfde probleem! Ik wordt er nu zo wel een beetje gek van. Het gaat bij mij om de Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G. Ik heb een zeer strakke kabel die het moet kunnen. Aangezien ik de kabel probleemloos gebruik op de Xbox Series X. (4k 120Hz. Incl HDMI ULTRA HD Deep Colour). Mocht iemand meer info hebben. Graag een reactie
Probeer ook de C9 en je pc te powercyclen en opnieuw een handshake tot stand te brengen.
Ik hanteer meestal 2 tot 5 minuten om enige rest spanning uit te sluiten.
Desnoods de C9 een reset naar factory defaults geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Het klopt dat het inderdaad met een kortere kabel wel werkt. Echter heb ik een langere kabel nodig. Deze werkt wel gewoon perfect op de Xbox Series X. Dus waarom dan niet via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairfax_carter
Timmiboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:12:
Het klopt dat het inderdaad met een kortere kabel wel werkt. Echter heb ik een langere kabel nodig. Deze werkt wel gewoon perfect op de Xbox Series X. Dus waarom dan niet via de pc?
Erg vreemd inderdaad. Ik kan niks anders bedenken dan dat er nog steeds in de samenwerking tussen de rtx 3000 kaarten en de firmware van LG iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Dat is ook mijn enige verklaring. Los van het feit dat het bij mij om een 10 meter optische kabel gaat. Die wel perfect werkt op de Xbox Series X, kan ik niet anders verklaren, dat er nog steeds problemen zijn met de RTX3080 in combinatie met de LG C9/X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairfax_carter
Timmiboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:43:
Dat is ook mijn enige verklaring. Los van het feit dat het bij mij om een 10 meter optische kabel gaat. Die wel perfect werkt op de Xbox Series X, kan ik niet anders verklaren, dat er nog steeds problemen zijn met de RTX3080 in combinatie met de LG C9/X
Ik heb dezelfde problematiek met een 10 meter optische kabel. Toevallig van het merk ACT? In mijn vak als AV technicus nooit problemen met deze kabels gehad. Dus vond dit ook al vrij vreemd. Maar met een normale 5 meter HDMI 2.1 kabel heb ik dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Het gaat bij mij om de Club 3D variant

https://www.hardwarewebwi...nidirectional-mm-10m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Denk je dat dit nog verholpen gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
fairfax_carter schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb dezelfde problematiek met een 10 meter optische kabel. Toevallig van het merk ACT? In mijn vak als AV technicus nooit problemen met deze kabels gehad. Dus vond dit ook al vrij vreemd. Maar met een normale 5 meter HDMI 2.1 kabel heb ik dezelfde problemen.
Welke 5 meter Hdmi 2.1 kabel heb je? Ik ben nog op zoek naar een 5 meter variant zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Timmiboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:12:
Timmiboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:43:
Als het met 2m kabel wel werkt, maar met 10m kabel niet.
Dan ligt het echt aan de kabel en niet aan de apparaten?

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2020 21:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Verklaar mij dan waarom het met de Xbox Series X wel werkt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:18
https://www.amazon.de/-/e...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

deze werkt met c9 en hdmi 2.1 (getest).

120hz, gsync, hdr, rtx 3080, laatste firmware

Zie ook dat low latency mode aanstaat op de hdmi poort!

[ Voor 28% gewijzigd door Light21M op 02-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Light21M schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:22:
https://www.amazon.de/-/e...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

deze werkt met c9 en hdmi 2.1 (getest).

120hz, gsync, hdr, rtx 3080, laatste firmware

Zie ook dat low latency mode aanstaat op de hdmi poort!
Interessant!

Wel weer gek dat ze zelf zeggen in de omschrijving, dat er compatibiliteits problemen zijn met de RTX3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 10:33
Ik heb zelf deze HDMI 2.1 kabel gehaald.

Iets duurder, wel de volgende dag levering met handgeschreven dankbrief (lol). Drie meter lang, geen issues. Kan gratis retour mocht je issues hebben.

Ik heb nog wel last van bliksemschichtartefacten als ik G-sync aanzet. Maar ik gebruik nu maar motion pro op medium en zet G-sync dan uit. Merk geen verschil.

[ Voor 32% gewijzigd door Grotbewoner op 03-12-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Grotbewoner schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:45:
Ik heb zelf deze HDMI 2.1 kabel gehaald.

Iets duurder, wel de volgende dag levering met handgeschreven dankbrief (lol). Drie meter lang, geen issues. Kan gratis retour mocht je issues hebben.

Ik heb nog wel last van bliksemschichtartefacten als ik G-sync aanzet. Maar ik gebruik nu maar motion pro op medium en zet G-sync dan uit. Merk geen verschil.
Bedankt. Ziet er netjes uit. Helaas heb ik aan 3 meter toch echt te weinig. Ik heb minimaal 4 Meter nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 13:58
Sorry voor het thread diggen.
Maar ondertussen zijn we toch al een tijd verder en ondervind ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
DoomSayerSantos schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:14:
Sorry voor het thread diggen.
Maar ondertussen zijn we toch al een tijd verder en ondervind ik nog steeds hetzelfde probleem.
Je zoekt een werkende 10 meter 2.1 HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 13:58
De kabels zijn niet het probleem.
mijn 2 meter Belkin en 3 meter Maxonar HDMI 2.1 kabel werken prima na die regedit aanpassing.
Maar na elke cold boot mag je opnieuw beginnen tenzij je boot met je monitor en tv aan.
Pagina: 1