Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 55" of 65" OLED TV. Op dit moment heb ik een Sony 55XE9005 LCD TV waar ik natuurlijk wel tevreden over ben, maar een OLED lijkt me fantastisch. Ik twijfel dus tussen de LG CX en de Sony A8.

Wat is je budget?
Denk niet dat dit heel erg van belang is, ik ben er nog niet uit of ik 55 of 65 inch wil, maar ik ben bereid om de prijs voor de Sony te betalen en gezien de LG's goedkoper zijn is budget geen issue.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb zelf nu een Sony HT-ZFG 9 soundbar welke middels HDMI op de ARC poort van de TV aangesloten is. Op de soundbaar is een Xbox Series X en een nVidia Shield aangesloten. Ik gebruik het smartgedeelte van de TV dus niet, vooral omdat het bijzonder traag is op de huidige TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een hele persoonlijke voorkeur richting Sony. Dit omdat ik nooit anders heb gehad maar ook omdat ik nu al een soundbar van Sony heb die keurig met de TV kan praten. Al gok ik dat dit ook met de LG kan middels eARC. In mijn hoofd heb ik altijd het idee gehad dat Sony net altijd iets mooier beeld oplevert dan een ander merk. Qua snelheid van het OS/CPU heb ik dus eigenljik geen voorkeur, omdat de Shield doet wat ik wil dat hij doet, dit tenzij de gebruikerservaring van de TV's zo goed is dat de Shield weer weg kan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu denk ik dat te weten dat de meeste mensen denken (en hopelijk ook reageren) dat de LG CX de beste optie is. Ik game wel op de Xbox Series X, al zijn dit wel casual spellen en speel ik bijvoorbeeld geen (online) shooters. Ik ben er nog niet helemaal achter van VRR en ALLM voor mij doet en of ik daar echt mijn keuze van moet laten afhangen. Als dit geen hele grote toegevoegde waarde oplevert zou ik nog meer neigen naar een Sony.

Laatste punt is dat mijn woonkamer relatief licht is, nu kan ik de gordijnen uiteraard dicht doen tijdens het gamen, maar ik weet niet 100% zeker of een OLED in dit geval de juiste keuze is.

[ Voor 6% gewijzigd door rscheper op 17-11-2020 08:15 ]

Beste antwoord (via rscheper op 17-11-2020 15:26)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-07 17:12
De LG CX biedt inderdaad meeste bang for the buck. Er zijn geen noemenswaardige verschillen qua beeldkwaliteit tussen de Sony A8H en de LG CX, het is vooral op detail niveau en eerder interessant voor de kritische kijker i.p.v. de gemiddelde consument.

Dit gezegd hebbende is de Sony A8H dit jaar op de tweede plaats geëindigd van de blind shootout.

Qua OS en CPU zit je bij beide modellen goed.

Persoonlijk ben ik van mening dat voor de gemiddelde casual gamer VRR, ALLM en 4K 120Hz minder interessant zijn. Wanneer HDMI 2.1 voor jou niet belangrijk is zou ik op je gevoel afgaan, een tv neemt toch een prominente plaats in de woonkamer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-07 17:12
De LG CX biedt inderdaad meeste bang for the buck. Er zijn geen noemenswaardige verschillen qua beeldkwaliteit tussen de Sony A8H en de LG CX, het is vooral op detail niveau en eerder interessant voor de kritische kijker i.p.v. de gemiddelde consument.

Dit gezegd hebbende is de Sony A8H dit jaar op de tweede plaats geëindigd van de blind shootout.

Qua OS en CPU zit je bij beide modellen goed.

Persoonlijk ben ik van mening dat voor de gemiddelde casual gamer VRR, ALLM en 4K 120Hz minder interessant zijn. Wanneer HDMI 2.1 voor jou niet belangrijk is zou ik op je gevoel afgaan, een tv neemt toch een prominente plaats in de woonkamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik heb je post goed gelezen en het is heel simpel. Je wil de Sony en komt gewoon nog eens bevestiging vragen. Bij deze: goede keuze😁.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
stevenleemans schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:54:
Ik heb je post goed gelezen en het is heel simpel. Je wil de Sony en komt gewoon nog eens bevestiging vragen. Bij deze: goede keuze😁.

Veel plezier ermee!
Haha! Je hebt helemaal gelijk! Ik weet ook dat de Sony duurder is en dat hij bepaalde dingen mist. Dat had ik er wel voor over, maar zocht stiekem toch de echte bevestiging. Hopelijk wordt 'ie snel geleverd ;-) Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
rscheper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:59:
[...]

Haha! Je hebt helemaal gelijk! Ik weet ook dat de Sony duurder is en dat hij bepaalde dingen mist. Dat had ik er wel voor over, maar zocht stiekem toch de echte bevestiging. Hopelijk wordt 'ie snel geleverd ;-) Bedankt!
De Sony A8 kan je aan Black Friday prijs krijgen bij Sound & Vision voor 2000€ 65” en ongeveer 1400€ 55” incl 5 jaar waarborg.

Lijkt me amper duurder dan de LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 16:52

Qck

Bazinga

Interessant topic. Ik twijfel over ook over deze 2 tv's, dus even een klein topic-kaapje want 2x eenzelfde soort topic openen is onhandig. In plaats van een Shield gebruik ik een Apple TV 4k.

Korte vraagjes
Is de game-modus op de Sony per kanaal in te stellen of is dat gelijk voor alle bronnen?
Ik neem aan dat een toekomstige console (PS5) prima op 60 fps aangesloten kan worden?

Music is not just a sound, it's a way of living.

Pagina: 1