BTTV onder Slack 8.0 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik draai nu mijn WinTV/PCI onder Slack 8.0 met xawtv3.58 Maar, als ik hem start krijg ik door mijn gehele beeld lijnen (deel van de televisie zender die op dat moment getuned is) Zodra is overlay modus uitschakel, wordt het beeld goed, in het venster en kleur, maar hij refreshed niet meer... Ook fullscreen dit verhaal... Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

bij mij werkt het iig goed met Slackware 8.0. Alleen KWinTV geeft een segfault bij het starten en XawTV is zo;n brak programma :(

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Ik ken je probleem niet, maar kijk vooral 's naar de bttv docs: /usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv. Misschien moet je een module optie geven of switchen tussen PAL/NTSC?

Verwijderd

Start xawtv in verbose mode en geef die output eens en geef gelijk je kernel meldingen erbij voor zover die met de TV kaart te maken hebbem (dmesg) :)

Zitten er ook meldingen over je PCI bus in je dmesg log?

/me heeft wel vaker probleempjes gehad met PCI-video/TV-kaarten op AMD-commputers...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Ehm... Heeft Beelzebubu door wie ik ben? Je bent hulpzaam, tegen mij? Dank je :-) Maar ik ben geen newbie ofzo, daarom post ik het juist, ik heb al mijn resources hier inmiddels op gedrain-ed...

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 11:05 schreef Kippenijzer het volgende:
Ehm... Heeft Beelzebubu door wie ik ben? Je bent hulpzaam, tegen mij? Dank je :-) Maar ik ben geen newbie ofzo, daarom post ik het juist, ik heb al mijn resources hier inmiddels op gedrain-ed...
:?

Ik heb nooit gesuggereerd dat je een newbie was. Jij zegt dat je slechte beeldkwaliteit hebt in non-overlay mode en dat in overlay-mode je beeld niet refresht. Aangezien je een BTTV-kaart hebt kan ik daar redelijk goed mee helpen (heb jij enig idee wie ik ben???) als jij dus je syslog meldingen van de PCI bus en de BTTV kaart geeft. Die heb ik nog nergens zien staan in deze draad.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Op maandag 13 augustus 2001 11:05 schreef Kippenijzer het volgende:
Als je wilt dat mensen je hier blijven helpen moet je zulke dingen niet gaan zeggen denk ik.

Ik denk dat Beelzebubu hier wel degelijk verstand van heeft anders heb je niet zo'n sig.....

Als je problemen met iemand heb kun je dat het beste via email doen en niet zo.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Nee Bultje, ik weet niet wie je bent :-)

Maar, ik gaat dat ding vanmiddag in NOG een anders PC proberen aan de praat te krijgen, maar dan moet dat ding eerst zover zijn dat hij Slack8.0 gaat installeren :-)

Als hij dan WEER kut zal ik hier wel een 3K aan kernel-stuff posten :-)

(Ja, allemaal BTTV gericht :P )

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 11:29 schreef Kippenijzer het volgende:
Nee Bultje, ik weet niet wie je bent :-)

Maar, ik gaat dat ding vanmiddag in NOG een anders PC proberen aan de praat te krijgen, maar dan moet dat ding eerst zover zijn dat hij Slack8.0 gaat installeren :-)

Als hij dan WEER kut zal ik hier wel een 3K aan kernel-stuff posten :-)

(Ja, allemaal BTTV gericht :P )
Ohgod, nee he? :P

Welcome to Linux, Pais ;)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 11:22 schreef rlensen het volgende:

[..]

Als je wilt dat mensen je hier blijven helpen moet je zulke dingen niet gaan zeggen denk ik.

Ik denk dat Beelzebubu hier wel degelijk verstand van heeft anders heb je niet zo'n sig.....

Als je problemen met iemand heb kun je dat het beste via email doen en niet zo.
Nee, was niet negatief bedoeld. Ik meende dat ik het erg aardig of netjes vond dat hij mij ging helpen, en de hulp word ook geapprecieerd. Dus, als dit lullig is overgekomen spijt mij dit.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 11:44 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

Nee, was niet negatief bedoeld. Ik meende dat ik het erg aardig of netjes vond dat hij mij ging helpen, en de hulp word ook geapprecieerd. Dus, als dit lullig is overgekomen spijt mij dit.
Apology accepted >:)
Pagina: 1