Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Binamin
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik speel spellen als Arma 3 en Total War Wahammer II, hierbij vind ik het ook leuk om te recorden tijdens het gamen, maar dat trekt mijn huidige pc maar net aan. Ook speel ik wel eens Cities Skylines, maar als mijn stad een beetje degelijke vormen aan gaat nemen, trekt mijn pc het niet meer goed.

Voor m'n werk ben ik soms wat aan het 3d modelleren, dit gaat soms ook nogal traag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al het een en ander en weet niet wat ik ervan kan houden, dus lastig te beantwoorden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B150M PRO-VD€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 170,-€ 170,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 3TB€ 58,02€ 58,02
1BehuizingenCorsair Carbide 300R€ 79,-€ 79,-
1MonitorenDell UltraSharp U2312HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR21N15D8/8€ 0,-€ 0,-
1VoedingenXFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 226,74€ 226,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 533,76

Deze dingen zitten momenteel in mijn setup. Alles dat ik mee kan nemen is mooi meegenomen
Videokaart in februari nieuw gekocht, omdat mn oude er mee op hield.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik mijn CPU moet vervangen en RAM geheugen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Super stil hoeft het allemaal niet te zijn, maar non-stop herrie heb ik ook geen zin in.
Ik wil in de nabije toekomst ook een tweede scherm aansluiten, hebben jullie hiervoor tips?
Ook wil ik in de nabije toekomst een 2de SSD aanschaffen, omdat de huidige niet zoveel ruimte heeft.

Ga je overklokken?
Niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
1. Advies voor het upgraden voor huidige systeem (prioriteit 1)
2. Advies voor 2de scherm (binnen nu en een jaar)
3. Advies voor 2de SSD (binnen nu en een jaar)

Ik wil het liefst niet te veel uitgeven, maar wil wel weer een tijdje vooruit kunnen.

Beste antwoord (via Binamin op 23-04-2021 12:56)

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:33
Binamin schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik wist niet zeker wat er allemaal moest worden aangepast, dus wist ook niet zo goed wat een redelijke prijs zou zijn.
De vraag is niet wat een redelijke prijs is, daar zul je feedback op krijgen hier irt je wensen.

De vraag is vooral, hoe groot is jouw zak met geld die je er voorover hebt om aan jouw wensen te voldoen?
Op basis daarvan zul je beter toegespitst advies krijgen.

Even heel kort door de bocht, speelt geld geen rol, zou je het hele systeem willen vervangen om aan je abstracte behoefte het beste te kunnen voldoen. Onderdelen van je huidige pc verder upgraden is imo het niet waard en zonde van je geld. Echter je budget hierin is bepalend. Heb je 200,- euro —> 2e hands eea proberen
600,- euro —> proberen groot deel van je setup te vervangen.
1200,- euro —> nieuwe build.

Nogmaals om specifieker advies te geven zul je specifieker moeten zijn vwb je budget en wat je nu echt wilt/nodig bent/belangrijk vind.

Voor nu is er geen mogelijkheid om met je genoemde 300-500 euro, goed te voldoen aan 3D werkzaamheden en futureproof. Dus of aan de budget kant aanpassingen doen of aan de wensen kant.

Alle reacties

• kerath
Je behoefte; 3d, streamen, etc is wat tegenstrijdig met je wens, niet teveel uitgeven en wel een tijdje vooruit. (je systeem bottlenecked vermoedelijk niet op 1 specifiek onderdeel waarschijnlijk)

Ontbreken van concreet budget i.c.m. ontbreken van concrete wensen vwb resolutie/settings en het ontbreken van eigen setup/plan voor een build maakt dat dit wellicht een negatieve effect op het aantal behulpzame reacties zou kunnen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door kerath op 17-11-2020 01:29 ]

• Cas104010
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-07 20:33
Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb ook een budget nodig om de PC helemaal aan te kunnen passen aan wat je wil doen.

• Cas104010
Ik heb dit even snel samengesteld. De dingen die er niet instaan zou ik je aanraden te vervangen. Het moederbord zou ik veranderen zodat je meer RAM-slots hebt zodat je later eventueel nog naar 32GB kan upgraden.

1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 134,06€ 134,06
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 108,04€ 108,04
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,10

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:59
Cas104010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:09:
Ik heb dit even snel samengesteld. De dingen die er niet instaan zou ik je aanraden te vervangen. Het moederbord zou ik veranderen zodat je meer RAM-slots hebt zodat je later eventueel nog naar 32GB kan upgraden.

1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 134,06€ 134,06
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 108,04€ 108,04
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,10
Waarom nu nog voor een 9e generatie i5 gaan terwijl de 10e al uit is? Voor 15 euro heb je toch behoorlijk wat meer performance in sommige games en een platform dat nog niet dood is.

@Binamin City Skylines is een grote liefhebber van RAM, dus 16GB is wel het minimum, ga je echt grote steden bouwen en mods toevoegen, dan kan 32GB handig zijn. Moet zeggen dat ik na een tijd altijd ook wel framedrops ervaar.

Draai eens een keer MSI afterburner als je die spellen speelt en 3d modelleert. Dan kan je zien welk onderdeel op 100% zit en de vertragingen veroorzaakt.

Je videokaart en CPU zijn beide niet heel geweldig. Maar als het niet teveel mag kosten wordt het al snel lastig. Je goedkoopste optie zou zijn om je moederbord + CPU te verkopen en daar een nieuw setje mee te kopen. De spellen die je opnoemt zijn naar mijn kennis allemaal behoorlijk CPU heavy. RAM heeft wel een lage snelheid maar als je echt op een beperkt budget zit, vervang deze niet of later.

Maar zoals hierboven al is gezegd, kom met een concreet budget.

• Binamin
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik wist niet zeker wat er allemaal moest worden aangepast, dus wist ook niet zo goed wat een redelijke prijs zou zijn. Hoever kom ik met 300-500?

32gb RAM klinkt wel aantrekkelijk (benieuwd naar verschil in kosten tussen 16 en 32 hierin).
Zou mooi zijn als ik voor 16 ga, dat ik dan toch nog eenvoudig kan upgraden naar 32 op een later moment.

• Cas104010
@lamaa1 ik heb net even gekeken en ik kan geen 10th gen i5 met socket 1151 vinden... (moet wel zeggen dat ik meer thuis ben in AMD)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
bestaat ook niet @Cas104010 dus wat dat betreft heb je gelijk :)

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:59
Cas104010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:59:
@lamaa1 ik heb net even gekeken en ik kan geen 10th gen i5 met socket 1151 vinden... (moet wel zeggen dat ik meer thuis ben in AMD)
Is ook socket 1200 en geen 1151. Of mis ik dat socket 1151 een vereiste was?

• Cas104010
pricewatch: ASRock B460M Pro4.
Zou dit kunnen? Vgm was Z490 wel het een goede chipset (nogsteeds geen idee)

Acties:
  • Beste antwoord

• kerath
Binamin schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik wist niet zeker wat er allemaal moest worden aangepast, dus wist ook niet zo goed wat een redelijke prijs zou zijn.
De vraag is niet wat een redelijke prijs is, daar zul je feedback op krijgen hier irt je wensen.

De vraag is vooral, hoe groot is jouw zak met geld die je er voorover hebt om aan jouw wensen te voldoen?
Op basis daarvan zul je beter toegespitst advies krijgen.

Even heel kort door de bocht, speelt geld geen rol, zou je het hele systeem willen vervangen om aan je abstracte behoefte het beste te kunnen voldoen. Onderdelen van je huidige pc verder upgraden is imo het niet waard en zonde van je geld. Echter je budget hierin is bepalend. Heb je 200,- euro —> 2e hands eea proberen
600,- euro —> proberen groot deel van je setup te vervangen.
1200,- euro —> nieuwe build.

Nogmaals om specifieker advies te geven zul je specifieker moeten zijn vwb je budget en wat je nu echt wilt/nodig bent/belangrijk vind.

Voor nu is er geen mogelijkheid om met je genoemde 300-500 euro, goed te voldoen aan 3D werkzaamheden en futureproof. Dus of aan de budget kant aanpassingen doen of aan de wensen kant.

• kerath
Even ter inspiratie een linkje naar een de BBG van september.
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

En wat is je eigen setup/plan tot nu toe? Het heeft voor mij nu vooral een hoog gehalte, dit heb ik, dit wil ik, en maak maar wat moois voor me. Er wordt wat meer van jezelf ook verwacht.
Pagina: 1