Heeft er iemand 2 M30 adapters voor de HR92 liggen. Ik heb 2 comap thermostaat kranen die zijn M28, de HR92 die hier op zitten daarvan heb ik de originele M30 adapters niet meer. Deze kranen zijn vervangen door Jaga Proventielen die zijn M30.
Vraag
Alle reacties
Bij mij is de plastic schroefdraad van 1 van de m30 standaard adapters kapot gedraaid.RicoB1961 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:53:
Heeft er iemand 2 M30 adapters voor de HR92 liggen. Ik heb 2 comap thermostaat kranen die zijn M28, de HR92 die hier op zitten daarvan heb ik de originele M30 adapters niet meer. Deze kranen zijn vervangen door Jaga Proventielen die zijn M30.
Heb je nog adapters kunnen vinden?
Zo ja, waar?
Desnoods een eventueel artikelnummer om verder te zoeken?
Bij mij is ook een van de m30x1,5 adapters defect. Bij Warmteservice zijn ze per 10 stuks te bestellen voor €71,28. Uiteraard veel te duur als je er maar 1 nodig hebt. Misschien kunnen we iets regelen om samen te bestellen?
Lijkt mij een prima suggestie!
Ik heb vorige week een vraag bij Honeywell uitgezet hierover. Mogelijk dat ze als service een oplossing bieden.
Nog even een paar dagen aanzien?
Ik heb vorige week een vraag bij Honeywell uitgezet hierover. Mogelijk dat ze als service een oplossing bieden.
Nog even een paar dagen aanzien?
Prima, ik hoor graag als je bericht terug hebt van Honeywell.
Ik kwam op Marktplaats ook nog een partij tegen die losse adapters aanbiedt. Heb een bericht gestuurd of ze nog verkrijgbaar zijn. Als ik meer weet meld ik het.
Ik kwam op Marktplaats ook nog een partij tegen die losse adapters aanbiedt. Heb een bericht gestuurd of ze nog verkrijgbaar zijn. Als ik meer weet meld ik het.
Hallo, Ik heb ook wel interesse in 1 of 2 stuks. Hebben jullie nog over?
Ik heb flink wat Evohome HR92WE koppen in een kleinzakelijke omgeving gemonteerd zitten maar het zijn altijd de kunststof adapters die afbreken als iemand tegen de HR92WE aan loopt. Ik heb ze gemonteerd zitten op Danfoss afsluiters en heb een voorraadje M30x1,5 adapters nodig. Hebben jullie die nog weten te vinden?
Ondertussen een ouder topic, toch even het stof er af blazen... Is iemand het nog gelukt om een voorraadje M30 adapters te vinden? Ik heb een setje kranen zonder adapters over genomen en probeer nu de set weer compleet te krijgen. Heeft iemand misschien een defecte knop waarvan je de adapters niet meer gebruikt? Neem ze graag over.
Groeten Nick
Groeten Nick
Groeten, Nick
Volgens mij heb ik hier een stukje reverse psychology op losgelaten toen ik op zoek was naar deze niet-verkrijgbare adapters.
Ik heb juist dit soort adapters op mijn M30 kranen gezet:
https://www.installand.nl...eOu2zoAy-fjhoCQpEQAvD_BwE
Vervolgens de M28 verbindings stukken die wél verkrijgbaar zijn (waren? is alweer een jaar geleden) toegepast.
Vervolgens de M28 verbindings stukken die wél verkrijgbaar zijn (waren? is alweer een jaar geleden) toegepast.
This post was created with 100% recycled electrons
Dankjewel voor het delen!! Ik ben deze wel tegen gekomen maar vond het plaatje er een beetje twijfelachtig uit zien... Wat is jouw ervaring?? Werken de knoppen nog wel zoals ze bedoeld zijn? Oftewel, zit er geen speling in de pin waardoor de kraan of niet goed open of juist dicht gaat?boredgeestje schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:48:
Volgens mij heb ik hier een stukje reverse psychology op losgelaten toen ik op zoek was naar deze niet-verkrijgbare adapters.
M28 adapters heb ik er nog 9 van liggen... Als ik die toe kan passen maakt dat het verhaal wel een stuk makkelijker en ben ik niet meer afhankelijk van een zeer select groepje merken die M28 aanbieden. Volgens mij is Comap de enige die ze als dynamic kraan verkoopt als Autosar en Variosar, echter kom ik daar ook alleen M30 van tegen op Google.
Groeten, Nick
Groeten, Nick
Ik heb het iig op één kraan toegepast en dat werkt prima (is alweer even geleden of het meer kranen waren heb ik even niet zo helder)
De kraan loopt in ieder geval helemaal dicht. Openstand lijkt ook goed, maar het verschil tussen 90% of 100% open is voor mij niet te meten. Bij de adapter zit een soort tussenpinnetje/pinverlenger dat was even pielen bij het monteren.
De kraan loopt in ieder geval helemaal dicht. Openstand lijkt ook goed, maar het verschil tussen 90% of 100% open is voor mij niet te meten. Bij de adapter zit een soort tussenpinnetje/pinverlenger dat was even pielen bij het monteren.
[ Voor 12% gewijzigd door boredgeestje op 21-09-2022 14:14 ]
Heeft iemand nog een M30 liggen ?
Of samen zullen wij bestellen ?
Bij deze is dit 30 euro per maar een plastieke dingetje https://www.cv-sanitairko...eladapter-M30-x-1,5-OP=OP, bij warmte service is het 10 stukken voor ongeveer 80 euro.
Ik heb wel een paar M28 liggen, misschien kan ik de rondje van M28 groter maken om naar M30 te worden ? (met kracht op een verhitte M28 te duwen en draaien ???)
Of samen zullen wij bestellen ?
Bij deze is dit 30 euro per maar een plastieke dingetje https://www.cv-sanitairko...eladapter-M30-x-1,5-OP=OP, bij warmte service is het 10 stukken voor ongeveer 80 euro.
Ik heb wel een paar M28 liggen, misschien kan ik de rondje van M28 groter maken om naar M30 te worden ? (met kracht op een verhitte M28 te duwen en draaien ???)
[ Voor 22% gewijzigd door noucmen op 07-12-2022 10:23 ]
Ik vind €30 per stuk toch wel schandalig duur. Voor een paar tientjes erbij heb je een nieuwe knop met alle accessoires er bij. Je zou het kunnen proberen om de m28 op een m30 kraan te zetten die goed warm is. De vraag is wel of de maat van het schroefdeel dan wel overeen komt met hoe het hoort te zijn. Beetje natte vinger werk gaat dat worden vrees ik...
Ik ben ondertussen wel voorzien met een 2e hands knop met een M30 adapter, deze was compleet minder duur dan een nieuwe adapter
Ik ben ondertussen wel voorzien met een 2e hands knop met een M30 adapter, deze was compleet minder duur dan een nieuwe adapter
Groeten, Nick
Een loodgieter kan makkelijk de binnen kant van m28 groter te maken, dus naar m30 te worden.
Maar helaas, heb ik die gereedschap niet. Om die m28 te verhitten, werkt een haardroger niet. De kunstof is te hard om flexibel te zijn op rond 80 celcius graden, en het duwen-en-draaien is niet makkelijk.
Maar helaas, heb ik die gereedschap niet. Om die m28 te verhitten, werkt een haardroger niet. De kunstof is te hard om flexibel te zijn op rond 80 celcius graden, en het duwen-en-draaien is niet makkelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door noucmen op 07-12-2022 18:11 ]
Dit is geniaal, dus: dichtmaken doet hij helemaal goed, en openmaken is het tussen 90% en 100% ? Is helemaal acceptbaar voor mij als ik nooit 100% open zal maken.boredgeestje schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:48:
Vziw gaat de kraan helemaal open. Mijn opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat ik niet kan meten hoe ver open de kraan staat met mijn HR91 knoppen en dus geen garantie kan geven.noucmen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:19:
[...]
Dit is geniaal, dus: dichtmaken doet hij helemaal goed, en openmaken is het tussen 90% en 100% ? Is helemaal acceptbaar voor mij als ik nooit 100% open zal maken.
Mn radiatoren en vloerverwarming worden goed warm, dus geen reden om te vermoeden dat het niet goed werkt.
Als je een oude kraan hebt zou je die op kunnen offeren en het draad met een gasbrander kunnen verhitten. Kosten niet zo veel bij de bouwmarkt. Of een verffohn van iemand lenen. Zou het niet met een kraan doen die je nog gaat gebruiken, geen idee wat zoveel warmte doet met de afdichting op de spindel.noucmen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:00:
Een loodgieter kan makkelijk de binnen kant van m28 groter te maken, dus naar m30 te worden.
Groeten, Nick
Hij werkt helemaal goed, hartelijk bedankt.boredgeestje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:21:
[...]
Vziw gaat de kraan helemaal open. Mijn opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat ik niet kan meten hoe ver open de kraan staat met mijn HR91 knoppen en dus geen garantie kan geven.
Mn radiatoren en vloerverwarming worden goed warm, dus geen reden om te vermoeden dat het niet goed werkt.
Ik ben ondertussen voorzien van 2 nieuwe adapters via Honeywell zelf. Heb contact gezocht en ze gaven aan deze niet los te leveren. Ik heb aangegeven dat ik dit toch wel bijzonder vind dat je een compleet nieuwe set moet kopen als er zo’n klein onderdeel defect is. Blijkbaar was dat een trigger dat ze er uit coulance 2 kosteloos opgestuurd hebben. Dus… als je er één nodig hebt, stuur een mail naar Honeywell 😉
Heb ook nog wat installateurs benaderd, daar worden woekerprijzen gevraagd voor diegene die ze kan leveren. Had er een die €15 per stuk vroeg (had er 3 liggen), één die €12 per stuk of €10 bij afname van 10 stuks.
Heb ook nog wat installateurs benaderd, daar worden woekerprijzen gevraagd voor diegene die ze kan leveren. Had er een die €15 per stuk vroeg (had er 3 liggen), één die €12 per stuk of €10 bij afname van 10 stuks.
Groeten, Nick
Is er nog nieuws op het M30 adapter vlak of is het kopen van een M30 -> M28 adapter nog steeds de beste oplossing? Uit contact met Resideo komt bij mij niks nuttigs. Alleen een doorverwijzing naar een Tsjechische webwinkel die de M30 adapter voor €36 per stuk verkoopt.
Ik was ook benieuwd. heb op mp 10 HR91 kranen gekocht. helaas niet goed opgelet zitten alleen maar M28x1,5 adapters op. de M30 zitten er niet bij.
ik moet aan kunnen sluiten op Danfoss RA en RA-V hoe kan ik dit het beste oplossen?
vind 35 euro per adapter wel fors.
Groeten,
Mark
ik moet aan kunnen sluiten op Danfoss RA en RA-V hoe kan ik dit het beste oplossen?
vind 35 euro per adapter wel fors.
Groeten,
Mark
Pagina: 1