Denon AVR-X2300W eruit, maar wat moet erin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oltie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ben niet tevreden over de Denon X2300W reciever. Aangemeld in mijn netwerk raakt ie keer op keer de weg kwijt. Geen verbinding, slaat uit enz. Als speakers staan er de big 5 van Teufel Ultima 40 en daar ben ik content mee.
Suggesties voor een passende reciever? Budget tot €1000,=
Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Oltie schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:36:
Ben niet tevreden over de Denon X2300W reciever. Aangemeld in mijn netwerk raakt ie keer op keer de weg kwijt. Geen verbinding, slaat uit enz. Als speakers staan er de big 5 van Teufel Ultima 40 en daar ben ik content mee.
Wat had je zelf al gevonden?

En je receiver al eens na laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:49
Als je gebruik wilt maken van hdmi 2.1 kun je beter wachten op nieuwe chipsets, de huidige zijn soort van niet wat het moet zijn.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oltie
De denon staat er al een paar jaar en mag wel worden vervangen. Misschien de yamaha RX V6A of Marantz SR 5015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50
ander model denon ook nog een optie?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je nu niet tevreden bent over Denon, zou ik nadenken of je Marantz wil. Zijn zuster-bedrijven en hun receivers zijn intern grotendeels gelijk.

Maar het vertoonde gedrag van je huidige receiver is vreemd. Hoe lang heb je hem al? Zit er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Dit is volgens mij een slecht idee. Het probleem zit niet in je receiver maar in je netwerk. Dikke kans dat met een nieuwe receiver jouw probleem niet is opgelost. 1000 euro naar de maan. Volgens mij moet je het zoeken in je routerinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:30
aljooge schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:54:
Dit is volgens mij een slecht idee. Het probleem zit niet in je receiver maar in je netwerk. Dikke kans dat met een nieuwe receiver jouw probleem niet is opgelost. 1000 euro naar de maan. Volgens mij moet je het zoeken in je routerinstellingen.
Is niet noodzakelijk zo.
Ik herken het probleem van de AVR-X7200WA.

Vriend van me had er één en precies dezelfde issues. Netwerk tiptop in orde.
Yamaha RX-A3080 ervoor in de plaats en die werkt altijd.

Bij de AVR-X7200WA hielp opnieuw opstarten van het ding vaak wel.
Maar met dat ding kon je ook wel eens hebben dat Spotify op het hoogst mogelijke volume begon.

Het lijkt erop dat Denon wat issues in de netwerkfunctionaliteit in die modellen heeft, maar dat de aandacht binnen Denon naar de Heos modellen is verschoven.

Die functioneren wel goed.

Wat ik me ook kan voorstellen vanuit Denon, ook als is het als gebruiker totaal onacceptabel.

Als het niet aan het netwerk ligt, naar een nieuwere Denon met Heos kijken, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Netwerk functionaliteit van Denon en Marantz zijn gewoon krap. Dat is al jaren zo. App is ook niets waard.
Als je dat belangrijk vind kun je beter naar ander merk overstappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sethro op 16-11-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Reset iig alles een keer wat het netwerk betreft, zie manual.

Is de firmware upgrade al gecheckt of er iets te upgraden valt?

Check het systeem eens korter bij het Wi-Fi punt en/of loop de UTP kabels nog eens na en kijk of via die kabel een laptop ook wel maximaal performt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:30
Correct heeft nog wel wat leuke dingen in de koopjeskelder:
https://www.correct.nl/ar...61&BC=Receivers%7B4261%7D

Bijvoorbeeld een Yamaha RX-A1080 binnen je budget:
https://www.correct.nl/ar...RX-A1080BL-art583538B.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik dacht dat ik in het begin ook problemen had met een onbetrouwbare internet-/netwerkverbinding van m'n denon 2113. Ik heb er uiteindelijk een statisch IP buiten de dhcp range aan toegekend en dat werkt tot op heden nog goed.

Dat zou je nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik zal het topic verplaatsen maar voor een eventueel volgende topic het verzoek om Het algemeen beleid #quickstart te volgen. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik nu in het topic. Mijns inziens is alleen de speakers, het huidige issue en de huidige receiver noemen sowieso geen basis om een keuze op te maken. Er zullen meer randvoorwaarden zijn die mee zullen tellen.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oltie
Bijvoorbeeld een Yamaha RX-A1080 binnen je budget:
https://www.correct.nl/ar...RX-A1080BL-art583538B.php
[/quote]

Dank voor de tip, hij staat inmiddels naar hartelust te draaien met de verbinding rock solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:13
Naar je routerinstellingen gaan en je Denon een vast IP adres geven. Als dat niet gaat je Denon een vast IP adres geven op hetzelfde subnet buiten het bereik wat je router automatisch uitdeelt.
En gebruik je Wifi? In dat geval gewoon kabel trekken ;)
Pagina: 1