Renkforce Pl600D duo + zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pteusje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2020
Misschien dat iemand het hier weet. Ik heb zonnepanelen laten installeren. Daarbij hebben ze een smartsysteem geinstalleerd, waardoor ik de waardes uit kan lezen. Nu hebben ze deze connectie gemaakt vanaf zolder met een Renkforce pl600d duo, met als uitkomst dat mijn wifi nu mega traag is. Trek ik de stekker eruit is mijn wifi weer normaal. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dus nu radeloos hier mijn vraag. Ik ben wel echt een leek, sorry vast. Iemand tips? Ik kan ook niks op internet vinden over het ding.

Beste antwoord (via Pteusje op 17-11-2020 00:29)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pteusje schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:51:
Misschien dat iemand het hier weet. Ik heb zonnepanelen laten installeren. Daarbij hebben ze een smartsysteem geinstalleerd, waardoor ik de waardes uit kan lezen. Nu hebben ze deze connectie gemaakt vanaf zolder met een Renkforce pl600d duo, met als uitkomst dat mijn wifi nu mega traag is. Trek ik de stekker eruit is mijn wifi weer normaal. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dus nu radeloos hier mijn vraag. Ik ben wel echt een leek, sorry vast. Iemand tips? Ik kan ook niks op internet vinden over het ding.
Ja dat is al vaker langsgekomen hier. De installateur hangt die dingen ongepaired in je netwerk, zodat je nu waarschijnlijk via het internet van de buren connect (of via die van 3 huizen verderop). Je moet ze dus even pairen: iets met een aantal seconden op een knopje drukken totdat de goeie lampjes gaan knipperen

Zie: dion_b in "Slecht internet na zonnepanelen op dak"

[ Voor 4% gewijzigd door Brahiewahiewa op 16-11-2020 23:46 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:13

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor stekker trek je waar uit?
Bedoel je dat je de Powerlineadapter uit het stopcontact haalt?

Wat voor merk omvormer heb je aangesloten zitten op de Powerlineadapter?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pteusje schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:51:
Ja dat is al vaker langsgekomen hier. De installateur hangt die dingen ongepaired in je netwerk, zodat je nu waarschijnlijk via het internet van de buren connect (of via die van 3 huizen verderop). Je moet ze dus even pairen: iets met een aantal seconden op een knopje drukken totdat de goeie lampjes gaan knipperen

Zie: dion_b in "Slecht internet na zonnepanelen op dak"

[ Voor 4% gewijzigd door Brahiewahiewa op 16-11-2020 23:46 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pteusje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2020
Komen uit hetzelfde dorp en zelfde situatie! Dus ik ga ze opnieuw pairen of sterk overwegen toch een kabel op 1 of andere manier te trekken.
Eeuwig dankbaar Brahiewahiewa en bedankt Allure voor je reactie.