KPN TV achter Ubiquiti managed switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 14:38
Ik heb een tijdje zitten zoeken maar kan niet echt uitsluitsel vinden. De meeste topics gaan over het gebruik van een eigen router maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.

Mijn huidige thuisnetwerk is nogal een zooitje met overal switches. Ik wil meer apparatuur bij elkaar brengen met behulp van een 8-poort managed switch. Ik zat te kijken daar de Ubiquity Unifi US-8. PoE heb ik niet nodig aangezien mijn uaps enkel passieve poe ondersteunen. Ik wil ook niet de andere switches vervangen.

Nu zit ik alleen met de brandende vraag of ik nog wel KPN tv kan kijken als dit alles via de ubiquiti switch gaat lopen. Ik heb de volgende opzet bedacht, gaat dit werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep1vyZi2xX6uheRpa_3Bv2fHLGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIOww9vNXXEeJxyfCPn3ONnm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja in theorie gaat dit prima werken, het is wel van belang dat al je switches IGMP snooping ondersteunen. Dus ook je unmanaged switches, maar als die nu al goed werken dan zal dat zo zijn waarschijnlijk.

Ubiquiti is wat dat betreft enigszins tricky, er zijn mensen waarbij het prima werkt maar die switches zijn ook wel berucht vanwege soms vage issues met IGMP (snooping).

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 16-11-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Ubiquite switches kunnen inderdaad wel eens problemen geven (heb ik gelezen). Zelf heb ik hier alleen maar Netgear (GS105E, GS108E en 2 stuks GS908E). Met name de E erachter is van belang i.v.m. IGMP-snooping zoals @ik222 al aangeeft. Maar als de unmanaged Netgears nu werken zou ik dat eerst maar eens testen voordat je iets nieuws koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Als je niets wilt managen dan is geld uitgeven voor een managed switch zonde van het geld.

Heeft die Synology Nas twee netwerkpoorten dan kan een je daarmee een LACP maken en dan hebt je wel weer een managed switch nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:04
Als je ook ITV over de switch gaat doen dan zou ik zoiezo switches nemen met IGMP ondersteuning. Dan kom je eigenlijk bijna automatisch uit op managed switches.

Van Netgear zijn prima te betalen in de SG105E voor 5 poorts en de SG108E voor 8 poorts.

https://tweakers.net/netw...10xe_p377189/vergelijken/

De unifiy switch zal ook prima werken maar is direct factor 3 duurder. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Daarnaast als je ooit nog eens wil experimenteren met vlans en gasten netwerk via wifi oid dan ben je direct voorbereid. (wel een daarvoor geschikte router nodig)

Zonder igmp kan overigens ook prima werken maar vaak krijg je daar hele vage storingen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-man op 17-11-2020 23:11 ]