Xbox Series S Controller wilt niet opladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidmundo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Mijn vraag;

Hey beste mensen van tweakers, ik heb de nieuwe xbox series s gekocht, samen met de originele play & charge kit van microsoft.
Nu probeerde ik de controller op te laden met het meegeleverde usb c kabeltje van de play & charge kit, alleen wilt die niet opladen...
Weten jullie misschien een oplossing?
(De usb c kabel heeft niet zoals de vorige generatie een lampje op de kabel)
De play & charge kit is net een weekje oud, en heb niet eerder hoeven laden vanwegen het feit dat ik niet zo veel game.
MVG, David.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Xbox series s controller
Microsoft play & charge kit met usb c kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de batterij eruit gehaald en de controller aangesloten met de usb c kabel, en de controller doet het dan gewoon, dus het ligt iedergeval niet aan de usb c kabel (ik heb geen andere controller om de batterij mee te testen)
Ik heb de usb poort aan de voorkant geprobeerd en dacht dat het misschien daar aan had gelegen, maar ook via de 2 usb porten aan de achter kant van de xbox wil de controller niet opladen. Ik heb naar firmware update gezocht op de xbox zelf voor zowel het systeem, als de controller zelf maar een update is er niet en geeft aan dat alles up to date is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:11

XallaX

Meow

Ik had 2 controllers met uitval/verbreken verbinding en niet opladen met de M$ chargekit.
De ene kon door accu eruit, usb aansluiten op de xbox worden voorzien van nieuwe firmware.
(hij zegt niet beschikbaar maar je kan de update alsnog forceren door gewoon update te kiezen)
Daarmee was het probleem weg op deze controller..

De andere controller werkte met de 'andere' accu of batterijen wel gewoon maar de geforceerde firmware update loste het probleem niet op. Uiteindelijk bleek die accu defect, dus retour.

- Probeer eens te laden met een ander usb apparaat of telefoonlader, dit werkt ook met de charge kit.
- Als de controller bekabeld of met batterijen wel werkt is de kans groot dat de accu defect is.