Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL86NL
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een Senseo HD7863 die ik wil voorzien van Wifi.
Ik heb een printplaatje gemaakt voor een Wemos D1 mini met 4 optocouplers die de knoppen nabootsen en de LED uitlezen.

Nu is de vraag: wat te doen met de voeding?

1. de 5 Volt vanaf de zenerdiode gebruiken om een Wemos D1 Mini van stroom te voorzien.
2. externe voeding voor de Wemos D1 Mini. gebruik van: HLK-5MO5

Graag advies.

Beste antwoord (via NL86NL op 17-11-2020 13:59)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Twee dingen om daarin mee te nemen:
- Ik twijfel of de capacitive dropper (zener) voeding in de Senseo krachtig genoeg is voor een ESP. Esp is best hongerig en de voeding in de Senseo levert dus maar ongeveer 30mA.
- Komt de ESP in de Senseo? Indien ernaast zou ik zeker losse voeding gebruiken (maar zou ik de opto's ook zeker in de machine houden).

Wel grappig, zelf in de begintijd van de ESP dit ook al idee gehad. Maar dan wel om de hele bestaande PCB te vervangen. Zo ingewikkeld is het programma van de Senseo ook niet :+ Maarja, kwam er toen niet aan toe en ondertussen ingehaald door de tijd en is de Senseo vervangen door een Jura.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL86NL
Ik heb gekozen voor de HLK-5M05.
dit zodat de Wemos Betere bescherming heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Twee dingen om daarin mee te nemen:
- Ik twijfel of de capacitive dropper (zener) voeding in de Senseo krachtig genoeg is voor een ESP. Esp is best hongerig en de voeding in de Senseo levert dus maar ongeveer 30mA.
- Komt de ESP in de Senseo? Indien ernaast zou ik zeker losse voeding gebruiken (maar zou ik de opto's ook zeker in de machine houden).

Wel grappig, zelf in de begintijd van de ESP dit ook al idee gehad. Maar dan wel om de hele bestaande PCB te vervangen. Zo ingewikkeld is het programma van de Senseo ook niet :+ Maarja, kwam er toen niet aan toe en ondertussen ingehaald door de tijd en is de Senseo vervangen door een Jura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL86NL
Septillion,

Ik was idd ook tot de conclusie gekomen dat de Zener niet genoeg stroom zou leveren.
De ESP komt in de senseo. Zie foto's

project is bijna af, het werkt in iedergeval zoals bedoeld is.

Ik wacht nog op de TCRT5000 om de kopjes te detecteren.
Het reset knopje moet ik nog bevestigen. Om de ESP naar config stand te krijgen.
vastzetten en dichtmaken
stukje config aanpassen omdat ik soms de out of water krijg terwijl hij aan het brewen is.

Mvgr,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjEFb9lMjBASTxUzPBkyH-5WRcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMdYtKwctp2mhSp8ei0sA3TT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sECxqIJVcSc-DbxXT113AiLubhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuZ0DajQqi7fWQZSDQaJUg4r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Hv9nBPRzvwikj3fgZSWxvQU9aM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRrpHZNV6xIPrP6hSPe6tWeT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Interessant, als ik het goed begrijp kun je dan op afstand je koffie laten klaarmaken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts