Toon posts:

DVD met DMA mode??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 12x (AOpen) DVD speler en als ik een DVD wil kopieren naar mijn harde schijf (met DVDDecrypter) dan gaat dat maar met 1.3x :Z . Nu had ik ergens een proggie vandaan (meegeleverd met PowerDVD geloof ik?) waarmee je DMA mode aan kan zetten voor je DVD. Het rippen ging toen opeens met 7x!! :9~

Nu plugde ik laatst een DVD'tje erin van debiteuren crediteuren en die wou erg graag iets installeren op mijn compu. Weggeklikt, maar nu is de DMA mode uit en krijg ik hem met dat proggie niet meer aan de praat! (compu loopt vaak vast bij afsluiten (je moet opnieuw opstarten) en als hij dat niet doet dan staat bij het opstarten het proggie er weer en staat DMA mode weer uit :( )

Is er een andere manier om DMA mode weer aan te zetten? Nu moet ik een UUR wachten voor ik zo'n ding een keer overgepompt heb! :Z :Z :Z :?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:00

Flexx

This side up

Via Drivers (voor AMD Systeem) an dan DMA aankikken tijdens de install. of in Windows:
Start->settings->control panel->system->device manager->cd select. en DMA aanvinken.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

met win 98 kan het iig gewoon in apparaat beheer en dan naar je CD rom speler gaan en aanvinken

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Onder Win98:

Apparaatbeheer
CDROM
Eigenschappen DVD
Instellingen
DMA aanvinken

Onder Win2k en XP:

Apparaatbeheer
IDE Controller
Controller waar DVD aanhangt
Geavanceerde instellingen
DMA instellen

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, voor m'n brander werkt het wel, maar me DVD zegt-ie not applicable, terwijl hij het zo'n 2 maanden lang wel heeft gedaan! :?
WTF is DMA mode eigenlijk en zijn er voorwaarden of zo? primary/secondary master/slave? jumpers? weet ik het?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:00

Flexx

This side up

DMA zorgt ervoor dat je DVD of CD-rom of HD direct met het geheugen kan praaten zonder dat hij eerst met de CPU te maken krijgt, dus det gaat daardoor sneller en belast je CPU niet zoveel.

DMA is btw : Direct Memory Access
Pagina: 1