Hi Allemaal,
Na een aantal jaren niet zo veel meer gegamed te hebben (pc staat nu op zolder), paste niet in de woonkamer qua design (vrouwlief he
) begint het toch wel wat te kriebelen met heel die corona lockdown. Mijn oude pc was al 10+ jaar oud en ik ben wel toe aan wat nieuws, videokaart paar jaar geleden nog wel eens geupgrade naar een geforce msi 750 Ti, en de harde schijf naar een ssd maar toch mooi moment om alles eens overnieuw op te zetten in een woonkamer geschikt pakket. Omdat het (onopvallend) in de woonkamer geplaatst moet worden, tussen bureau en ladeblok, mag de kast niet hoger zijn dan 10 cm en plat liggend geplaatst moeten kunnen worden. Nog wel gekeken naar Hades Canyon (verouderd / niet upgradebaar) Ghost Canyon (duur en kan niet horizontaal) maar nu neig ik toch naar een zelf samengesteld systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste functies zijn fotobewerking raw (lightroom) en videobewerking, aantal keer per jaar voor de vakantiefoto's.
Gaming, ik hou wel van een goede FPS, Rocket League, Elder Scrolls, Outer Worlds
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1200 en 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: DELL S Series S2719DC
Keyboard: Microsoft Modern Keyboard
Muis: Logitech MX master 2
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoogte niet meer dan 10 cm ivm passen onder ladeblok / ruimte voor airflow.
Liefst niet te luid.
Mijn muis en toetsenbord zijn aangesloten op de monitor, mijn laptop is verbonden met de monitor via USB C. Is het mogelijk om mijn pc via usb c aan te sluiten op mijn monitor zodat ik niet de muis en toetsenbord steeds moet verwisselen als ik van systeem wissel tussen laptop en pc, en dat het beeld ook via usb c gaat zoals bij mijn laptop of moet ik daarvoor toch een aparte HDMI kabel gebruiken?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het systeem, zijn er nog duidelijke punten die beter kunnen? Heb ik veel te weinig RAM? Kan mijn systeem nog stiller door een andere ventilator te installeren? Moet ik toch voor een I9 processor gaan?
Bedankt voor het lezen!
Na een aantal jaren niet zo veel meer gegamed te hebben (pc staat nu op zolder), paste niet in de woonkamer qua design (vrouwlief he
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste functies zijn fotobewerking raw (lightroom) en videobewerking, aantal keer per jaar voor de vakantiefoto's.
Gaming, ik hou wel van een goede FPS, Rocket League, Elder Scrolls, Outer Worlds
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1200 en 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: DELL S Series S2719DC
Keyboard: Microsoft Modern Keyboard
Muis: Logitech MX master 2
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 375,05 | € 375,05 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | € 282,68 | € 282,68 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce GTX 1660 Super OC Edition | € 282,- | € 282,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 4TB | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 74,11 | € 74,11 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm | € 19,70 | € 19,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.445,24 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoogte niet meer dan 10 cm ivm passen onder ladeblok / ruimte voor airflow.
Liefst niet te luid.
Mijn muis en toetsenbord zijn aangesloten op de monitor, mijn laptop is verbonden met de monitor via USB C. Is het mogelijk om mijn pc via usb c aan te sluiten op mijn monitor zodat ik niet de muis en toetsenbord steeds moet verwisselen als ik van systeem wissel tussen laptop en pc, en dat het beeld ook via usb c gaat zoals bij mijn laptop of moet ik daarvoor toch een aparte HDMI kabel gebruiken?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het systeem, zijn er nog duidelijke punten die beter kunnen? Heb ik veel te weinig RAM? Kan mijn systeem nog stiller door een andere ventilator te installeren? Moet ik toch voor een I9 processor gaan?
Bedankt voor het lezen!