netwerk delen (bridge) via USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-05 14:49
Is het mogelijk om netwerk toegang te delen via een USB-A to USB-A kabel tussen twee PC's? De host heeft verbinding met het netwerk via UTP. Ik zou graag internet toegang delen met de tweede PC, net zoals dat kan met een UTP kabel. Echter heeft de host geen twee netwerkpoorten.

Ik heb het e.e.a. gevonden over 'bridged' USB kabels, maar alles wat ik er online over kan vinden is ~ 10 jaar oud. Daarnaast kan ik mijn specifieke usecase er niet goed bevestigd bij vinden. Ik kwam op het idee omdat dit wel mogelijk is met android USB tethering, dus ik dacht waarom niet tussen 2 PC's?

Ik weet dat een switch dit zou kunnen doen, maar dat is mijn vraag niet :P

Iemand die me kan adviseren? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tom970G1 op 16-11-2020 17:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat de mooiste oplossing is om gewoon 2 USB naar ethernet adapters te kopen met een stuk UTP van de gewenste lengte ertussenin. En dan bridgen op de 'host'.

Maar is er specifiek een reden dat je het via de eerste pc wil laten lopen en niet gewoon een router koopt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1
Maar is er specifiek een reden dat je het via de eerste pc wil laten lopen en niet gewoon een router koopt?
Ik heb een tweede PC die ik maar af en toe voor wat tinkering gebruik. Soms heb ik er internet op nodig, echter is de WIFI belabberd en wil ik niet een vaste kabel trekken voor dat apparaat. Vandaar leek me het erg praktisch als daar een usb-to-usb kabel voor in plaats kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Twee host apparaten klakkeloos met elkaar verbinden via een USB-A naar USB-A kabel gaat niet werken, dan heb je inderdaad een bridge kabel nodig die de pakketjes buffert en de andere kant laat denken dat er een client aan hangt.

Als je de kabel toch nog moet bestellen zou ik aanraden gewoon een switchje te kopen, je hebt ze al voor plm een tientje.
Ah, oke. Dat is gewoon een USB naar Ethernet adapter met een wat langere kabel aangebouwd, die kun je inderdaad dan als tweede ethernet adapter gebruiken. Hoef je in Windows alleen de netwerkconnectie te brdigen. Nadeel is dat je eerste pc altijd aan moet staan.

https://www.windowscentra...dge-connection-windows-10

[ Voor 70% gewijzigd door Nielson op 16-11-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1
Thx voor je antwoord.

Ik ken netwerk bridging inderdaad tussen 2 PC's met een netwerkkabel er tussen. In adapterinstellingen bridge je dan 2 netwerkadapters. Ik ben bang (met de kabel die in gelinkt heb) dat zodra ik de usb zijde in de host prik, dat de host dit niet als netwerkadapter ziet en mij dus ook geen mogelijkheid geeft om te bridgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom970G1 op 16-11-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Tom970G1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:26:
[...]

Thx voor je antwoord.

Ik ken netwerk bridging inderdaad tussen 2 PC's met een netwerkkabel er tussen. In adapterinstellingen bridge je dan 2 netwerkadapters. Ik ben bang (met de kabel die in gelinkt heb) dat zodra ik de usb zijde in de host prik, dat de host dit niet als netwerkadapter ziet en mij dus ook geen mogelijkheid geeft om te bridgen.
Ik verwacht dat deze net zo werkt als een losse adapter, bv zoiets:

https://www.amazon.de/-/n...358031&s=computers&sr=1-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:23
Waarom haal je geen goedkope switch en 2 kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1
.Maarten schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:38:
Waarom haal je geen goedkope switch en 2 kabels?
Dan zit ik met 3 UTP, 1 voedingskabel en een kastje met maar 100 Mbps. Maar uiteindelijk zou dat de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom970G1
Nielson schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:37:
[...]
Ik verwacht dat deze net zo werkt als een losse adapter, bv zoiets:
Hij is onderweg, let's see :)
Pagina: 1