Hallo!
Ik heb een jaar of 10 geleden een PC laten bouwen. Destijds werkte die als een trein, tegenwoordig gaat het met horten en stoten. Ik kan er nog wel eea mee maar de lol er is wel een beetje af. Ik vraag me nu het volgende af. Kan ik deze pc een upgrade geven waardoor hij wel weer de games op een goede kwaliteit kan draaien, of kan ik beter een hele nieuwe PC kopen.
Ik zal hieronder mijn huidige PC beschrijven.
Processor: Intel Core I5 CPU 750 @ 2,67 GHZ (4CPU's), - 2,7 GHZ
Geheugen: 8192 mb RAM
Wisselbestand: 14921 MB beschikbaar, 5000 MB gebruikt
grafische kaart: NVIDIA GEFORCE GTX 750 TI
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games zoals de Total war games, Mount and blade 2, Skyrim. Ik speel er in principe geen COD oid op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De vraag is dus of een upgrade (waardoor de kosten mogelijk dus een stuk lager zal liggen) mogelijk is. Als dat niet het geval is, zou ik +- 800 euro willen besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een muis en toetsenbord (via USB) niet specifiek.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er echt te weinig verstand van om hier iets over te kunnen zeggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct. Ik wil graag spellen op een zo hoog mogelijke kwaliteit kunnen spelen zonder dat ik hier duizenden euro's aan kwijt ben.
Ga je overklokken?
Ook hier heb ik eigenlijk geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop antwoord te kunnen krijgen op de vraag of mijn oude systeem te upgraden valt of dat dit eigenlijk kansloos is. Als dit kansloos is hoop ik op hulp hoe een nieuw systeem te bouwen die games als Total war, mount and blade 2, en andere strategie games op een hoge kwaliteit kan spelen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet.
Wouter
Ik heb een jaar of 10 geleden een PC laten bouwen. Destijds werkte die als een trein, tegenwoordig gaat het met horten en stoten. Ik kan er nog wel eea mee maar de lol er is wel een beetje af. Ik vraag me nu het volgende af. Kan ik deze pc een upgrade geven waardoor hij wel weer de games op een goede kwaliteit kan draaien, of kan ik beter een hele nieuwe PC kopen.
Ik zal hieronder mijn huidige PC beschrijven.
Processor: Intel Core I5 CPU 750 @ 2,67 GHZ (4CPU's), - 2,7 GHZ
Geheugen: 8192 mb RAM
Wisselbestand: 14921 MB beschikbaar, 5000 MB gebruikt
grafische kaart: NVIDIA GEFORCE GTX 750 TI
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games zoals de Total war games, Mount and blade 2, Skyrim. Ik speel er in principe geen COD oid op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De vraag is dus of een upgrade (waardoor de kosten mogelijk dus een stuk lager zal liggen) mogelijk is. Als dat niet het geval is, zou ik +- 800 euro willen besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een muis en toetsenbord (via USB) niet specifiek.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er echt te weinig verstand van om hier iets over te kunnen zeggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct. Ik wil graag spellen op een zo hoog mogelijke kwaliteit kunnen spelen zonder dat ik hier duizenden euro's aan kwijt ben.
Ga je overklokken?
Ook hier heb ik eigenlijk geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop antwoord te kunnen krijgen op de vraag of mijn oude systeem te upgraden valt of dat dit eigenlijk kansloos is. Als dit kansloos is hoop ik op hulp hoe een nieuw systeem te bouwen die games als Total war, mount and blade 2, en andere strategie games op een hoge kwaliteit kan spelen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet.
Wouter