DAC/AMP/EQ gezocht voor inbouw meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:41

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik denk een DAC of klasse d amp/eq combi.

Wat is je budget?
150euro voor het kastje lijkt me voldoende

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag een meubel gaan maken in sketchup, en daarna tastbaar van hout. In dit meubel moeten mijn speakers passsen, moeten platen opgeslagen worden en moet de platenspeler bovenop een prominente plek krijgen. Ook zie ik hier graag de DAC/AMP/EQ in verdwijnen en het stekkerblok uit zicht ontrokken worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zou graag een apparaat vinden waar ik mijn 2 speakers op kan aansluiten. En welke instaat is streams te ontvangen van een ipad of iphone via bluetooth. Het liefst doe ik dit zonder voorversterker.

Welke vragen heb je hier nog over?
De hardware die ik al in bezit heb:
- Jamo Prestige 90 speaker
- pricewatch: Denon DP-300F
- Voorversterker

De bedoeling is dat het zoiets gaat worden, maar in plaats van een horizontale uitvoering zou ik graag een kleinere footprint willen door hem verticaal te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZ_4qapJfNQJ5hOrnG_2dJle8ME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RyZVWBKeiYEyENYDGeVkMdKy.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door John Doos op 16-11-2020 16:30 ]

Nee

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

John Doos schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:27:
Ik zoek een?
Ik denk een DAC of klasse d amp/eq combi.
Die DAC is me niet duidelijk. Zo te zien heb je geen digitale invoer in de vorm van USB, S/PDIF, et cetera. AMP zal je inderdaad nodig hebben om de passieve speakers aan te sturen. Wat verwacht je van de EQ? En vanwaar wil je zonder voorversterker werken? Dan speel je altijd op 100% volume
Nu kan je voor sommige bronnen het volume op je telefoon regelen maar dan nog zou ik het niet adviseren. Sterker, ik ken zo geen eindversterkers met inputs voor meerdere bronnen en bluetooth.
Oké, Phono voorversterker. Kwam niet helemaal duidelijk naar voren in tekst van de TS.

Ik zou eens zoeken naar een Klasse T-Amp bij onze bekende Chinese vrienden als het een kleine voetprint moet hebben en redelijk weggewerkt kan worden. Zit je qua budget ook redelijk goed. Er zijn opties die twee speakers aan kunnen sturen, Bluetooth aan boord hebben voor streaming en een input voor extra bron. Let wel dat je voor een platenspeler een Phono versterker nodig hebt. Indien je Denon deze niet in heeft gebouwd dan een device zoeken met Phono In of een losse Phono versterker incalculeren in het budget.

Edit:
Idee van het meubel is leuk maar houd er wel rekening mee dat de genoemde Jamo de reflexpoort aan de achterzijde hebben. Deze kan je dus niet zo in het meubel bouwen zoals op de foto.
Freshouttheoven schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:36:
Het mooiste is, naar mijn smaak, om een 2.0 receiver te kiezen waar je de platenspeler er netjes bovenop kunt plaatsen. De Sony STR-DH190 biedt veel waar voor je geld en je kan dan jouw voorversterker de deur uit doen.
Dat is inderdaad een goede optie. Ik was er bij het zien van het budget van uit gegaan dat het een klein apparaatje moest zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 16-11-2020 17:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
Wat heb je zelf al gevonden? En naar welke form factor ben je opzoek?

Het mooiste is, naar mijn smaak, om een 2.0 receiver te kiezen waar je de platenspeler er netjes bovenop kunt plaatsen. De Sony STR-DH190 biedt veel waar voor je geld en je kan dan jouw voorversterker de deur uit doen.

Houd er verder rekening mee dat het geluid vervormt wanneer je de speakers plaatst zoals op de afbeelding te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Die Sony STR-DH190 ziet er inderdaad goed uit voor dat geld @Freshouttheoven! Let wel op bij het inbouwen - zo te zien heeft deze ook aan zijkant ventilatie gaten, daar moet bijvoorkeur wel lucht langs stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Het hele obstakel is juist zon grote receiver/versterker die ik echt een doorn in het oog vind.
Voorversterker niet hoeven te gebruiken is meer een voorkeur.
Want hoe minder kastje en draden, hoe minder er weg te werken is.

Qua speakers, ik wil die er best vrij van zetten hoor, zon verzonken oplossing is ook geen must.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4L4FnTqJl_s1AIiZvFTKv2U5tY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e4ZZzhp1xmAGGV6q3q4VQBdv.png?f=user_large

Even snel een paint schets.
Lossstaande speakers, 2 schappen voor de platen, een verborgen vak voor de kabels en het stekkerblok en eventueel voorversterker. En dan helemaal bovenin, de verzonken (wat ik dacht dac maar vermoedelijk de stereo amp gaat worden of zoiets)

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Dan is @FeaR zijn idee van een T-amp de beste keus, bijvoorbeeld deze Dayton Audio is klein, heeft een ingang voor je phono voorversterker en Bluetooth (hij heeft een losse voeding die je weg kan werken). Het apparaat wat je zelf linkt heeft ook digitale ingangen, bijvoorbeeld om een laptop aan te sluiten, heb je die nodig? Deze SMSL is wat uitgebreider, hij heeft digitale ingangen en toonregeling, maar is nog steeds fijn klein.

[ Voor 26% gewijzigd door martyw op 17-11-2020 07:49 . Reden: Smsl toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Die eerste Dayton Audio is wel interessantm ik heb alleen bluetooth nodig en een tulp in.
Het liefst zie ik dat die tulp in dus al versterkt is en anders kan daar mn voorversterker in.

Ik heb inmiddels de maatvoering, dus ga even aan de slag in sketchup

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
John Doos schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
Die eerste Dayton Audio is wel interessantm ik heb alleen bluetooth nodig en een tulp in.
Het liefst zie ik dat die tulp in dus al versterkt is en anders kan daar mn voorversterker in.

Ik heb inmiddels de maatvoering, dus ga even aan de slag in sketchup
Bij de eisen klein en goedkoop zul je ergens een compromis moeten sluiten. De kleinste versterker die een phono in met Bluetooth combineert is naar mijn weten de veel duurdere Pro-ject MaiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Volgens mij kom je dan met bijvoorbeeld een topping mx3 ook goed weg en is qua prijs niet duur:
Topping mx3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
KernelPanic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:13:
Volgens mij kom je dan met bijvoorbeeld een topping mx3 ook goed weg en is qua prijs niet duur:
Topping mx3
Dat is een hoofdtelefoon versterker, daarmee krijgt @John Doos weinig volume uit zijn Jamo speakers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
martyw schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:42:
[...]

Dat is een hoofdtelefoon versterker, daarmee krijgt @John Doos weinig volume uit zijn Jamo speakers 8)
Nee hoor, die doet gewoon 2x 40w. Hij is ook headphone amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIBjSnuC0J02LB9H-oYzwOd9Xv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/78rzt82cuy8lbTjzXkxzP3zp.png?f=user_large

Hmm mooie opties worden er aangedragen, de bedoeling is dat de platenspeler bovenop dit plateau gaat komen. De platen daaronder gestapelt, het onderste vak gaat de bekabeling in. En onder de vleugels zouden de speakers komen. Het wordt echter wel een groot gevaarte zo dus wellicht dat ik toch een andere sets van mn beschikbare speakers wil gebruiken.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Voor als je iets kleins wil zijn er denk ik genoeg opties aangedragen, maar als je plek zat hebt zou ik zelf eerder een vintage versterker op marktplaats of iets dergelijks kopen. Zeker als ik nu je tekening zie.

Dat oogt een stuk mooier bij de rest van het meubel en zal je de wereld niet kosten. Koop er een kleine bluetooth ontvanger bij die op 1 van die inputs gooit en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
KernelPanic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:55:
[...]

Nee hoor, die doet gewoon 2x 40w. Hij is ook headphone amp.
Oh, ja ik zie het nu, ik was even verward door de titel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Ik zag dit meubel - dat is geschikt voor kleinere speakers, is dat een alternatief qua opstelling voor je? Wel is het zaak de platenspeler goed te isoleren - anders vrees ik voor feedback

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSAdKpiKLdCtzarNzGfR6QyZrbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CsPlaoaqNEEwTK4iTGdA0F1k.jpg?f=user_large

Via https://www.buurmanrotter...rkshop-bouw-een-lp-meubel

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 17-11-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
https://nl.banggood.com/T...=6157193&cur_warehouse=CN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfXdJnrFphY_WFWBPbr1PtQXfg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NASg4XTIN9TEzZCEhceVqoUy.jpg?f=fotoalbum_large

Voordat ik 100+ pleuro uitgeef, voor 20piek deze van marktplaats gehaald.
Mn Chario piccolo 110 (8ohm) setje aangesloten, en voor alsnog dikke prima geluid via bluetooth.

Zo even de voorversterker eraan hangen en de Denon proberen.

Nee

Pagina: 1