Ik ben op zoek naar een monitor met een zo goed mogelijke kleurweergave in Adobe RGB voor fotografie, nu stuitte ik op de
Een waar 10 bit 1440p scherm, 100% Adobe RGB, GB-r backlight met een helderheid die hoog genoeg is in een donkere kamer waarin ik werk, IPS, goed contrast...
Is hier nog iemand die met een GB-r backlight scherm foto's bewerkt? Geeft dat echte meerwaarde? Bij de Dell schermen met een wat hoger prijskaartje zie ik vaak weer W-LED terug komen.
Ook twijfel ik of 4k (of hoger) nog veel meerwaarde heeft.
En HDR... Ik begreep dat dit nog niet veel nut heeft bij fotobewerking aangezien de meeste programma's dit niet ondersteunen, en dat dit alleen leuk is voor films en games, klopt dit? Dan kan ik de Dell UP2718Q wegstrepen.
Hoeveel meerwaarde heeft een UP2718Q tov de UP2716D?
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp UP2716D Zwart | € 557,02 | € 557,02 |
Een waar 10 bit 1440p scherm, 100% Adobe RGB, GB-r backlight met een helderheid die hoog genoeg is in een donkere kamer waarin ik werk, IPS, goed contrast...
Is hier nog iemand die met een GB-r backlight scherm foto's bewerkt? Geeft dat echte meerwaarde? Bij de Dell schermen met een wat hoger prijskaartje zie ik vaak weer W-LED terug komen.
Ook twijfel ik of 4k (of hoger) nog veel meerwaarde heeft.
En HDR... Ik begreep dat dit nog niet veel nut heeft bij fotobewerking aangezien de meeste programma's dit niet ondersteunen, en dat dit alleen leuk is voor films en games, klopt dit? Dan kan ik de Dell UP2718Q wegstrepen.
Hoeveel meerwaarde heeft een UP2718Q tov de UP2716D?
Alvast bedankt!
https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt