Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Dag Tweakers,

Sinds vorig jaar is er bij mij een lichte hartstoornis vastgesteld die steeds opkomt door oververmoeidheid en stress. Ik heb de laatste tijd weer enorm veel last en wil in afwachting van de afspraak bij men cardioloog toch ook men hart wat kunnen volgen want heb de indruk dat men hartslag ook zeer hoog is regelmatig, ik ben vaak snel buiten adem, etc...

Ik zou dus graag een tracker hebben met ECG maar dit zijn vaak echt complete horloges en niet gewoon een simpel bandje zonder scherm dat via BT met de telefoon connecteert.

Ik ben een enorm grote horlogeliefhebber en ga men speciale dure klokjes niet inruilen voor een smartwatch en had graag iets aan de andere pols kunnen dragen maar ik weet niet goed wat de opties zijn.

Zijn er echt aanraders voor gezondheid op te volgen? Apple zet heel hard in op hun gezondheidsfuncties dus ik overweeg het wel om dan af en toe te dragen. Ook vraag ik me af in die hardcore fitness trackers, zijn deze wel geschikt om gewoon te dragen als iemand die niet bezig is met workouts?

Zijn er bv ook verschillen in de gezondheidsfuncties tss een serie 4-5-6? Ik hoef het niet voor de gimmick, enkel voor men hart op te volgen :)

Een band of iets rond de enkel dat ik heel de dag door kan dragen is zeker ook een optie maar weet niet of dat 24/7 mij kan 'monitoren'

Ik kom uit bij zaken zoals Vivosmart 4 maar zonder ECG en enkel hartslag is natuurlijk niet echt voldoende.
Zoek dus een meer betrouwbare optie die wel een relatief goede ECG functie heeft. Heb ik dan nog alternatieven naast een apple watch (heb iphone ook dus integratie zal wel snor zitten)?

[ Voor 9% gewijzigd door JacobsT op 16-11-2020 14:49 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Voor een betrouwbare ECG zijn er meerdere electrodes nodig verspreid over je lichaam. Je kan geen ECG maken enkel op je pols.

Dus zoek je nu een horloge (kan aantal slagen meten), of een mobiel ECG apparaat? (kan afwijkingen in hartslag meten)

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 16-11-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
99ruud99 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:50:
Voor een betrouwbare ECG zijn er meerdere electrodes nodig verspreid over je lichaam. Je kan geen ECG maken enkel op je pols.

Dus zoek je nu een horloge (kan aantal slagen meten), of een mobiel ECG apparaat? (kan afwijkingen in hartslag meten)
Dat het geen perfecte ECG is lijkt me logisch maar ik zou gewoon voor mezelf het wat willen opvolgen.

Ik zoek dus een borstband, enkelband of fijn polsbandje dat ik met een app op men telefoon bepaalde zaken kan opvolgen. De ECG in zo'n apple watch zou blijkbaar al verrassend goed werken.

Horlogefunctie, spotify, appjes, etc boeien me voor geen meter. Ik hou van analoge horloges. Smartwatch is voor mij heiligschennis :+

[ Voor 4% gewijzigd door JacobsT op 16-11-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewetensvraag, gaat jouw stressniveau niet omhoog als je continu je ECG checked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
pagani schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:53:
Gewetensvraag, gaat jouw stressniveau niet omhoog als je continu je ECG checked?
Niet echt aangezien ik weet dat het momenteel terrible is. Mijn stress wordt veroorzaakt door 70+ uren te werken per week, niet voldoende te kunnen slapen en hoge werkdruk/stress.

Graag wel enigszins on topic reageren. Weet gewoon niet wat voor toestelletje ik moet aanschaffen.
Ik ken er helemaal niets van en opzoekwerk toont me dat focus heel hard op fitness ligt en niet op gezondheid.

[ Voor 22% gewijzigd door JacobsT op 16-11-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Probleem is dat het eigenlijk allemaal voor professionals is om te interpreteren:
Wat wil je exact meten? Wil je je pieken zien, om te kijken of je hart afwijkt? Of wil je zien hoe hard je hart klopt? Of wil je een seintje als je een hartstilstand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
99ruud99 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
Probleem is dat het eigenlijk allemaal voor professionals is om te interpreteren:
Wat wil je exact meten? Wil je je pieken zien, om te kijken of je hart afwijkt? Of wil je zien hoe hard je hart klopt? Of wil je een seintje als je een hartstilstand hebt?
Ik wil gewoon dat het eventueel kan opmerken als de stoornis zich weer voor doet en op momenten zoals deze is kijken naar wat men hartslag is. Ik heb soms erg hoge hartslag in rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dan wil je dus geen ECG maar een hartritme meter, dat kan bijna elk 2 euro bandje van aliexpress wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:16
De Polar banden zeggen wel dat ze "ECG" meting gebruiken en via bluetooth kunnen verbinden met je favoriete app....
https://www.polar.com/nl/producten/hartslagsensoren

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
99ruud99 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:01:
Dan wil je dus geen ECG maar een hartritme meter, dat kan bijna elk 2 euro bandje van aliexpress wel.
"Apple ECG
The ECG app can record your heartbeat and rhythm using the electrical heart sensor on Apple Watch Series 4, Series 5, or Series 6* and then check the recording for atrial fibrillation (AFib), a form of irregular rhythm. ... Learn where the ECG app is available."

Lijkt me dus net wel dat ik dat nodig heb. Niet simpele hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
ydderf schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:02:
De Polar banden zeggen wel dat ze "ECG" meting gebruiken en via bluetooth kunnen verbinden met je favoriete app....
https://www.polar.com/nl/producten/hartslagsensoren
En dat is dan iets dat ik bv thuis ff heel de dag zou kunnen dragen met monitoring op de achtergrond in een app op men telefoon?

[ Voor 7% gewijzigd door JacobsT op 16-11-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:16
Het is gewoon een elastiek met daarop een klein kastje, dus die zou je denk ik wel de hele dag kunnen dragen.
Ik heb een oudere variant met bijbehorende horloge (RS800) en die heb ik ook wel een ruim 8 uur om gehad met een langere fiets tocht en ook wel eens 's nachts met slapen.

In combinatie met een app heb ik helaas geen ervaring. (is te modern voor mijn polar....)

[ Voor 14% gewijzigd door ydderf op 16-11-2020 15:09 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Als het je doel is om bij de pols te meten, hier een onderzoek van belgie.
https://www.smarthealth.n...-opsporen-via-smartphone/
Hoe het exact werkt kan ik niet vinden... maar zonder elecrodes geen ECG. WEL hartritme, en dus inderdaad die claims van apple over Afib en aritmia.
Pagina: 1