Ik wil mijn huidige pc upgraden zodat ik weer een paar jaar verder kan.
Mijn huidige build bestaat uit een Asus p8p67 Pro met een i7-3750 en 16Gb (4x4) geheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik het vooral voor games en youtube. Ik speel al jaren met de gedachte om mijn huidige unraid server en gamepc samen te voegen dmv Unraid. Daarom wil ik graag 2x m.2 sloten aanwezig hebben op dezelfde snelheid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen budget vastgesteld maar het zou mooi zijn als ik (ruim) onder de 1000,- blijf. Ik heb een paar maanden geleden al een nieuwe videokaart gekocht en er moet ook nog een badkamer verbouwd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem.
Waarvan ik de behuizing, monitor, SSD, GPU en Voeding mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk alleen maar Samsung en Micron SSD's gebruikt en ben daar altijd zeer te spreken over geweest. De negatieve reviews van de Kingston spreken mij niet echt aan. Dus ik weet nog niet welke SSD ik wil kiezen. Ik weet dat ik er nu nog maar 1 gekozen heb. Als mijn testen met Unraid geslaagd zijn, dan koop ik er wel 2.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag bij Megekko bestellen omdat ik daar eigenlijk altijd goede service van krijg.
En stilte is erg belangrijk! Maar dat is alleen een factor bij de CPU koeler.
Ga je overklokken?
Op mijn huidige moederbord staat een automatische overclock aan en dat werkt prima! Ik ga geen heftige overclock doen maar ik ga zeker wel wat met timings proberen te tunen.
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken of ik het juiste gekocht heb! Ik denk dat ik het wel redelijk in de vingers heb maar het altijd goed als iemand mee kijkt om te zien of ik dingen mis.
Mijn huidige build bestaat uit een Asus p8p67 Pro met een i7-3750 en 16Gb (4x4) geheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik het vooral voor games en youtube. Ik speel al jaren met de gedachte om mijn huidige unraid server en gamepc samen te voegen dmv Unraid. Daarom wil ik graag 2x m.2 sloten aanwezig hebben op dezelfde snelheid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen budget vastgesteld maar het zou mooi zijn als ik (ruim) onder de 1000,- blijf. Ik heb een paar maanden geleden al een nieuwe videokaart gekocht en er moet ook nog een badkamer verbouwd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7 3770K Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus P8P67 PRO (REV.3.1) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC | € 2.047,52 | € 2.047,52 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U3415W Zilver, Zwart | € 594,- | € 594,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 39,74 | € 79,48 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 63,74 | € 63,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.887,74 | ||
Waarvan ik de behuizing, monitor, SSD, GPU en Voeding mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 373,89 | € 373,89 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 978,68 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk alleen maar Samsung en Micron SSD's gebruikt en ben daar altijd zeer te spreken over geweest. De negatieve reviews van de Kingston spreken mij niet echt aan. Dus ik weet nog niet welke SSD ik wil kiezen. Ik weet dat ik er nu nog maar 1 gekozen heb. Als mijn testen met Unraid geslaagd zijn, dan koop ik er wel 2.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag bij Megekko bestellen omdat ik daar eigenlijk altijd goede service van krijg.
En stilte is erg belangrijk! Maar dat is alleen een factor bij de CPU koeler.
Ga je overklokken?
Op mijn huidige moederbord staat een automatische overclock aan en dat werkt prima! Ik ga geen heftige overclock doen maar ik ga zeker wel wat met timings proberen te tunen.
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken of ik het juiste gekocht heb! Ik denk dat ik het wel redelijk in de vingers heb maar het altijd goed als iemand mee kijkt om te zien of ik dingen mis.
[ Voor 64% gewijzigd door Hennie-M op 16-11-2020 15:17 ]