WOL sturen bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Ik ben geen Apple kenner maar zit met het volgende:

hoe kan ik een Macbook bij aanmelden een WOL pakketje laten versturen, bij voorkeur op de achtergrond, om een NAS op te starten?

Ikzelf heb op mijn Windows systeem een scriptje lopen wat bij opstarten een WOL pakketje verstuurd. Bij de Macbook van mijn vriendin is me dit nog niet gelukt om dit gewoon automatisch laten gebeuren bij aanmelden (dus niet bij opstarten aangezien de Macbook vrijwel altijd aan staat) Wat heb ik daar voor nodig?

Ik had wel wat programmaatjes gevonden, maar nog niets gevonden wat op de achtergrond dit kan doen zonder dat je het ziet. (NAS gaat alleen aan bij opstarten Windows om data naar weg te schrijven, voor de Timemachine backups wil ik dit ook gebruiken, maar aangezien de Macbook niet elke dag gebruikt wordt hoeft de NAS dus niet altijd aan te staan)..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
stap 1 is duidelijk, maar in stap 2 ben ik de weg kwijt . |:( Mijn programmeerskills gaan absoluut niet zo ver.. Maar is er geen gemakkelijkere manier? Of is dit een dermate exotische vraag :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:12:
[...]

stap 1 is duidelijk, maar in stap 2 ben ik de weg kwijt . |:( Mijn programmeerskills gaan absoluut niet zo ver.. Maar is er geen gemakkelijkere manier? Of is dit een dermate exotische vraag :?
kak..

https://www.tweaking4all.nl/thuis-bioscoop/miniwolv2/

dit zou moeten werken, compleet overheen gekeken.

"Auto-Start miniWOL – Als dit aangevinkt staat, dan zal miniWOL opstarten zodra je de computer opstart en inlogt. miniWOL zal dan ook meteen een Wake On LAN sturen naar de apparaten waar de optie “Send Wake On LAN to this device when miniWOL starts” aangevinkt staan."

Hi Ha Hopjesvla