TV - 900 euro - 4k - Gaming/ Netflix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-03 17:54
Hoi allen,

Ik zoek een?
49 / 50 inch televisie.

Wat is je budget?
900 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te gamen, netflix
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik verwacht te gaan gamen en televisie kijken. Ik wil de mooiste kleuren/kijkhoeken en vloeiende beelden voor deze prijs. Ik heb op dit moment een 1080p scherm en 60hz mode werkt hierop niet optimaal.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

LG 49NANO866NA - heb ik al even op het oog. Hoeft niet perse LG te zijn als het maar een erg goede tv is. Ik weet dat er een goedkopere versie is met 50/60 hz verversing maar als ik dan toch voor een LG zou gaan met nanocell dan wil ik meteen de 120hz erbij.

120 hz is geen must.

Ik heb een Xbox Series X om erop te gebruiken.

Welke vragen heb je hier nog over?

Moet ik nog rekening houden met bepaalde zwartwaardes, kijkhoeken etc. bij mijn keuze?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mochten er nog vragen zijn dan mag dat natuurlijk, ik ben niet al te bekend met televisies.

Groetjes,

WaxyCollin

Collin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Nanocell komt grof gezegd neer op de term die LG gebruikt om hun Wide Color Gamut (WCG) aan te duiden, net als bijv. QLED van Samsung en Triluminos van Sony. Dit gezegd hebbende blinkt de LG NANO serie nergens in uit, los van HDMI 2.1, en is hierdoor overpriced.

Bij LCD tv's moet je kiezen tussen of goede kijkhoeken (IPS) of een hoog contrast (VA), wanneer je beide wenst kun je naar een 48'' OLED tv kijken echter zijn deze ver boven jouw budget.

Wil je goede kijkhoeken, WCG en kleuren die out of the box goed afgesteld zijn kun je naar de Sony 49XH80 serie kijken.

Wil je een hoog contrast, WCG en goed afgestelde kleuren kun kijken naar de Panasonic TX-50GXW804 of Sony KD-49XG8399 waarbij de Panasonic een iets betere HDR weergave biedt door de implementatie van tonemapping en een lagere input lag.
Wil je liever bij LG blijven dan kun je naar de 50UN7 serie kijken, vergeleken met de Sony en Panasonic scoort deze tv wat minder op de meeste onderdelen maar daar is ook de prijs naar.

Verder heb je nog de Sony 49XH9505, de beste LCD tv in de afmeting waarnaar jij opzoek bent, met een prijsaanvraag kun je deze tv binnen jouw budget op de kop tikken. Dan heb je beperkte kijkhoeken maar wel een out of the box bijna perfect gekalibreerde tv, met goede WCG, class leading motion handling en goed contrast door het VA paneel met Full Array Local Dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schroef je budget 200 omhoog en koop een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effects1234
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-02-2024
houd er goed rekening mee dat om 4k in 120hz op je tv te krijgen je wel hdmi 2.1 nodig hebt. zelf ben ik ook op de lg uitgekomen, morgen krijg ik hem binnen als je wil kan ik zeggen hoe die bevalt.