Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolman
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-03 11:42
Hoi allemaal,

Volgende week wordt mijn Philips 65OLED804 geleverd en opgehangen.
Ik heb er 1400 euro voor betaald + 55 muurbeugel + 89 ophang service. Aangeschaft bij Media Markt Den Haag.

Uiteraard wil ik het toestel goed inspecteren en checken als hij hangt. Hebben jullie tips, waar moet ik op letten, wat moet ik onderzoeken?

Dank voor jullie input!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn god, voor 90 piek kom ik ook wel 4 gaten boren en hem ophangen :+

Ik vind een OLED showmodel kopen persoonlijk geen goed idee. Met een LCD is het al tricky, maar met een OLED eigenliik té gevaarlijk. Die dingen draaien uuuuren per dag met veelal dezelfde videos, en laat dat nou net dodelijk zijn voor de levensduur mbt inbranden.

Let in eerste instantie natuurlijk op fysieke schade (frame, scherm zelf, afstandsbediening) maar ten tweede hoofdzakelijk op inbranden. Dus sluit een pc of laptop erop aan en bekijk alle kleuren op vol scherm (gebruik bijv: YouTube: Slow colour changing screen - Lighting effect ).

Heb je meer informatie over hoe lang het een demo model was? En hoe zit het met garantie etc? Voor 1750 heb je een splinternieuwe en met black Friday mogelijk voor nog minder.

Ik vind het maar een gevaarlijke aankoop zonder hem eerst goed te kunnen checken.. ik zou hem eerst thuis volledig inspecteren alvorens hij met een muurbeugel voor veel geld wordt opgehangen. Je hebt neem ik aan gewoon 14 WKOA mocht hij niet bevallen, dan kan hij zonder gedoe retour als het tegenvalt.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 16-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolman
Dank.
Ja ik vind het ook spannend, maar in de winkel zag hij er goed uit (sorry als het niet duidelijk was dat ik hem wel degelijk in de winkel heb kunnen inspecteren). Tv stond 4 maanden in de show room verzekerde hij mij. Heb 2 jaar garantie vanaf de aankoop datum.
Laten ophangen is misschien wat overbodig inderdaad, echter zijn we met verschillende projecten bezig in ons huis. Dus wat gemakzucht;)

Dank voor je tips en maak me nou niet té zenuwachtig 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Oei, showmodel OLED... En dan ook nog van de MediaMarkt....
Ik heb zelf de LG 65C9, prachtig ding, maar liever 200 euro meer betalen dan een showmodel.
Het inbranden is de laatste generaties flink aangepakt, maar het blijft nog een ding en is zeker nog niet volledig te voorkomen. Probleem bij een MediaMarkt-showmodel is ook dat ie dan van 10.00 tot 20/22.00 continu aan staat op de meest felle demo-mode, zodat ie in de opstelling met 5 rijtjes van 5 TV's er op z'n best uit komt met dat TL-licht erboven. Waarschijnlijk is er dan wel een Philips-promotiefilmpje continu gespeeld zonder statische elementen die de pixels onevenredig slijten.

Het zal vast een prachtige TV zijn, en ik hoop dat je in de winkel zelf in ieder geval al de TV redelijk hebt geinspecteerd. Thuis zou ik dus vooral zo'n pixel test gebruiken, kan gewoon via een filmpje op YouTube. Kijk op een volledig groen, blauw, rood beeld of je nergens dingen ziet als ingebrande logo's, balken, etc.

Trouwens, ik weet niet hoe retour zit bij MM na aankoop van een showmodel in de winkel. 14 dagen Wet-koop-op-afstand kan waarschijnlijk niet omdat dat voor web-aankopen geldt, maar MM zelf zal vast wel iets geregeld hebben met retour. Die 89 euro voor de geboorde gaten zal je vast niet terug krijgen :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doolman
Mensen bedankt, ik ga de test uitvoeren zodra die hangt en laat weten of alles in orde is.
Zo niet, dan ga ik huilen en met Media Markt in gesprek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Begin al maar op voorhand te huilen😁. Niet boos
zijn voor de reacties, maar als je de vraag stelt waarop te letten bij een OLED die 4 maanden in de Media Markt stond lijkt het me een beetje dezelfde vraag of je na het eten van een belegd broodje van een week oud diarree zou kunnen krijgen...

Maar toch veel succes in elk geval, kan ook meevallen, je weet maar nooit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doolman
Doolman schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:47:
Mensen bedankt, ik ga de test uitvoeren zodra die hangt en laat weten of alles in orde is.
Zo niet, dan ga ik huilen en met Media Markt in gesprek.
Maandag 23 november tussen 0900 en 1200 wordt hij geleverd. Daarna laat ik jullie het resultaat weten!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik heb al jaren een Pana Oled demomodel en geen enkel probleem.

Gewoon checken zoals alaangegeven, vooral of je logo's ziet.
Extra slijten van pixels vind ik een non discussie omdat er veel eerder zaken mbt electronika de geest geven dan het scherm.
Komt bij hoe lang doe je met een tv, bijna niemand haalt de periode dat het scherm verslechterd dan staat er al
weer een andere tv.

Philips=TP Vision, staat wel bekend om veel uitval en problemen.
Zorg voor een goede garantie bij voorkeur een langere termijn dan 2 jaar.

• Doolman
Nu heb ik ook wat zogenaamde ‘screen fix’ filmpjes op YouTube gevonden: woeste flikkerende beelden die je scherm kunnen repareren. Uiteraard alleen van image retention of helderheid inconsequenties.
Iemand hier ervaring mee, of is dat echt ‘BS’ 🐮

• Fastermind
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:23
Op een demo model is de garantie beperkt tot de wettelijke garantie van 2 jaar, bij een normaal nieuw model heb je vaak wél langere garantie volgens een redelijk te verwachten levensduur.
Na de 2 jaar is er dan vaak een verdeling van de kosten tussen verkoper en klant.

zie bijvoorbeeld: https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk

Deze wettelijke garantie geldt NIET voor showroommodellen dus dan heb je na 2 jaar helemaal geen garantie.

(Bij Mediamarkt zien ze een 'open doos' model trouwens ook als demo en die heeft dus ook niet meer dan de 2 jaar fabrieksgarantie!)

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
stevenleemans schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:58:
een beetje dezelfde vraag of je na het eten van een belegd broodje van een week oud diarree zou kunnen krijgen...

Maar toch veel succes in elk geval, kan ook meevallen, je weet maar nooit!
_O-

Xbox Live: Springbok NL

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Doolman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:09:
Nu heb ik ook wat zogenaamde ‘screen fix’ filmpjes op YouTube gevonden: woeste flikkerende beelden die je scherm kunnen repareren. Uiteraard alleen van image retention of helderheid inconsequenties.
Geen screen fix gebruiken maar zoiets als deze gebruiken: YouTube: OLED TV and OLED smartphone grayscale color sweep loop to avoid imag...
Fastermind schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:24:
Op een demo model is de garantie beperkt tot de wettelijke garantie van 2 jaar, bij een normaal nieuw model heb je vaak wél langere garantie volgens een redelijk te verwachten levensduur.
Na de 2 jaar is er dan vaak een verdeling van de kosten tussen verkoper en klant.

zie bijvoorbeeld: https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk

Deze wettelijke garantie geldt NIET voor showroommodellen dus dan heb je na 2 jaar helemaal geen garantie.

(Bij Mediamarkt zien ze een 'open doos' model trouwens ook als demo en die heeft dus ook niet meer dan de 2 jaar fabrieksgarantie!)
Ik heb toch echt 5 jaar garantie op mijn demomodel Oled, staat zelfs op het aankoopbewijs en ook nog gratis gekregen ook. Gewoon een kwestie van overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:00
Doolman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:09:
Je hoeft je allemaal niet zo druk te maken
deze OLEDS van philips zijn volledig geautomatiseerd met betrekking tot het optimaliseren van de beeldkwaliteit
Je zult regelmatig meldingen hierover krijgen als je de tv veel aan hebt staan.

Dan gaat de TV de beeldkwaliteit optimaliseren wat 10 minuten duurt en eens in de zoveel maanden afhankelijk van hoeveel je kijkt is dat 1.5 uur.

Philips heeft daarnaast premium service en garantieafhandeling op dit soort modellen dus laat je niet bang maken met cowboy verhalen.

prima keuze dit scherm

wel jammer van de kosten voor de beugel en het ophangen
dat had veel goedkoper gekunt :)

maar dan heb je ook echt 0 risico en het is wel een flinke jongen

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 20-11-2020 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:06

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Net zoals je bij aankoop van een auto de kilometerstand wilt weten, wil je bij aankoop van een televisie de hoeveelheid branduren weten. Dat geldt voor iedere televisie, maar helemaal voor OLED's. Is eenvoudig op te vragen met een blik in het servicemenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doolman
Hij hangt!
Net test beelden bekeken op afstand en met mn neus op het scherm.
4K Netflix films zien er fenomenaal uit.
Vooralsnog lijkt alles helemaal in orde. Hopelijk blijft het zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik durf gewoon nog geen oled te kopen vanwege alle verhalen. Vele kijkjaren zonder inbrandingen toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Doolman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:12:
Hij hangt!
Net test beelden bekeken op afstand en met mn neus op het scherm.
4K Netflix films zien er fenomenaal uit.
Vooralsnog lijkt alles helemaal in orde. Hopelijk blijft het zo ...
Goed om te horen, mooi dat alles in orde is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doolman
Badr schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:58:
Ik durf gewoon nog geen oled te kopen vanwege alle verhalen. Vele kijkjaren zonder inbrandingen toegewenst.
Wij hebben een bijna-2-jarige dochter en krijgen er een zoontje bij (hoera!), dus wij kijken 7-12 uur per week. Zal wel gaan toenemen uiteindelijk, maar vanwege dit feit ben ik niet bang voor inbranden en dergelijke.

Oled is superieur maar sommige LCDs zoals een goed qled model geven ook fenomenaal beeld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Doolman schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]

Wij hebben een bijna-2-jarige dochter en krijgen er een zoontje bij (hoera!), dus wij kijken 7-12 uur per week. Zal wel gaan toenemen uiteindelijk, maar vanwege dit feit ben ik niet bang voor inbranden en dergelijke.

Oled is superieur maar sommige LCDs zoals een goed qled model geven ook fenomenaal beeld vind ik.
Hahaha gefeliciteerd. Weinig uurtjes idd.
Ik wacht op een mooie aanbieding. 75 inch led of 65" qled,Sony 9-... o.i.d. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Doolman schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:06:
Hoi allemaal,

Volgende week wordt mijn Philips 65OLED804 geleverd en opgehangen.
Ik heb er 1400 euro voor betaald + 55 muurbeugel + 89 ophang service. Aangeschaft bij Media Markt Den Haag.

Uiteraard wil ik het toestel goed inspecteren en checken als hij hangt. Hebben jullie tips, waar moet ik op letten, wat moet ik onderzoeken?

Dank voor jullie input!
Ben stiekem wel benieuwd hoeveel branduren er op zitten.

Als je op de afstandsbediening 1-2-3-6-5-4 intoetst kom je in een speciaal menu terecht, met pijltje naar beneden zie je dan bij pagina 5 het aantal branduren ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolman
Greatsword schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:32:
[...]

Ben stiekem wel benieuwd hoeveel branduren er op zitten.

Als je op de afstandsbediening 1-2-3-6-5-4 intoetst kom je in een speciaal menu terecht, met pijltje naar beneden zie je dan bij pagina 5 het aantal branduren ;)
Buiten het feit dat ik niet in een menu kom als ik dat in toets, is dit niet ‘verboden’ ivm je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:06

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nee hoor, geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29
Badr schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:58:
Om je gerust te stellen. Ik heb al 3 jaar een OLED C7. Worden heel wat uurtjes op gegamed met genoeg statisch materiaal in HDR. Wordt ook lineaire tv op gekeken. Scherm is nog net zo fantastisch en schoon als 3 jaar terug. Fantastische televisie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:12:
[...]

Om je gerust te stellen. Ik heb al 3 jaar een OLED C7. Worden heel wat uurtjes op gegamed met genoeg statisch materiaal in HDR. Wordt ook lineaire tv op gekeken. Scherm is nog net zo fantastisch en schoon als 3 jaar terug. Fantastische televisie.
Goed om te horen. Eerlijk zeggen, je hebt een budget, maar je kan er een 75" tu7020 Samsung led mee kopen of een 55" oled....wat doe je?

Ik sta nu voor de keus, as we speak!

[ Voor 3% gewijzigd door Badr op 24-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:56:
[...]

Goed om te horen. Eerlijk zeggen, je hebt een budget, maar je kan er een 75" tu7020 Samsung led mee kopen of een 55" oled....wat doe je?

Ik sta nu voor de keus, as we speak!
Lastige keuze. 75" is natuurlijk enorm indrukwekkend, maar qua beeldkwaliteit en vooral de HDR weergave is een OLED zoveel beter dan een tu7020. Nu ik al jaren naar een OLED kijk, zou ik niet meer terug kunnen naar een midrange LCD. Dus, 55" OLED > 75" TU7020.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:57:
[...]

Lastige keuze. 75" is natuurlijk enorm indrukwekkend, maar qua beeldkwaliteit en vooral de HDR weergave is een OLED zoveel beter dan een tu7020. Nu ik al jaren naar een OLED kijk, zou ik niet meer terug kunnen naar een midrange LCD. Dus, 55" OLED > 75" TU7020.
Hmm ok tnx. Ik kijk hoofdzakelijk tv en YouTube op de tv, dus weinig films , games e.d. .

Zou dat de zaak veranderen voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
[...]

Hmm ok tnx. Ik kijk hoofdzakelijk tv en YouTube op de tv, dus weinig films , games e.d. .

Als dat het geval is zou ik geld in de zak houden en iets veel goedkopers kopen dan een 75" LCD tv of gelijk geprijsde 55" OLED.

Als beeldkwaliteit niet het allerbelangrijkste voor je is, kun je natuurlijk prima uit de voeten met een Samsung tu7020 Hou er dan wel rekening mee dat die TV wel HDR herkent, maar het niet weer kan geven. Die tv kan zowel het kleurenspectrum als het hoge contrast (lage piekhelderheid, geen local dimming) van HDR technisch niet weergeven. Als je dat allemaal niet uitmaakt kan die tv een prima keus voor je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badr
Hulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
[...]

Als dat het geval is zou ik geld in de zak houden en iets veel goedkopers kopen dan een 75" LCD tv of gelijk geprijsde 55" OLED.

Als beeldkwaliteit niet het allerbelangrijkste voor je is, kun je natuurlijk prima uit de voeten met een Samsung tu7020 Hou er dan wel rekening mee dat die TV wel HDR herkent, maar het niet weer kan geven. Die tv kan zowel het kleurenspectrum als het hoge contrast (lage piekhelderheid, geen local dimming) van HDR technisch niet weergeven. Als je dat allemaal niet uitmaakt kan die tv een prima keus voor je zijn.
Dat dacht ik al. Hartelijk dank 👍👍

De 70 inch staat er nu voor 650,- wachten op goedkoper heeft denk ik geen zin, dus ga hem zo bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
[...]

De 75” die je noemt is zoveel minder in kwaliteit dan de OLED. Gewoon niet te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:33:
[...]

Dat dacht ik al. Hartelijk dank 👍👍

De 70 inch staat er nu voor 650,- wachten op goedkoper heeft denk ik geen zin, dus ga hem zo bestellen.
Voor dat geld ga je geen OLED vinden. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolman
Ik heb met 1400 euro uiteraard voor dezelfde keuze gestaan.
Mijn redenering is dat hoe groter het scherm hoe meer je imperfecties, image lag of juddering (50/60hz) ziet.

Ga je voor showmodellen, want zo niet dan is het netter om een nieuw topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Voor een Oled zou ik uiteraard meer neerleggen. 900-1000 euro. Max. Maar ook weer zonde en benut de oled niet maximaal. Dus wikken en wegen..

Tnx

[ Voor 33% gewijzigd door Badr op 24-11-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badr
Doolman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:46:
Ik heb met 1400 euro uiteraard voor dezelfde keuze gestaan.
Mijn redenering is dat hoe groter het scherm hoe meer je imperfecties, image lag of juddering (50/60hz) ziet.

Ga je voor showmodellen, want zo niet dan is het netter om een nieuw topic te starten.
Je hebt gelijk, excuses. Was niet de bedoeling jouw topic te kapen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doolman
No worries en als je de kwaliteit niet het aller belangrijkste vindt, dan kan je bedt zo’n voordelige LCD knoepert kopen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Opeens zie ik de lg B9 voor 781,-!! Uit de doos gehaald een keertje bij de outlet. Knoeper(haha) 70" of oled 55" 😦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:39:
Opeens zie ik de lg B9 voor 781,-!! Uit de doos gehaald een keertje bij de outlet. Knoeper(haha) 70" of oled 55" 😦
Op welke afstand zit je van het toestel af straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
sjekneck schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:54:
[...]

Op welke afstand zit je van het toestel af straks?
Minimaal tussen de 3 en 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Badr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:58:
[...]

Minimaal tussen de 3 en 4 meter.
Tot een meter of 4 max is 55" prima te pruimen. Vanaf 4+ zou ik dan weer een 65" overwegen.
Tussen de 3 a 3,5 meter is 70+ inch dan weer lichtelijk overkill. Of je moet een purist zijn die elke dag naar de bioscoop gaat thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
sjekneck schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:59:
[...]

Tot een meter of 4 max is 55" prima te pruimen. Vanaf 4+ zou ik dan weer een 65" overwegen.
Tussen de 3 a 3,5 meter is 70+ inch dan weer lichtelijk overkill. Of je moet een purist zijn die elke dag naar de bioscoop gaat thuis ;)
Ben het eigenlijk wel met je eens😄
Pagina: 1