Vraag

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-03 02:27
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een smartphone met een deftige prijs-kwaliteitverhouding. Momenteel ben ik nog altijd in het bezit van een OnePlus3. Heel tevreden over deze, maar is na ruim 4 jaar aan vervanging toe. Na wat opzoekwerk ben ik uitgekomen bij onderstaande 3:

• OnePlus Nord
• Realme X2 Pro
• Google Pixel 4a

Uiteraard heb ik ze alle drie al met elkaar vergeleken, maar ik ben geen kenner en kan dus moeilijk inschatten wat de voornaamste verschillen zijn. Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat het aantal MP van een camera geen goede indicatie is om te bepalen welke smartphone nu de beste camera heeft.

Verder ben ik ook een beetje bezorgd over de grootte van het scherm. Mijn OnePlus3 is 5,5 inch en dat leek mij altijd al best groot. Passen zo'n OnePlus Nord (6,44 inch) en Realme X2 Pro (6,5 inch) überhaupt nog in je broekzak?

Tot slot vraag ik me af of ik met Black Friday eventueel korting kan verwachten op één van deze drie modellen? Iemand daar enig zicht op?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Hier op Tweakers kun je maten vergelijken. Schermdiagonaal zegt niet alles wegens dunnere randen en meer breedbeeld schermen. Hier alle telefoons naast elkaar:

https://tweakers.net/pric...8;1475912;1615306;553777/

Pixel 4a is ongeveer net zo groot als je OP3. de Nord is iets langer en smaller, en de realme is een stukje groter. Zelf heb ik een Nord en ben er blij mee.

• DimiDee
Hartelijk dank voor de tip @swhnld. Ik heb de vergelijking intussen aangepast naar https://tweakers.net/pric...6;1475912;1589324;553777/ en kom na heel wat opzoekwerk tot de volgende vaststellingen:

• Google Pixel 4a heeft de beste camera
• Realme X2 Pro en OnePlus Nord hebben elders wat betere specificaties (CPU/SoC)
• OnePlus Nord heeft een bedenkelijke speaker en geen audiojack
• OnePlus Nord is de enige met 5G-ondersteuning
• Realme X2 Pro is enkel op hun eigen website beschikbaar
• Google Pixel 4a is het scherpst geprijsd met €349 bij Fnac (https://www.nl.fnac.be/Go...martphone-Zwart/a15084793)

Aanvankelijk leek de OnePlus Nord mij de juiste keuze. Ik ben erg tevreden over mijn huidige OnePlus3 en in tegenstelling tot de Pixel en Realme ondersteunt deze 5G. Echter ben ik eens gaan opzoeken wat een 5G abo kost en dat is bij Proximus vandaag de dag €50 per maand. Dus dat argument valt al meteen weg, aangezien dat maandabo zelfs niet in de buurt komt van hetgeen ik bereid zou zijn om ervoor te betalen. Komt daar nog eens bij dat het nog niet op punt staat en in een land als België zal dat nog wel een tijd duren.

Ik probeer mijn smartphonegebruik binnen de perken te houden, game niet en verwacht geen supersonische snelheden. Wat dat betreft vind ik mijn OnePlus3 zelfs nog altijd prima. Als ik mijn twee belangrijkste aandachtspunten naar voren schuif zijn dat de camera en de grootte van het toestel. Wat dat betreft lijkt de Google Pixel 4a de beste keuze voor mij persoonlijk. De camera wordt uitstekend beoordeeld en met 5,81" is het één van de weinige hedendaagse smartphones die niet meedoet aan de phablet-evolutie. Verder is het een echt no-nonsense toestel zonder franjes die ik zelf ook niet nodig acht.

Toch nog enkele vragen:
• Als ik toch voor de Realme X2 Pro zou gaan, wat is dan de gebruikelijke levertijd? En naar waar moet ik hem opsturen als er iets fout mee zou gaan?
• Bij de Google Pixel 4a worden er 3 jaar updates beloofd. Hoe zit dat bij de OnePlus Nord en de Realme X2 Pro? Dit vind ik namelijk niet terug.
• Bij de Google Pixel 4a zie ik zowel eSim als Nanosim staan, brengt dat enige beperkingen met zich mee of kan ik mijn huidige nanosim gewoon in simkaartslot 2 steken zonder problemen?

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 10:12
Ik heb de X2 Pro, een jaar na dato (voor mij) nog steeds nauwelijks geëvenaard qua value, maar als je liever een klein toestel hebt dat goede foto's maakt zou ik inderdaad gewoon de 4a nemen.

De X2 Pro heeft allerlei leuke features (90Hz, 50W, SD855+, 5x hybrid zoom (werkt redelijk goed), stereo speakers etc.), maar de camera is niet bijzonder goed (of slecht). De 4a mist misschien de bovenstaande features, maar zit wel goed op cameragebied en qua grootte.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Oneplus Nord geeft 3 jaar updates (zelfde als de OP 6, 7, 8). Let wel op dat er een Nord N10 en N100 bij gekomen zijn, die krijgen maar 2 jaar updates.
Realme geeft 2 jaar updates. Bij problemen moet je terug naar de winkel waar je het gekocht hebt, koop je de Realme bij Realme rechtstreek, is dat terugsturen naar Realme. Levertijd heb ik geen ervaring mee.
Pixel 4a kun je gewoon het nano slot gebruiken, geen probleem.

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
@DimiDee Ik heb de RealMe en ben er uiterst tevreden mee. Levertijd was bij mij super snel +/- 3dagen. Qua prijs-kwaliteit is de RealMe een hele goede keus. De camera is beter dan verwacht, maar heeft vooral het probleem dat de software veel warmtinten maakt. Met een Gcam APK kun je dit oplossen. Ik zelf heb geen problemen gehad met de telefoon tot nu toe (2 jaar na dato). Verder inderdaad wat @Potenscia zegt. Toestel doet het goed met reatures. Heeft afgelopen jaren netjes updates gekregen. Het besturingssysteem van RealMe komt nu ook dicht bij pure Android, wat ook prettig is. Voor zover ik weet krijg je twee updates van Android. Die naar 10 hebben we gehad. Ik weet mij te herinneren dat Realme minimaal 2jaar updates geeft.

Telefoon past trouwens prima in je broekzak. Hij is de eerste keer dat je hem ziet inderdaad vrij groot.

• jarodoakfield
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-07-2022
Ter info x2 pro staat aan 379€ vanaf vandaag op de realme website.
Yep ok de x50 5G staat scherp aan 279€

• DimiDee
Ik houd de prijzen sowieso in de gaten van al deze drie tot Black Friday, maar op basis van eerder aangehaalde argumenten lijkt de Google Pixel 4a het meest geschikt voor hetgeen ik naar op zoek ben. Al neemt dat natuurlijk niet weg dat de OnePlus Nord en de Realme X2 Pro uitstekende toestellen zijn.

• Jasper VH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Iemand met de X2 Pro die me kan overtuigen hem nu anno 2020 nog steeds te kopen? Twijfel heel erg tussen de Realme en de OP Nord... Vind vooral 't feit dat OP geen headphone jack heeft storend maar ik hoor graag jullie advies!

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
@Jasper VH hoi Jasper, al een keuze gemaakt? Ik ben persoonlijk nog steeds iemand die de RealMe graag gebruikt. Hij gaat anno 2021 echt nog fijn mee. Runt CoD mobile zonder problemen, geeft nog netjes updates en laad nog steeds super snel en het besturingssysteem zit bijna op het level van OnePlus. Dat zijn denk ik de belangrijkste punten om voor de RealMe te gaan. De 3mm jack was voor mij inderdaad ook een overtuiging om nog "even" voor de RealMe te kiezen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee