Toon posts:

Mislukt Flashen Firmware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wilde net mijn Lite on 12x10x32x van firmware ls38 flashen naar de nieuwe versie die ik net gedownload heb van deze lokatie: http://www.liteonit.com.tw/cdrwdrv/LS3G23.zip

Bij het flashen kreeg ik op het laatst een time-out foutmelding ik druk op OK en mijn pc start opnieuw op. Nou opstarten hij blijft hangen bij het zoeken naar IDE-apparaten. Als ik de brander losmaak start de boel gewoon op.

Wat moet ik nu doen? Help me please ik kan niet zonder mijn brander :'(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:00

4POX

Everybody is wired

Ik ben bang dat je van je garantie gebruik moet gaan maken :(

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets had ik ook al gedacht :'(

Das dus meteen mijn eerste en laatste Liteon geweest :(

Verwijderd

Verwissel je kabels maar eens.

Dus master 1 >> master 2 en slave 1 >> slave 2 ofzo.
Den k aan je jumpers..
Doet wonderen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hij moet time-out geven bij het opstarten... Kan wel paar minuten duren... Dan herkent hij je cd-rom niet, maar gaat wel verder opstarten, en dan kijken of dat firmware flash proggie hem weer herkent en opniwue flashen...

• 4POX
  • Laatst online: 19:00

4POX

Everybody is wired

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:14 schreef bommetje het volgende:
Ja zoiets had ik ook al gedacht :'(

Das dus meteen mijn eerste en laatste Liteon geweest :(
Zo moet je nu ook weer niet gaan denken.. Misschien lag het wel aan iets anders en dan bestaat de kans dat je andere cdbrander ook als pressépaper eindigen..

Ik heb hier van diskdrives tot videokaarten en van moederborden tot cdrom geflasht (heb ook een lite_on :P ) en dat is altijd goed gegaan

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Anders heeft iemand misschien een mail adres van LiteOn om contact met technische dienst op te nemen? Ik vind het niet op die website van hun

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Ik heb ook een keer een CD-speler kapot-geflashed. Maar dat kwam omdat ik geen geduld had (denk ik), ik dacht dat ie vastgelopen was. Dus wel voorzichtig en doe het alleen als het nodig is, het gaat vaker fout dan met moederbord-biossen

Verwijderd

Topicstarter
Ja mjin brander is echt dood. Het is net alsof hij geen stroom krijgt. Niks gaat branden de lade gaat niet meer open. Niks meer :(

Maar niemand heeft een mail adres van Lite-On?

Verwijderd

Misschien ben je hiermee geholpen...

LITE-ON TECHNOLOGY (EUROPE) B.V. Hastelweg 232, 5652Cm, Eindhoven, The Netherlands.
TEL:31-40-295-7500 FAX:31-40-295-7575

Uit de FAQ.

Q24. If you try to flash your firmware and fail, what can you do?
A24:
Send your CD-RW drive back to the nearest LITE-ON repair center.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 00:31 schreef bonobo het volgende:
Misschien ben je hiermee geholpen...

LITE-ON TECHNOLOGY (EUROPE) B.V. Hastelweg 232, 5652Cm, Eindhoven, The Netherlands.
TEL:31-40-295-7500 FAX:31-40-295-7575

Uit de FAQ.

Q24. If you try to flash your firmware and fail, what can you do?
A24:
Send your CD-RW drive back to the nearest LITE-ON repair center.
Hehe LoL .. wat zou je anders in hemelsnaam kunnen doen..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op zondag 12 augustus 2001 00:36 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hehe LoL .. wat zou je anders in hemelsnaam kunnen doen..
Ken je die dingen nie hot swappen dan >:)
Koop je gewoon ff precies dezelfde haal je daar de rom uit en die zet je bij die andere erin start je op verwissel je die rom's weer en flash je die writer. Werkt bij moederborden ook dus waarom bij writers nie.

sorry ben ff in een heel melige bui :P

maar ff serieus ik heb weleens iemand een writer zien verwisselen bij een computer die gewoon aanstaat (was tijdens mijn stage, moesten we een hele zooi writers flashen).

* marshal is niet verantwoordelijk voor eventuele schade veroorzaakt aan apperatuur door bovenstaand adviezen :+

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Zoals eerder bij de firmware updates vermeld kan je jezelf narigheid besparen door hem alleen te flashen als je hem als master, en het liefst nog als single hebt aangesloten. Als je zo ver bent als nu dan zou het op die manier ook nog moeten lukken.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1