Oplevering van appartement - hinder van deur berging VVE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 15:17
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 17:04

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik weet de historie niet helemaal, maar je ziet wel vaker met transformatie projecten / nieuwe splitsingen dat zaken ontstaan die niet altijd helemaal wenselijk zijn. Je kunt verwijzen naar een bouwbesluit, maar meestal (zeker bij kleinere projecten) gaan het wat meer op gevoel. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit juridisch bindend is.

Mijn ervaring is dat goed overleg met de aannemer vaak wonderen doet. Ik ga er even vanuit dat de gelige deur jouw voordeur is? En dat die berging van iemand anders is? Of (nog) niet? de makkelijkste oplossing lijkt me het naar binnenslaan van die berging-deur, maar helemaal weglaten lijkt me lastig realiseerbaar. Ik zou ook adviseren daar niet mee te beginnen als je er minnelijk uit wenst te komen (en dat wil je, trust me met VvE's).

• HipHaan
N1ckk schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:16:
Mijn ervaring is dat goed overleg met de aannemer vaak wonderen doet. Ik ga er even vanuit dat de gelige deur jouw voordeur is? En dat die berging van iemand anders is? Of (nog) niet? de makkelijkste oplossing lijkt me het naar binnenslaan van die berging-deur, maar helemaal weglaten lijkt me lastig realiseerbaar. Ik zou ook adviseren daar niet mee te beginnen als je er minnelijk uit wenst te komen (en dat wil je, trust me met VvE's).
De gelige deur is inderdaad mijn voordeur. De berging is (momenteel nog) van de VVE, maar geen idee wat er uiteindelijk mee wordt gedaan. De berging-deur naar binnen laten draaien, lijkt mij ook de beste oplossing. Echter, gaat dit dan wel ten koste van bijna de helft van de al kleine oppervlakte van die berging.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jouw voordeur heeft een deurdranger, vermoedelijk zodat deze zelfsluitend is in verband met brandveiligheid. Dat is altijd een gevoelig item. Nu zijn er situaties waarbij jouw deur niet zelfsluitend is.

Oplossing zou wellicht zijn om de berging deur ook zelfsluitend te maken?
Wellicht draairichting veranderen als daar geen andere deur zit? whoops, situatie foto over het hoofd gezien :)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 16-11-2020 12:28 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:09
HipHaan schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:24:
[...]De berging-deur naar binnen laten draaien, lijkt mij ook de beste oplossing. Echter, gaat dit dan wel ten koste van bijna de helft van de al kleine oppervlakte van die berging.
Als je de ruimte vlak achter de deur helemaal vult, hoe kan je dan in de berging geraken? Deur naar binnen laten draaien zou nauwelijks verloren ruimte mogen opleveren, als de bergruimte zo hard nodig is dan kan een schuifdeur of harmonicadeur ook nog.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou in ieder geval iets van een dranger op die andere deur laten zetten zodat hij niet tegen de jouwe aankomt en vanzelf dichtgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 16-11-2020 12:31 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je opent eerst een topic, ipv eerst te bellen met de VVE? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Falcon schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:33:
Zucht...

Ja, want je wil wellicht beslagen ten ijs komen alvorens je het gesprek aan gaat?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• HipHaan
Falcon schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:33:
Het VVE bestuur weet van de situatie af. Daarbij is het gebouw nog niet eens opgeleverd en is het zaak voor de VVE en mij om te kijken hiermee om te gaan, zodat de aannemer het nog kan verhelpen en niet ten koste gaat van de VVE zelf.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22
Ik vind die dranger aan de buitenkant ook niet zo chique. Mocht dat ding ooit geblokkeerd worden (al dan niet bewust) dan zit je ook lekker opgesloten.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@phYzar was me net voor. Wilde net wat zeggen over de dranger op jouw deur... Dat zou ik persoonlijk nooit aan de buitenkant willen hebben. Jij hebt er van binnen uit helemaal geen zicht op en met een paar rot streken zit je straks opgesloten in je eigen appartement omdat ze van buitenaf de dranger onklaar hebben gemaakt...

Over je oorspronkelijke vraag: ik zou voorstellen dat ze deur weghalen. Geen idee wat ze daar gaan plaatsen, maar jij wilt geen last hebben van een deur in je face (of tegen je deur) als je weg wilt gaan.
Ook van het eventueel dichtsmijten van de deur zou je last van kunnen ondervinden. Zeker als het vaak gebruikt zal worden.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03
ipv naar binnen laten draaien zou je ook kunnen voorstellen dat er een bergingdeur aan de linkerzijde wordt gemonteerd ipv rechts. Dan draait hij niet tegen jouw deur aan; is wellicht minder handig met berging inlopen en als die deur toevallig net open staat dan loop je er bij uitgaan appartememt een beetje tegen aan.
Naar binnen draaien levert waarschijnlijk gedoe op met kozijnen ombouwen en minder bergingsruimte

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Berging overnemen misschien ook nog een optie? Maakt voor de deur misschien niet direct uit, maar wel een mooi moment misschien?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 23:14

Illusion

(the art of)

Vraag eerst eens wat het doel van die berging wordt.
Als het een berging van de VVE zelf wordt, dan zou ik me daar vooral niet druk om maken. Dan komt er een archief, of een opslag van wat gereedschap. Die deur gaat dan 1 keer per jaar 5 minuten open, en direct weer hermetisch dicht & op slot. Als het een bewonersberging wordt, dan moet je zorgen dat het je eigen berging wordt.

Enige wat vervelend kan zijn is als het het hok van de schoonmakers wordt. Dan trekken ze er 3 keer per week een stofzuiger uit.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

HipHaan schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:37:
[...]

Het VVE bestuur weet van de situatie af. Daarbij is het gebouw nog niet eens opgeleverd en is het zaak voor de VVE en mij om te kijken hiermee om te gaan, zodat de aannemer het nog kan verhelpen en niet ten koste gaat van de VVE zelf.
Dat stond niet in je startpost, mooi dat we dit nu weten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HipHaan Men kan een zgn stop monteren, zodat die deur niet open kan klappen tegen jouw voordeur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1