Toon posts:

KDE 3.0 (Te veel Windows XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand waarom ze KDE 3.0 nou weer net zo willen maken als Windows XP?? Ik vind de interface van Windows XP tamelijk kinderachtig en veel te veel gebasseerd op de beginners.

Waarom moet Linux nou de kant ook opgaan van Windows. Ik vind dat Linux totaal anders moet zijn dan Windows. Anders is het niet uniek.

Dat wou ik even kwijt.
Ik kijk wel wat jullie er van vinden.

Thx

Verwijderd

:? :?
Huh, volgens mij kies je bij linux nog altijd zelf welke window manager je met X wil draaien.
Ofwel, je kan sowieso niet zeggen dat Linux de kant van Windows op gaat!

Tja en over smaak valt te twisten he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:07 schreef nelske het volgende:
:? :?
Huh, volgens mij kies je bij linux nog altijd zelf welke window manager je met X wil draaien.
Ofwel, je kan sowieso niet zeggen dat Linux de kant van Windows op gaat!

Tja en over smaak valt te twisten he ;)
Ja maar als je bijvoorbeeld een pakket als SuSE Linux 7.2 in de winkel koopt en je installeert die dan is het eerste wat je opvalt dat het exact op Windows lijkt.
Als je nou bijvoorbeeld QNX pakt dan zie je toch duidelijk een verschil tussen Windows en QNX ook geld dit voor BeOS.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Gelukkig kun je op vrijwel ieder willekeurige Linux distro een windows manager naar keuze draaien. KDE3 is wat XP-esk, maar ja FVM95 deed ook een aardige gooi naar Win95 uiterlijk. Als je oppervlakte lijkt op een bepaald OS kan dat wat onder de huid zit nog behoorlijk verschillen [Er zijn o.a. MacOS themes voor windowmanagers] en daar gaat het om.

Op mijn linuxdoos draai ik bijv. Ximian Gnome, na wat friemelwerk lijkt hij behoorlijk op Win98/ME, iedereen vraagt tenminste waarom ik in godsnaam Netscape gebruik ipv IE. Pas als ze goed kijken zien ze icons die niet bekend zijn en dat start-knop bij mij een Tux is :P en geen vlaggetje.
Noem het maar een schaap in wolfskleed >:)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat dacht je van het volgende:
1. Mensen zijn gewend om met Windows te werken. De interface is dus beproefd.
2. Linux is niet primair bedoeld om als desktop OS te worden gebruikt.
3. Linux Windowmanagers zijn volledig 'skinable', dus je bepaalt zelf hoe je desktop eruit ziet.

Gelukkig kun je onder linux alles aanpassen.

Verwijderd

Sowieso maakt KDE er geen geheim van dat ze graag redelijk op windows willen lijken. Als je dat niet leuk vind gebruik je gewoon Gnome. Ieder z'n smaak - ikke blackbox :)

Verwijderd

Tja en als je dan een andere window manager gaat gebruiken, dan lijkt het in de verste verte niet meer op Windows.

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Omdat een desktop-omgeving/windowmanager richting windows gaat (wat KDE sowieso al deed), denk jij dat heel linux/X richting windows gaat.
Als je er zo over denkt, dan zit je toch aardig verkeerd met je gedachten, vrees ik.

Verder is het op deze manier natuurlijk wel makkelijker/aantrekkelijker om een hele zooi windows-gebruikers over de streep te gaan krijgen om Linux te gaan gebruiken :) .

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:15 schreef nelske het volgende:

Verder is het op deze manier natuurlijk wel makkelijker/aantrekkelijker om een hele zooi windows-gebruikers over de streep te gaan krijgen om Linux te gaan gebruiken :) .
Was niet mijn bedoeling, maar het is wel een idee

Verwijderd

En 1 ding moet ik toch wel toegeven.
De user-interface van Windows is gewoon domweg goed!
Iedere idioot kan er mee overweg (no flame intended, voordat mensen hier op in haken; is juist een goed iets in mijn ogen).

Tja dat daar dan een beetje van afgekeken wordt en daarop verbeteringen/aanpassingen worden gemaakt, vind ik persoonlijk dan ook niet zo vreemd.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

SuSE en ook Mandrake zijn geloof ik nogal KDE-gericht ja, en KDE wil een windows-uiterlijk. Maar je hebt met (bijna?) alle distro's ook nog de keuze om GNOME te installen, en dit ziet er allemaal wat anders (en imho beter) uit.
En als je al die sjit echt niet wilt, dan kun je nog altijd een windowmanager zonder desktop environment draaien, zoals Enlightenment, WindowMaker, IceWM, AfterStep, BlackBox, etc.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:20 schreef nelske het volgende:
Iedere idioot kan er mee overweg
Mwah, onderschat niet het feit dat 'die idioten' vooral gewend zijn met de Windows-UI te werken. Ik denk, dat als je iemand die nog nooit een compu aangeraakt heeft moet leren Windowsen, KDE-en of GNOME-en, dat het dan qua moeilijkheid niet heel veel uitmaakt. Wel wat, maar niet veel.
(no flame intended, voordat mensen hier op in haken; is juist een goed iets in mijn ogen).
Mja, voor de 'niet-idioten' zijn er dan de 'geavanceerdere' oplossingen he :Y)

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Tja, ik moet toegeven dat ik het uiterlijk van Windows XP ook niet echt kan waarderen, maar ik verwacht dat in KDE je zelf ook thema's kan kiezen.

Ik vind het van KDE geen slechte stap om op windows te lijken, ik wil niet eens weten hoeveel geld en manuren er door Micro$oft besteed zijn aan onderzoeken naar de beste, makkelijkst te gebruiken uiterlijk van Windows.

Het idee van de Windows desktop is gewoon best handig!

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Waar leest de topicstarter dit dan??

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

dot.kde.org misschien? ik weet het niet...appears to be down

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als KDE je niet aanstaat, dan gebruik je toch iets anders? KDE probeert inderdaad Windows-gebruikers tevreden te stellen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om weer die beperktheid te hebben van windows....maar als het precies is wat je wilt, dan is het natuurlijk fantastisch mooi.

Er staat hier een lijst van allerlei Window-managers en Desktop environments. Geef ze eens de kans. Misschien wil je wel niets anders meer: http://www.plig.org/xwinman/
Die pagina vond ik vroeger nogal handig, en ik zie dat ze hem hebben bijgewerkt. Veel plezier.

Verwijderd

zefl theme make :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik wist helemaal niet dat ze al met KDE3 bezig waren... :? :? :?
Alsof KDE2 al helemaal stabiel en bug-free is...

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 14:48 schreef wzzrd het volgende:
Ik wist helemaal niet dat ze al met KDE3 bezig waren... :? :? :?
Alsof KDE2 al helemaal stabiel en bug-free is...
Dan gaan ze bij KDE dus toch wel richting windows }) >:)

(ga hier niet serieus op in svp)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:11 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Dan gaan ze bij KDE dus toch wel richting windows }) >:)

(ga hier niet serieus op in svp)
LOL :P

• RG

RG

Lambda

Op zondag 12 augustus 2001 00:41 schreef fkooman het volgende:
dot.kde.org misschien? ik weet het niet...appears to be down
Ja daarom... Op Slashdot enLinuxtoday kon ik ook al niks vinden daarover, dus ik vraag me echt af waar ie het vandaan haalt. Op kde.org is er ook niks over te lezen...

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Wat ik wel leuk hieraan zou vinden als KDE 3 richting windows XP uiterlijk gaat is dat KDE hetzelfde doet als Micro$oft deed (en doet).
Denk hieraan het idee van apple koppieeren en verbeteren van netscape idem dito.

Als KDE dit nu ook kan doen......

Voor de meer gevorderde linux gebruiker blijft er dan nog genoeg keus over als desktop manager.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Ok een beetje laat, maar ik heb in ieder geval de link naar KDE 3.0 gevonden. Het is niet degende die ik bedoel maar die vind ik ook nog wel.
Ok hier het adres:

http://dot.kde.org/997085204/

Ik heb nog meer:

http://kt.zork.net/kde/kde20010803_19.html

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
mij maakt het eigenlijk helemaal niet zo heel veel uit hoe het eruitziet, als het maar functioneel is. Die skins ed gaan me toch in veel gevallen al na 5 minuten uit de keel hangen.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik zie nergens iets over het maken van een XP look-a-like met KDE 3...

Waarom zouden ze ook, KDE heeft themes genoeg, je zou eenvoudig nu al een XP theme kunnen maken voor KDE 2. (Niet dat je dat wilt want die XP interface ziet er niet uit)

Verwijderd

KDE is ook wel win op Lin. Neem b.v. Gnome
:Z

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Iemand zei is op GoT dat Win Xp newbee vriendelijk was en voor tweakers een nachtmerrie !? :*

dikzak

Verwijderd

Ik gebruik KDE 2.2 omdat het functioneel is. als ik al een GUI gebruik onder linux, dan eentje die alles heeft wat ik wil, anders kan ik net zo goed op mijn console blijven werken. Dat het globaal een beetje op windows lijkt is niet gek. Het lijkt me dat de interface van windows zich wel bewezen heeft en daar meot windows het ook van hebben.....dat moet ook wel, want wat er onder de moterkap zit/zat (win9x) is niet echt je van het (om het even zacht uit te drukken).
Verder kan je KDE echt helemaal zo omtoveren dat je niet eens meer kan zien dat het KDE is, zoals met veel dingen onder linux. En als het je niet bevalt, dan neem je inderdaad een van de vele andere desktops. Keuze zat en uiteraard activerings vrij...:P

Verder loopt KDE bij mij als een trein, unreal tournament en QuakeIII lopen als een idioot, mijn TV out ziet er perfect uit, geluid gaat ook uitstekend en ik moet zeggen dat KOffice en Kdevelop er best aardig uitzien en functioneel zijn.

Ik heb Gnome gebruikt, en dat ziet er ook gelikt uit, maar ik heb gewoon de keus (voor mezelf) voor KDE gemaakt.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:09 schreef Markiedam het volgende:
Ok een beetje laat, maar ik heb in ieder geval de link naar KDE 3.0 gevonden. Het is niet degende die ik bedoel maar die vind ik ook nog wel.
Ok hier het adres:

http://dot.kde.org/997085204/

Ik heb nog meer:

http://kt.zork.net/kde/kde20010803_19.html
Ik heb die pagina's doorgelezen, maar ik zie niks over een XP lookalike interface zien staan :?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• RG

RG

Lambda

KDE 2.2 heeft wel wat weg van XP. Heb dat gister geinstalleerd. Maar ik blijf toch bij Gnome :) Gnome is veel sneller en heeft meer goede programma's en bovendien vind ik het fijner werken :)

Verwijderd

screenshot? :) Ik zit hier wel met ZeelandNep he...ff downloaden zit er niet in :(

• RG

RG

Lambda

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik gebruik XFCe !!! RULET!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:20 schreef nelske het volgende:
Iedere idioot kan er mee overweg (no flame intended, voordat mensen hier op in haken; is juist een goed iets in mijn ogen).

Tja dat daar dan een beetje van afgekeken wordt en daarop verbeteringen/aanpassingen worden gemaakt, vind ik persoonlijk dan ook niet zo vreemd.
Daar ben ik het wel mee eens. Microsoft stopt honderden uren research in hun GUI interface design, waardoor hun user-interface inderdaad steeds beter wordt. Soms maken ze nog enorme blunders, maar i.h.a. werkt het gewoon goed. Geen wonder dus dat hun GUI wordt 'afgekeken' door o.a. de KDE ontwikkelaars. Waarom zouden ze ook het wiel opnieuw gaan uitvinden?

Lees voor de gein ook eens http://www.fogcreek.com/gems/uibookcomplete.htm, daar wordt iets dergelijks in betoogd (en nog verder onderbouwd).

• RG

RG

Lambda

Volgens mij hoeven we Microsoft echt niet de hemel in te prijzen omdat ze een goede GUI hebben uitgevonden. Toen wij allemaal nog met Windows 3.11 aan het klooien waren, hadden die Apple mensen al zo'n mooie en functionele GUI die er eerder was dan Windows. Kijk dat de knoppen er misschien iets andres uit zien boeit verder ook weinig. Het gaat om het idee van de opbouw van een desktop en van de vensters en die heeft Microsoft IMHO gewoon afgekeken van Apple...
En zo goed doordacht is de Windows GUI nu ook weer niet hoor, want het is toch onlogisch dta je opp de startknop moet duwen om de computer af te zeten >:)

Verwijderd

Mjah, dat het in den beginne af is gekeken is niet zo vreemd (Wat doet KDE dan :? ).
Maar inderdaad zit er heel wat research achter de MS-GUI.

Niet alles dat van MS afkomstig is, is per definitie slecht hoor. /me snapt mensen die op voorhand al zeggen, dat een product van MS niet goed is/kan zijn, sowieso al niet. (dit is niet naar Groot-Moeftie ;) bedoeld, maar in zijn algemeenheid :) )

/me vindt Win2k en XP (op de barbie kleurtjes na) op zich aardig goede OS-en in tegenstelling tot hun voorgangers >:)

• RG

RG

Lambda

hehe, tja dat is verder ook niet zo moeilijk als je weet hoe brak de voorgangers waren ;) Trouwens ik vind Windows 2000 en XP nog steeds een slecht systeem. Totaal geen structuur. Flikker het maar ergens neer en we zien wel verder hoe het loopt, magoed das mijn mening.
Microsoft maakt wel goede programma's hoor te denken valt bijvoorbeeld aan notepad.exe en format.com >:)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:38 schreef Groot-Moefti het volgende:
screenshot: http://www.nedlinux.nl/screenshots/kde/images/kde15.png
Mooie plaatjes in konqueror. Waar heb je die vandaan.
Pagina: 1