Toon posts:

Opzoek naar nieuwe cloud opslage solution

Pagina: 1
Acties:

• CreatiXx
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-07 14:59
Hoi iedereen,

Ik heb me even rot gezocht waar ik dit best kan plaatsen en ik heb een buikgevoel dat het hier wel past.
Zo niet, correct me if i'm wrong en help het verplaatsen waar het wel moet indien nodig ^^

Nu, de vraag, gesprek, discussie en wat nog ;

Velen onder jullie hebben waarschijnlijk het artikel gelezen of de mail ontvangen omtrent TransIP zijn stack verhaal...
Ik ben daar persoonlijk niet mee gediend en wens met hen ook de discusie niet aan gaan maar wil gewoon met mijn boel data verhuizen naar een ander. Nu, de markt is groot en er zijn ook redelijk veel onbekende spelers en ik weet niet goed wat kiezen.

Zouden jullie mij willen helpen zoeken naar een nieuwe speler waar ik me kan gaan aanmelden?

Waarom wil ik eigenlijk cloud opslag ?

- Voorheen had ik een stack installatie op mijn PC waarbij alles dat op mijn D: schijf werd gezet ook meteen synchroniseerde. Mocht mijn PC dan falen of de HDD dan had ik alvast alles nog online staan. Hierbij ging het dan voorbeeld over foto's, muziek, film.
Meestal, als ik in bulk foto's had gemaakt dan plaatste ik die daarop, verwijderde de slechte en maakte een aparte map aan voor de bewerkte en dat werd dan ook allemaal gesynched.

Wat vond ik leuk aan Stack en zou ik graag terug zien

- Desktop client met synchronisatie

- Smartphone app voor synchronisatie

- Hun betalend platform was schaalbaar van 1TB -> XXX TB's
->Je kon/kan makkelijk bij hun van 1TB -> 2TB -> 3TB -> ... en de kosten schalen mooi mee en zijn respectabel.

- Meerdere users
-> dit vond ik leuk maar ik moet niet persee elke user X-aantal gigabyte geven dat die kan gebruiken. Van mij mag het ook zo zijn dat ik 3-TB aan cloud opslag heb waar iedereen gelijk aan kan. Mappen onderverdeling mag er EXTRA bij.

- share optie via een link, dit zowel per bestand als per folder.

- Europees gelegen dus "in theorie" geen data naar de murica's.

Wat heb ik zelf nu al bekeken?

Ik ben zelf een Microsoft fan op het werk en vind het diensten goed werken en heb dan ook even gekeken naar Microsoft 365 personal maar dat is maar 1TB.
Dit is voorlopig voldoende maar op termijn niet meer. Probleem is, als je bij hun naar Microsoft 365 Family gaat, dan is het nog steeds maar 1TB per user en heb geen zin in dat hele user gedoe als het voor mezelf is.

Nu, daarnaast heb je nog Onedrive voor bedrijven waarbij je tot 25TB kunt gaan maar moet je wel 5 users of meer hebben, dat zal in de verre toekomst (2-3jaar) nog wel mogelijk zijn dus dat is ook een denkpiste.

Dit is een beetje het verhaal, iDrive heb ik ook al zien passeren maar daar heb ik nog nooit van men leven eerder van gehoord dus no clue omtrent betrouwbaarheid.
Dus shoot alle info dat je zou hebben!

Go!

Grtz
CreatiXx

• ronaz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11-10 12:59

ronaz

Wishmaster

Ik heb een vergelijkbare situatie hoewel ik niet op zoek ben naar >1TB. Voor mij is het belangrijk om mijn data in Europa onder te brengen. Qua budget zit ik rond 30 euro op jaarbasis maar dat is op te rekken. Ik volg dit draadje dus met veel interesse.

[Voor 9% gewijzigd door ronaz op 16-11-2020 12:12]

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22-10 16:27
Als het om Cloud Backup gaat, zou ik ff hier kijken:
Het Online Backup Topic

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee