Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p Ultrawide kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere; iRacing, RDR2, FarCry, Hitman, Fifa. Enkel Fifa en iRacing wordt online gespeeld, verder geen FPS games online. Daarnaast wil ik het systeem ook gebruiken voor Lightroom editing (huis-tuin-keuken level)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor wil ik meest bang for the buck tot een max van 1500 euro. Als een overschrijding van 100 euro echt een verschil maakt in prestatie is dat niet per definitie een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur als keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan, op basis van BBG en andere topics waarin ik heb meegelezen lijkt me dit een goed startpunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen bijzondere eisen. Als we dan toch iets moeten noemen, zal het stilte zijn. Ik hoef geen mooie onderdelen daar ik toch een dichte kast wil zonder RGB.
Ga je overklokken?
Nee, enkel het RAM op maximale speed zetten, maar dat is geen overklokken toch?
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een paar concrete vragen:
1) Is dit systeem in balans, of zitten er te dure of te goedkope onderdelen in?
2) Is AMD logisch voor iRacing en Lightroom of kun je beter naar Intel kijken?
3) Is het prijsverschil van 100 euro tussen de Gigabyte en Sapphire het waard? Wat is trouwens rev 2.0 bij Gigabyte? Ik denk al weken aan de Sapphire totdat ik net zie dat de Gigabyte bij Amazon 349 is.
4) Is de koeling echt nodig als je niet gaat overklokken?
5) Heeft 32GB RAM nut voor die paar keer per jaar dat je vakantiefoto's gaat bewerken?
6) Passen er 2 Kingstons A2000 op dit moederboard (met het oog op uitbreiding)?
7) De RX5700XT wordt de 1440p kaart genoemd (prijs/kwaliteit). Geldt dat ook voor 1440p ultrawide?
8') Is deze setup (voeding, moederboard) ook geschikt voor als ik over zeg 2 jaar er een 3070 in wil plaatsen?
9) Bij Bol.com kan ik de monitor gewoon terugsturen binnen 14 dagen als ik een dode pixel heb?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p Ultrawide kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere; iRacing, RDR2, FarCry, Hitman, Fifa. Enkel Fifa en iRacing wordt online gespeeld, verder geen FPS games online. Daarnaast wil ik het systeem ook gebruiken voor Lightroom editing (huis-tuin-keuken level)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor wil ik meest bang for the buck tot een max van 1500 euro. Als een overschrijding van 100 euro echt een verschil maakt in prestatie is dat niet per definitie een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur als keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan, op basis van BBG en andere topics waarin ik heb meegelezen lijkt me dit een goed startpunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen bijzondere eisen. Als we dan toch iets moeten noemen, zal het stilte zijn. Ik hoef geen mooie onderdelen daar ik toch een dichte kast wil zonder RGB.
Ga je overklokken?
Nee, enkel het RAM op maximale speed zetten, maar dat is geen overklokken toch?
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een paar concrete vragen:
1) Is dit systeem in balans, of zitten er te dure of te goedkope onderdelen in?
2) Is AMD logisch voor iRacing en Lightroom of kun je beter naar Intel kijken?
3) Is het prijsverschil van 100 euro tussen de Gigabyte en Sapphire het waard? Wat is trouwens rev 2.0 bij Gigabyte? Ik denk al weken aan de Sapphire totdat ik net zie dat de Gigabyte bij Amazon 349 is.
4) Is de koeling echt nodig als je niet gaat overklokken?
5) Heeft 32GB RAM nut voor die paar keer per jaar dat je vakantiefoto's gaat bewerken?
6) Passen er 2 Kingstons A2000 op dit moederboard (met het oog op uitbreiding)?
7) De RX5700XT wordt de 1440p kaart genoemd (prijs/kwaliteit). Geldt dat ook voor 1440p ultrawide?
8') Is deze setup (voeding, moederboard) ook geschikt voor als ik over zeg 2 jaar er een 3070 in wil plaatsen?
9) Bij Bol.com kan ik de monitor gewoon terugsturen binnen 14 dagen als ik een dode pixel heb?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G (rev. 2.0) | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 446,- | € 446,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Monitoren | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,99 | € 31,99 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.902,69 | ||