Side mounted aio in O11 Dynamic mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eise2006
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-03-2021
Mijn vraag:
Ik wil graag de O11 Dynamic kopen van Lian Li. En daarbij wil ik een 360mm aio kopen. Ik heb een filmpje gezien van GN waarin ze zeggen dat als je een aio front/side mount, dat de tubes aan de onderkant moeten zitten voor een lager geluidsniveau en mogelijk langere levensduur. Maar nu vroeg ik me af: Is het mogelijk om in de O11 een AIO aan de zijkant te plaatsen of zijn de tubes daar te kort voor? Als dat zo is dan ga ik hem aan de bovenkant plaatsen maar dat vindt ik er toch minder mooi uitzien.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
O11 Dynamic, 360 AIO (waarschijnlijk van EK, maar kan ook een andere als die langere tubes heeft.)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb alleen plaatjes gevonden van mensen met een AIO aan de bovenkant of een AIO aan de zijkant maar met de tubes aan de bovenkant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Het probleem met de leidingen boven is dat er altijd een beetje lucht in de AIO zit, en er kan altijd een beetje koelvloeistof wegzweten waardoor er meer lucht in de AIO kan komen. Op termijn zal de pomp dan lucht aan gaan zuigen (misschien al bij de eerste installatie) en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur. Dan zou ik er voor kiezen om de AIO tegen de bovenzijde van de case te monteren. Mooie kast btw, ben nu zelf ook met een PC-O11 aan het bouwen. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33

World Citizen

FreeReef.nl

Je specifieke vraag is toch of de slangen lang genoeg zijn?

Ik hoop voor je dat iemand met deze case en deze exacte AIO gaat reageren, want anders blijft het bij ruwweg gokken op basis van specs.

Wat betreft de stromingen. Wat je wilt doen is prima, zolang het inderdaad maar past. Ergens kun je ook overwegen om het custom te doen met slangen. Dat is niet gek veel moeilijker en dan ben je van het hele probleem af. Ik vermoed dat als we gaan zoeken.. de prijs ook niet bizar veel zal schelen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
World Citizen schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:59:
Je specifieke vraag is toch of de slangen lang genoeg zijn?

Ik hoop voor je dat iemand met deze case en deze exacte AIO gaat reageren, want anders blijft het bij ruwweg gokken op basis van specs.

Wat betreft de stromingen. Wat je wilt doen is prima, zolang het inderdaad maar past. Ergens kun je ook overwegen om het custom te doen met slangen. Dat is niet gek veel moeilijker en dan ben je van het hele probleem af. Ik vermoed dat als we gaan zoeken.. de prijs ook niet bizar veel zal schelen.
Yep. :Y En er zijn hele mooie oplossingen voor de PC-O11 verkrijgbaar. Ik heb deze distributieplaat op de plek waar TS zijn AIO wil plaatsen: https://www.ekwb.com/shop...o11d-g1-d-rgb-ddc-3-2-pwm Het is een reservoir en pomp in 1 plaat waar alle leidingen op worden aangesloten.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb een O11 met de radiator aan de zijkant, een enermax liqfusion 360.
De slangen zijn lang genoeg (40 cm) om deze met het motortje laag te plaatsen.

Als je goed kijkt naar gebouwde systemen dan zie je de processor bijna in het midden van de kast zitten.