EXIF data van 1 WhatsApp foto terugvinden

Pagina: 1
Acties:
  • 5.420 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanspeterHartog
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-02 19:21
Ik heb 1 bepaalde foto van iemand ontvangen via WhatsApp waar ik graag de originele EXIF data van wil terugvinden. Online vond ik wel wat scriptjes om dat eventueel via een Exiftool te doen maar ik kom er niet uit. Is er eventueel een Tweaker die mij wil helpen om dat scriptje draaiend te krijgen (of dat ik de foto per email stuur en dat hij/zij het scriptje draait en de uitkomst naar mij toestuurt).
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Exiftool. online tools maar geen resultaat
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had dit geprobeerd: https://github.com/CookedApps/wa-date-restore

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:20
Whatsapp verwijderd de EXIF data om de privacy van de verzender te waarborgen. Je helpen dat ongedaan te maken zou tegen de regels van dit forum ingaan.

Daarbij komt dat die informatie al aan de kant van de verzender al gestripped is. Informatie die nooit bij jou aanwezig is geweest kan ook niet bij jou hersteld worden.

Wat je gevonden hebt is niets anders dan een scriptje wat naar de bestandsnaam kijkt en die informatie (datum) in de EXIF gegevens van de foto opslaat. Ik neem aan dat je op zoek bent naar meer dan een datum, anders zou je hier niet komen.

Vraag aan de verzender het origineel. Dan helpen we je graag de EXIF data in te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Nijn op 16-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48

BM

Moderator Spielerij
Los van het feit dat het niet de bedoeling is vraag ik me af wat die met Spielerij te maken heeft?

Hier is de vraag in ieder geval niet op z'n plek, dus deze gaat dicht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom. Spielerij - Problemen & Vragen is bedoeld voor problemen met games. Daar is hier geen sprake van. Je vraag zal eerder thuishoren in Client Software Algemeen maar ik verplaats het niet omdat het omzeilen van beveiliging / privacy betreft..

Edit: ah collega had het topic ook al gesloten, zie boven.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 16-11-2020 10:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.