rechte zwarte horizontale strepen door macbook pro 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valerie93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Hi guys!

Sinds ik werk vanuit huis en daardoor een converter heb voor hdmi naar mijn nieuwe externe monitor van DELL en razer keyboard ervaar ik enorm veel zwarte strepen door mijn macbook scherm
ze staan op ongeveer 2 mm van elkaar af. Heel af en toe zijn ze weg maar het meeste van de tijd aanwezig.
Hierdoor is het bijna onmogelijk productief te werken zonder mijn externe scherm (hier zijn de strepen niet op te zien).
Foto is bijgevoegd. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Thanks!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6kLY_wdozbXrUUSdvSCZ9yIgGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kAeMLM4PGl1MTAYA5um73uIy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

Lijkt op een beschadigde flexcable (de interne beeldschermkabel).

Er is een reparatieprogramma voor het 2016 model. Helaas geen reparatieprogramma voor het 2017 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valerie93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Kan dat gekomen zijn doordat ik ineens met een extern scherm ging werken? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
ik denk dat je moet bepalen welk onderdeel het probleem veroorzaakt; Dit kan de laptop zijn, de gebruikte kabel om aan te sluiten of de monitor.
Probeer eens een andere monitor aan te sluiten, of een andere hdmi kabel te gebruiken indien mogelijk.
Of eventueel een andere laptop naar dezelfde monitor met dezelfde kabel en daarna met andere kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door stefanass op 16-11-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

valerie93 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:22:
Kan dat gekomen zijn doordat ik ineens met een extern scherm ging werken? Thanks!
Je hebt het probleem alleen op het scherm van de MacBook, met of zonder extern scherm als ik het goed begrijp. Dus lijkt mij dat het probleem in de MacBook zit. ;)

En het is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickjnsn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik heb dit probleem ook sinds gister, kennis van mij heeft dit ook gehad en daar ging het vanzelf weg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLMkwqNVg-6kKfFMoYt9Nrq1mbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZKnDV2hg4v0Q8Yyn4OnO4yy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Octagon
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 01:19
Hier hetzelfde! Externe monitor geen probleem, maar de MacBook is het haasje...
Het is de 2019-versie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njTnpS1aMFWDgMcLK3AI7WNk38E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZxdJYUc55v6YIe3No44KG2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Hetzelfde probleem is sinds vandaag bij mij opgetreden, ook in het 2017 model.
Ik lees van anderen wel de constatering, maar niet hoe jullie het uiteindelijk opgelost hebben. Kan iemand dat aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Octagon
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 01:19
Ik had dikke pech, nieuw display erin en 799 euro lichter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43

nelizmastr

Goed wies kapot

fvdz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:00:
Hetzelfde probleem is sinds vandaag bij mij opgetreden, ook in het 2017 model.
Ik lees van anderen wel de constatering, maar niet hoe jullie het uiteindelijk opgelost hebben. Kan iemand dat aangeven?
Aanbieden voor reparatie is de enige oplossing. Hardwareprobleem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Het is een probleem met de displaykabels wat Apple grotendeels negeert. Als consument (zakelijk ligt wat ingewikkelder) sowieso bij Apple kosteloze reparatie claimen onder consumentenrecht.
Mocht dat niet lukken (of zakelijk) zit er niks anders op dan het te (laten) repareren. Hiervoor bestaan twee opties:
1) De eenvoudigste en duurste reparatie is het scherm vervangen
2) Sommige reparateurs bieden ook aan om de kabel te repareren. Dit is een erg lastige klus en de kwaliteit van de reparatie varieert.
Pagina: 1