Goedenavond allemaal, ik heb zelf zo veel mogelijk proberen uit te zoeken en ben redelijk technisch maar er is hier zo veel informatie over te vinden dat ik het fijn zou vinden als een paar slimmerikken mijn lijst ook kunnen controleren en kijken of ik geen fouten maak en/of er misschien duidelijke betere alternatieven zijn. De wishlist is gemaakt op basis van de BBG, tweakers reviews en verschillende videos van Paul’s Hardware & lttstore.com.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaan gamen, Borderlands 3, Cyberpunk als het ooit uitkomt
Het hoeft niet op de hoogste kwaliteit te draaien zolang het maar 60+ FPS draait. In de toekomst misschien een dual boot naar Linux voor werk maar behalve wat virtual machines draaien is dit niet heel spannend (16gb heb ik momenteel nog genoeg aan voor mijn VM’s).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, ik zit er al iets overheen maar zolang het maar geen 1100+ gaat worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb twee Samsung SSD’s die ik er in kwijt kan, beeldscherm, toetsenbord, muis heb ik al. Verder geen hardware.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, maar als ik 20 euro meer moet betalen voor een reputabel merk ten opzichte van een “minder” merk dan doe ik dat graag. Qua winkel koop ik liever bij een megekko of alternate dan amazon.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem een beetje op de groei is, dat ik met dit moederbord bijvoorbeeld een tijd vooruit kan en dat ik er voor kan kiezen om losse onderdelen te upgraden i.p.v. over een paar jaar weer een volledig nieuw systeem moet kopen. Energie consumptie en lawaai maak ik me niet heel druk om.
Ga je overklokken?
Nee, ik las wel dat ik XMP in mijn BIOS redelijk makkelijk kon instellen om het RAM beter te laten werken, maar ik weet niet of dat onder overklokken valt?
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik vreemde keuzes bij de geselecteerde onderdelen? En zijn er duidelijk betere alternatieven voor mijn geselecteerde onderdelen?
Ik heb de QVL van het moederbord bekeken en het geheugen is compatible, ik las dat deze Ryzen goed werkt met de 3600 snelheid, is er misschien een meer gangbaar (en goedkoper) alternatief voor dit geheugen?
Ik twijfel altijd veel over aankopen, maar het meeste twijfel ik over het MOBO/RAM/GPU. Ik weet bijvoorbeeld niet goed wat nu het verschil is tussen alle modellen van een RX 5600 XT. Is de Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 net zo goed als een MSI Radeon RX 5600 XT Gaming MX ?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaan gamen, Borderlands 3, Cyberpunk als het ooit uitkomt
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, ik zit er al iets overheen maar zolang het maar geen 1100+ gaat worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb twee Samsung SSD’s die ik er in kwijt kan, beeldscherm, toetsenbord, muis heb ik al. Verder geen hardware.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, maar als ik 20 euro meer moet betalen voor een reputabel merk ten opzichte van een “minder” merk dan doe ik dat graag. Qua winkel koop ik liever bij een megekko of alternate dan amazon.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem een beetje op de groei is, dat ik met dit moederbord bijvoorbeeld een tijd vooruit kan en dat ik er voor kan kiezen om losse onderdelen te upgraden i.p.v. over een paar jaar weer een volledig nieuw systeem moet kopen. Energie consumptie en lawaai maak ik me niet heel druk om.
Ga je overklokken?
Nee, ik las wel dat ik XMP in mijn BIOS redelijk makkelijk kon instellen om het RAM beter te laten werken, maar ik weet niet of dat onder overklokken valt?
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik vreemde keuzes bij de geselecteerde onderdelen? En zijn er duidelijk betere alternatieven voor mijn geselecteerde onderdelen?
Ik heb de QVL van het moederbord bekeken en het geheugen is compatible, ik las dat deze Ryzen goed werkt met de 3600 snelheid, is er misschien een meer gangbaar (en goedkoper) alternatief voor dit geheugen?
Ik twijfel altijd veel over aankopen, maar het meeste twijfel ik over het MOBO/RAM/GPU. Ik weet bijvoorbeeld niet goed wat nu het verschil is tussen alle modellen van een RX 5600 XT. Is de Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 net zo goed als een MSI Radeon RX 5600 XT Gaming MX ?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 135,94 | € 135,94 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 297,- | € 297,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 275R Airflow Zwart | € 71,40 | € 71,40 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 650 | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 990,19 | ||