Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestanden van SD kaart halen

Pagina: 1
Acties:

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 17:59
Hi,

Van een SD kaart kreeg ik de melding dat deze corrupt was, dus deze in de laptop gestopt om de bestanden te redden. Het browsen van het kaartje gaat nog prima, maar zodra ik bestanden ga kopieren loopt de explorer vast. Soms lukken 1 a 2 bestanden wel, maar daarna moet ik herstarten om e.a. weer aan de praat te krijgen. De laptop draait op Windows 10, kaartje is een Sandisk 16GB klasse 10.

Ik heb ook naar verschillende recovery programmatjes gekeken zoals aangeraden op dit forum, maar die vinden soms niet eens de bestanden die ik wel gewoon in de explorer zie staan.

Hebben jullie nog tips om de bestanden toch te kunnen kopieren?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Wélke recoverytools heb je geprobeerd?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je chdsk geprobeerd?
Rechter muisknop eigenschappen en controleren
Let op NIET FORMATTEREN!! dan ben je alles kwijt 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• DutchDisturbed
Hmm ik heb er een stuk of 5 geprobeerd, een aantal al weer verwijderd en niet onthouden. Laatste 2 waren RescuePro (Sandisks eigen tool) en Recuva.

• DutchDisturbed
keur0000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:17:
Heb je chdsk geprobeerd?
Rechter muisknop eigenschappen en controleren
Let op NIET FORMATTEREN!! dan ben je alles kwijt 😉
Ja. Alleen gescand, maar geen problemen gevonden dus verder niets gedaan.

Zojuist ook geprobeerd om d.m.v. een image een kopie te maken. In 2 gevallen stopte het proces rond hetzelfde punt (6,68GB). Kan geen toeval zijn, maar wel gek dat chkdsk geen resultaten geeft. Krijg een data error (cyclic redundancy check)

[ Voor 44% gewijzigd door DutchDisturbed op 15-11-2020 23:21 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Als je een CRC-error krijgt, zou ik de contacten van de SD-card voorzichtig schoonmaken met een brillendoekje of zo: CRC-fouten zijn communicatiefouten tussen de computer en de SD-card.
En als je een SD-adapter gebruikt voor een micro-SD-card, geldt daarvoor hetzelfde.

Sowieso is het niet handig om belangrijke data (waaronder foto's) langdurig op een portable mediadrager op te slaan zonder goede backups te hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Renault op 15-11-2020 23:31 ]

• DutchDisturbed
Hmm ok. Wel gek dat hij steeds op hetzelfde punt met de image stopt, je zou toch zeggen dat er dan in de 6gb ervoor al genoeg reden moet zijn geweest om ermee op te houden?
Maar goed, ga het proberen. Dank!

Je hebt natuurlijk ook gelijk wat die backup betreft... Maar het is juist dat mijn backup schijf (seagate <1 jaar oud) het heeft begeven en ik dit kaartje min of meer toevallig tegen kwam en daarop nog verloren bestanden heb gevonden.

--> Geprobeerd, maar helaas. Ook na schoonmaken stopt het proces exact op 45% (precies de 6,68GB)... Data error (cyclic redundancy check)

Nu nog een keer checkdisk aan het draaien, las ergens dat ik ook /x moest toevoegen en specifiek moest runnen als administrator. Nu geeft chkdsk steeds aan dat het verkeerde volume in de drive zit. Wat kan ik nog doen?

[ Voor 63% gewijzigd door DutchDisturbed op 16-11-2020 08:35 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dat kan, dan faalt de uitleesketen (over de contacten van de SD-card héén) uiteindelijk bij het bestand zelf.

Toch zijn er tooltjes (Recuva e.d.) die alle bestandsfragmenten op de hele SD-card kunnen uitlezen, zodat je daar nog wat van kunt terughalen, mits "voorbij die 6,68 GB" ook nog wat staat.

Maar zo'n grote SD-card is zonder goede backup op termijn echt een serieus risico voor je data..
Pagina: 1