Hoi,
Ik heb onderstaand 'probleem':
Bij de montage van een EKWB momentum op MB Aorus X570 Master rev 1.2 merkte ik een verschil tussen het montageplan en de realiteit. De 'volgorde' van de condensatoren, chokes en mosfits hebben een andere positie dan bij rev 1.0
Nu is er één van de mosfits niet gekoeld door het block. Kan dit kwaad?
Ik vond geen foto van een rev 1.0 zonder de heatsink, dus dat kan ik niet vergelijken.
Situatie van bovenaf bekeken:
:strip_exif()/f/image/s9xK1ZGCSLkKxhcGVHy6bPZh.jpg?f=fotoalbum_large)
Montageplan:
:strip_exif()/f/image/Mk20xfnNrzgHOaz2xuLMN4Cd.jpg?f=fotoalbum_large)
MB rev 1.0:
:strip_exif()/f/image/moIMbl19UwoZCF2tyRQALZss.jpg?f=fotoalbum_large)
MB rev 1.2: (mijn MB, waarbij de groene circel degene is die nu niet rechtstreeks gekoeld wordt door het block)
:strip_exif()/f/image/FpGHvBTGdvxu1eiWrgUFW0FD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik merkte wel dat bij de standaard heatsink, die laatste mosfit ook niet 'volledig' bedekt werd door de heatsink, daar het koperen stuk ongeveer in de helft stopt. (rode cirkel):
:strip_exif()/f/image/7696gWBbzjCbehBZiQJIm1P4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergelijking rev 1.0 en 1.1/1.2:
Ik heb onderstaand 'probleem':
Bij de montage van een EKWB momentum op MB Aorus X570 Master rev 1.2 merkte ik een verschil tussen het montageplan en de realiteit. De 'volgorde' van de condensatoren, chokes en mosfits hebben een andere positie dan bij rev 1.0
Nu is er één van de mosfits niet gekoeld door het block. Kan dit kwaad?
Ik vond geen foto van een rev 1.0 zonder de heatsink, dus dat kan ik niet vergelijken.
Situatie van bovenaf bekeken:
:strip_exif()/f/image/s9xK1ZGCSLkKxhcGVHy6bPZh.jpg?f=fotoalbum_large)
Montageplan:
:strip_exif()/f/image/Mk20xfnNrzgHOaz2xuLMN4Cd.jpg?f=fotoalbum_large)
MB rev 1.0:
:strip_exif()/f/image/moIMbl19UwoZCF2tyRQALZss.jpg?f=fotoalbum_large)
MB rev 1.2: (mijn MB, waarbij de groene circel degene is die nu niet rechtstreeks gekoeld wordt door het block)
:strip_exif()/f/image/FpGHvBTGdvxu1eiWrgUFW0FD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik merkte wel dat bij de standaard heatsink, die laatste mosfit ook niet 'volledig' bedekt werd door de heatsink, daar het koperen stuk ongeveer in de helft stopt. (rode cirkel):
:strip_exif()/f/image/7696gWBbzjCbehBZiQJIm1P4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergelijking rev 1.0 en 1.1/1.2:
:strip_exif()/f/image/71ZxqQbsDvDzABOQdBsiAY3m.jpg?f=fotoalbum_large)