Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pulseschakelaar op teleruptor, hoe "smart" maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn vraag:
Ik heb enkele lichtkringen die geschakeld worden door middel van een pulseschakelaar die op hun buurt een teleruptor in de elektriciteitskast schakelen. De pulseschakelaar heeft slechts 2 draden. Eentje in, eentje uit.
Nu zou ik deze op de ene of andere manier ook via wifi willen bedienen zodat ik die kan schakelen met home-assistant en tevens de schakelaars nog kunnen gebruiken. Ik kom er echter niet uit op welke manier dit op te lossen valt. Alle opties zijn welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Pulseschakelaars
- Teleruptor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Sonoff mini: Hierbij zou ik mogelijks de L en N kunnen aftakken van een andere lichtschakelaar in de buurt, maar dat is misschien slordig en misschien niet reglementair? Bovendien vraag ik me ook af hoe dat dan precies in zijn werk zou gaan?

Sonoff 4ch pro: Ik zie niet hoe ik dan mijn schakelaars nog kan gebruiken? Blijkt enkel via wifi te gaan?

Shelly: alternatief voor Sonoff, zelfde probleem als eerder genoemd.

One Man Can Make A Difference.

Alle reacties

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb de Shelly aan een pulsdrukker hangen, geen probleem. Kan beide via WiFi en de pulsdrukker bestuurd worden.

Ik snap eigenlijk niet zo wat het probleem is?

• KI2000
Hoe heb je die dan verbonden? Ik heb enkel de signaaldraad aan de pulsedrukker. A1 en A2 op de teleruptor om precies te zijn. Dus geen fase of neuter daar.

[ Voor 32% gewijzigd door KI2000 op 15-11-2020 22:28 ]

• KI2000
Ondertussen helemaal suf gezocht maar geen oplossing gevonden.
@Accretion Ik vermoed dat je het hebt over een Shelly 1?

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nuja, ik gebruik een "Shelly Dimmer 2", maar ik vermoed dat andere Shellie's hetzelfde kunnen.

• Sheshnir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
@KI2000 Heb je bovenstaand probleem dan uiteindelijk kunnen oplossen? Ik zou graag iets soortgelijks proberen, maar wil eerst zeker zijn dat het kan werken en hoe :)

• electronized90
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-05-2023
Iets op gevonden ik zit met de zelfde vraag..

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-11 22:50
Zet je een Shelly lekker in je Meterkast naar je teleruptor of wat dan ook. Stroom aanwezig en voor de pulse draad maakt het niet uit hoelang deze is. Dus schakelaar op Shelly schakelpunt teleruptor op de lichtkrant van de Shelly. Moet je net even kijken of en hoe het werkt als dat ding ook kan dimmen. Of teleruptor vervangen door een Shelly

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Of je zet er iets tussen als een Railduino

https://sedtronic.eu/en/railduino/4-22-railduino-21.html

24v op de ene draad van de pulsschakelaars en de andere op de inputs van de Railduino. En dan railduino relais aangesloten op of ipv de teleruptors.

Heb je een mooie bedrade oplossing, niet afhankelijk van WiFi en met 1 apparaat meteen voldoende aansluitingen (24 Ingangen en 20 uitgangen). Kun je voorlopig even vooruit en later ook nog dingen als 1-wire sensoren toevoegen.

[ Voor 50% gewijzigd door Sethro op 20-12-2022 09:48 ]

Pagina: 1