Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashley88
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik zoek de beste 55 inch tv om goed op te kunnen gamen. Ook om goed voorbereid te zijn op de toekomst.
Zoek ik een tv met 4K en 120hz en hdmi 2.1 en alles erop uiteraard voor de PS5. 4K @ 120fps is dus een vereiste net als een input latency van 20ms of minder.
Een OLED is perfect behalve met de kans van inbranden en een zonnig huis (reflectie). Voor dit bedrag wil ik liever geen risico lopen.

Dan kom ik na even snel zoeken uit op de:
Samsung QLED Q80R of Q90T
Sony KD-55XH9096
LG Nanocell 55NANO916NA.
Samsung en Sony hebben een VA scherm en LG een IPS scherm. Hier ben ik ben ik helaas te grote leek voor om te weten wat er beter is. Dit heeft volgens mij meer te maken met de kijkhoek.

Ik heb wel de Q90T in de winkel zien staan en was toch aardig onder de indruk van de zwart tinten van het scherm.

Zijn dit uberhaupt de beste tv`s na OLED?
Ik ben ook benieuwd naar eventueel andere opties.

Met vriendelijke groet,
Ashley

Beste antwoord (via ashley88 op 16-11-2020 20:27)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vergeet de LG's. Het kijkhoekfilter van Samsung zorgt zelfs voor betere kijkhoeken op het VA paneel van de Q90T dan het IPS paneel van de LG NANO91. Voor HDR, contrast en zwartwaarde is het ook dweilen met de kraan open.

De Q90T is momenteel het beste wat je kunt krijgen met jouw eisen. Daarna volgt de Q80T: hierbij verlies je het zeer goede kijkhoek- en reflectiefilter en wordt de zwartwaarde (in het donker) en HDR-impact (bij veel licht) wat minder, maar de prijs ook. Daarna volgt de XH90 met min of meer hetzelfde verhaal. Alle opties heb je dan ook wel gehad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online