Goede Avond,
Ik ben van plan tijdens een grote verbouwing badkamer, keuken, zolder, vloeren, wanden, elektra ook een aantal zaken te verduurzamen in ons huis.
Reden: portemonnee, milieu, leuk,
Met mijn beoogde opstelling ben ik wellicht niet het meest efficient bezig en daarom graag jullie feedback. Tegelijkertijd wilde ik ook graag mijn ervaringen delen, wellicht heeft iemand er nog iets aan.
Een aantal belangrijke punten:
-Hout kan ik gratis krijgen
-beetje stoken is voor de hobby, maar wil ik dus ook nuttig maken. Ik heb nu een openhaard, maar dat is echt voor de sier. Er komt dus een houtkachel met CV functie
-ik heb ruimte voor ongeveer 25 vacuum buis zonne-collectoren
- ik ga ook zonnepanelen nemen. Ongeveer 24.
Schouw is geïsoleerd, dak wordt ook geïsoleerd.
- overal dubbele beglazing (niet het nieuwste)
- bouwjaar 1935
- vloer wil ik ook isoleren (maar kan nu nog niet onder de vloer kijken, wanneer we gaan slopen weet ik beter wat hier te doen)
- groepen in meterkast gaan we herindelen, dus alles kan.
- er komt een nieuwe cv ketel (welk type?)
- er komen twee badkamers met regendouches, 1 met bad
- gezin van 5
- er komt een cv-ruimte net buiten het huis (geïsoleerd)
Ik heb via via een tekening laten maken en op basis hiervan ga ik aan de slag. De uiteindelijke afstelling laat ik regelen door een installateur. Maar samen met de aannemer treffen we het voorbereidende werk.
Ik heb de tekeningen bijgevoegd. (Zit ook nog een beknopte tekst bij)
Ook heb ik nog een schema met een iets andere opstelling. (Hierbij moet je het zwembad maar wegdenken)
Ik vraag me af wat de Tweakers denken van deze opstellingen.
Belangrijk is dat ik verwacht dat het houtstoken bij ons niet altijd voldoende is om alles warm te krijgen. Ik heb dus altijd het gas nog nodig.
Maar ik wil natuurlijk ook het buffervat niet constant moeten verwarmen met gas.
Ik zal af en toe een update sturen. En ook wat foto’s delen van het huis en verbouwing. Ik hoop dat andere hier ook iets aan hebben (al is het misschien een wat specifiek situatie? - ik kan er maar weinig over vinden namelijk)
Tot snel,
JB:strip_exif()/f/image/pHNYNi9BiW579WHVPYNfG3XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p1E3UM0xR3lWrDkEvFTarvsP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AEgVht3dlzu0cCJ07jithqUS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d6uafAiyfoVRNh8vfLyghcLG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben van plan tijdens een grote verbouwing badkamer, keuken, zolder, vloeren, wanden, elektra ook een aantal zaken te verduurzamen in ons huis.
Reden: portemonnee, milieu, leuk,
Met mijn beoogde opstelling ben ik wellicht niet het meest efficient bezig en daarom graag jullie feedback. Tegelijkertijd wilde ik ook graag mijn ervaringen delen, wellicht heeft iemand er nog iets aan.
Een aantal belangrijke punten:
-Hout kan ik gratis krijgen
-beetje stoken is voor de hobby, maar wil ik dus ook nuttig maken. Ik heb nu een openhaard, maar dat is echt voor de sier. Er komt dus een houtkachel met CV functie
-ik heb ruimte voor ongeveer 25 vacuum buis zonne-collectoren
- ik ga ook zonnepanelen nemen. Ongeveer 24.
Schouw is geïsoleerd, dak wordt ook geïsoleerd.
- overal dubbele beglazing (niet het nieuwste)
- bouwjaar 1935
- vloer wil ik ook isoleren (maar kan nu nog niet onder de vloer kijken, wanneer we gaan slopen weet ik beter wat hier te doen)
- groepen in meterkast gaan we herindelen, dus alles kan.
- er komt een nieuwe cv ketel (welk type?)
- er komen twee badkamers met regendouches, 1 met bad
- gezin van 5
- er komt een cv-ruimte net buiten het huis (geïsoleerd)
Ik heb via via een tekening laten maken en op basis hiervan ga ik aan de slag. De uiteindelijke afstelling laat ik regelen door een installateur. Maar samen met de aannemer treffen we het voorbereidende werk.
Ik heb de tekeningen bijgevoegd. (Zit ook nog een beknopte tekst bij)
Ook heb ik nog een schema met een iets andere opstelling. (Hierbij moet je het zwembad maar wegdenken)
Ik vraag me af wat de Tweakers denken van deze opstellingen.
Belangrijk is dat ik verwacht dat het houtstoken bij ons niet altijd voldoende is om alles warm te krijgen. Ik heb dus altijd het gas nog nodig.
Maar ik wil natuurlijk ook het buffervat niet constant moeten verwarmen met gas.
Ik zal af en toe een update sturen. En ook wat foto’s delen van het huis en verbouwing. Ik hoop dat andere hier ook iets aan hebben (al is het misschien een wat specifiek situatie? - ik kan er maar weinig over vinden namelijk)
Tot snel,
JB
:strip_exif()/f/image/pHNYNi9BiW579WHVPYNfG3XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p1E3UM0xR3lWrDkEvFTarvsP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AEgVht3dlzu0cCJ07jithqUS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d6uafAiyfoVRNh8vfLyghcLG.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fy98rPSIWYOkci9Fzn6QhVg8.jpg?f=user_large)