Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 20:22
Mijn vraag
Hoe koppel je een SIM-kaart aan een user-profiel ?

Achtergrondinfo:
In recente Android-versies kun meerdere user-profielen aanmaken (je kunt dus een extra guest- of kinderen-profiel aanmaken met beperkte rechten)
Daarbij gebruik ik een smartphone met Dual-SIM.
In mijn vorige telefoon (een Wiko met Android-8) kon ik dan een SIM-kaart aan een user-profile koppelen.
Maar in mijn nieuwe smartphone (Motorola G8 met Android-10) kan ik wel de mogelijkheid vinden om phone/SMS voor een extra userprofiel te dis/en-ablen maar niet om dat SIM-afhankelijk te maken.

Iemand hier ervaring mee of iets zinvols over te vertellen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
Als ik het goed begrijp, support Android dual-SIM en multiple-users/profiles maar laat men het aan de telefoonfabrikant over om dit wel/niet/hoe te implementeren.... en Motorola doet blijkbaar -nog- geen moeite om alle SIM-mogelijkheden te koppelen aan een gebruikers-profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
LittleBit schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:36:
Als ik het goed begrijp, support Android dual-SIM en multiple-users/profiles maar laat men het aan de telefoonfabrikant over om dit wel/niet/hoe te implementeren.... en Motorola doet blijkbaar -nog- geen moeite om alle SIM-mogelijkheden te koppelen aan een gebruikers-profiel.
Ik heb een pixel 4, toestel van Google zelf, en kan ook geen simkaart toewijzen aan een gebruiker, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
LittleBit schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:36:
Android (en Linux) kunnen van alles, maar fabrikanten doen het liefste net genoeg om het spul te verkopen, en dat is het dan ook wel. Zo gek is dat natuurlijk niet, na de eerste verkoop is er niks te verdienen tot dat het toestel vervangen wordt, en de marge zit er niet op om dat beter aan te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 18-11-2020 20:02 ]

• LittleBit
Ik heb een pixel 4, toestel van Google zelf, en kan ook geen simkaart toewijzen aan een gebruiker, hoor.
Mijn eerdere low-cost Wiko had het wel maar toen dacht ik dat dat normaal was....nu realiseer ik me dus dat Wiko dat toch wel netjes had afgemaakt.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
LittleBit schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:20:
[...]

Mijn eerdere low-cost Wiko had het wel maar toen dacht ik dat dat normaal was....nu realiseer ik me dus dat Wiko dat toch wel netjes had afgemaakt.
waarschijnlijk was je wiko zodanig lowcost dat men niet eens geinvesteerd heeft in de moeite om het te beperken..

en had je daar geluk mee

lineageos ondersteunt deze functie
en de meeste toestellen van motorola zijn ondersteund door lineageos

daar kan je eens naar kijken

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
boyette schreef op donderdag 19 november 2020 @ 03:29:
[...]
lineageos ondersteunt deze functie
en de meeste toestellen van motorola zijn ondersteund door lineageos
Ik draai zelf LineageOS, maar kan die optie toch niet vinden hoor. Waar zit deze?

• LittleBit
Blijkbaar zijn er ook 2 manieren van dual-SIM, DSDA en DSDS.
DSDA (Dual SIM Dual Active) support 2 modems die ook beide gelijktijdig actief kunnen zijn.
En DSDS (Dual SIM Dual Standby) waarbij 1 modem gemuxed wordt met 2 SIM-slots.
Als DSDS is geimplementeerd zijn de confg mogelijkheden beperkter.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
LittleBit schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:56:
Blijkbaar zijn er ook 2 manieren van dual-SIM, DSDA en DSDS.
DSDA (Dual SIM Dual Active) support 2 modems die ook beide gelijktijdig actief kunnen zijn.
En DSDS (Dual SIM Dual Standby) waarbij 1 modem gemuxed wordt met 2 SIM-slots.
Als DSDS is geimplementeerd zijn de confg mogelijkheden beperkter.
DSDA smartphones zijn (bijna) niet te vinden.
Pagina: 1