Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Hallo iedereen

Ik heb gisteren mijn nieuwe inno3d rtx 3070 iChill X3 gemonteerd,maar er is iets niet goed en heb echt geen idee meer wat ik moet doen. Misschien kan iemand mij hier helpen.
Als ik aan het gamen ben dan krijg ik na een tijdje Black screen te zien en kan ik helemaal niets doen pc staat gewoon aan maar hij reageert helemaal niet.😔
Heb dit allemaal geprobeerd:
- alle drivers uïnstalleerd met DDU en op nieuw geïnstalleerd
- kaart er uit gehaald> hdmi aan moederbord aangesloten> pc aangezet> uitgezet en kaart op nieuw er in gezet
- Windows update gedaan
- Heb hem ook ipv display port in hdmi aangesloten
- bij GeForce control panel power management naar "Prefer Maximum Performance" gezet
- G sync uitgezet
- Heb ook een andere monitor geprobeerd
- Verschillende games geprobeerd en niets helpt😭
Dacht dat dit misschien aan de kaart light, maar ik heb FurMark aangezet voor 15 min en alles liep gewoon goed en de temperatuur was de hele tijd stabiel.
Ik heb bijna alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden.
Als iemand enig idee heeft wat er aan de hand is please help mij. 🙏🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:05
Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:25:
Hallo iedereen

Ik heb gisteren mijn nieuwe inno3d rtx 3070 iChill X3 gemonteerd,maar er is iets niet goed en heb echt geen idee meer wat ik moet doen. Misschien kan iemand mij hier helpen.
Als ik aan het gamen ben dan krijg ik na een tijdje Black screen te zien en kan ik helemaal niets doen pc staat gewoon aan maar hij reageert helemaal niet.😔
- kaart er uit gehaald> hdmi aan moederbord aangesloten> pc aangezet> uitgezet en kaart op nieuw er in gezet
- Windows update gedaan
- bij GeForce control panel power management naar "Prefer Maximum Performance" gezet
- G sync uitgezet
Dacht dat dit misschien aan de kaart light, maar ik heb FurMark aangezet voor 15 min en alles liep gewoon goed en de temperatuur was de hele tijd stabiel.
[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doodskist
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2021

Voeding issue? Hoeveel watt psu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
Doodskist schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:32:
[...]

Voeding issue? Hoeveel watt psu?
650w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xairadark
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-05 18:28
Hallo iedereen

- Windows update gedaan
- G sync uitgezet
mischien iets met pcie 3/4

Ties are not forgotten, They're severed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
Hallo iedereen

- Windows update gedaan
- G sync uitgezet
Kun je eens als dit gebeurt op CTRL+SHIFT+Windows+B drukken ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37

zar

Dit is compleet off-topic, probeer het hier over levertijden en prijzen te hebben. Voor problemen met je videokaart kun je een aparte topic aanmaken op het forum.

Topic is inmiddels verplaatst naar de juiste plek.

[ Voor 183% gewijzigd door zar op 15-11-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
ronaldvg2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:35:
[...]

Kun je eens als dit gebeurt op CTRL+SHIFT+Windows+B drukken ?
Nope, hij doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Als je de black-screen crash krijgt, draaien je GPU fans dan op volle toeren? En welke PSU heb je trouwens precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En welke cpu
En welk moederbord
En welk geheugen.

nou deel dat vooral, zodat we niet met de zelfde reeds geteste ideeën aankomen... Maak een lijstje met dingen die je al op internet hebt gevonden en gedaan. En wees specifiek

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:54:
Als je de black-screen crash krijgt, draaien je GPU fans dan op volle toeren? En welke PSU heb je trouwens precies?
Ja de fans bleven gewoon door draaien
Ik heb een be quite! Straight power 11 platinum

P.s
Bedankt voor moving de topic 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 996723

Was er niet iemand anders met een Inno3d 3070 hier wiens kaart spontaan naar de 2200mhz boostte?
Als je niet heel veel geluk hebt in de sillicon lottery is dat ws problematisch.
Zelfs als hij niet extreem boost kan de fabrieksoverclock instabiel zijn, Furmark is niet echt geschikt om dit te testen omdat door het extreme stroomgebruik geen hoge clockspeeds gehaald worden, (Zeker bij de 30xx serie)

Wellicht de moeite waard om de clockspeeds eens te bekijken en eventueel eens te underclocken met MSI Afterburner.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 15-11-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
jack zomer schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:59:
En welke cpu
En welk moederbord
En welk geheugen.

[...]
nou deel dat vooral, zodat we niet met de zelfde reeds geteste ideeën aankomen... Maak een lijstje met dingen die je al op internet hebt gevonden en gedaan. En wees specifiek
Ik heb de dingen die ik geprobeerd allemaal vermeld dit was alles wat ik op internet kon vinden.

Cpu- ryzen 5 3800xt
Moederbord - msi mag x570 tomahawk wifi
Ram- corsair vengeance lpx ddr4 2x16gb
Voeding- be quite straight power 11 platinum 650w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:13:
[...]

Ik heb de dingen die ik geprobeerd allemaal vermeld dit was alles wat ik op internet kon vinden.

Cpu- ryzen 5 3800xt
Moederbord - msi mag x570 tomahawk wifi
Ram- corsair vengeance lpx ddr4 2x16gb
Voeding- be quite straight power 11 platinum 650w
Ryzen 7 3800 xt... Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:13:
[...]

Oke. Dus alles wat je hebt gevonden is wat je er boven hebt omschreven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
jack zomer schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:20:
[...]

Oke. Dus alles wat je hebt gevonden is wat je er boven hebt omschreven.
Yes, dit is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:08:
[...]

Ja de fans bleven gewoon door draaien
Ik heb een be quite! Straight power 11 platinum

P.s
Bedankt voor moving de topic 🙏
Het kan handig zijn om inderdaad even te kijken hoe hoog de boost snelheden oplopen tijdens het gamen. Als dit op de 2000+Mhz zit dan kan dat misschien het probleem veroorzaken. Is je GPU verbonden met 2 aparte 8pin power cables? Als dit het geval is dan kan het misschien zo zijn dat je Vram oververhit en dit misschien meer belast is in echte game-tests waardoor het dus niet in Furmark gebeurd. In dat geval zou je contact moeten opnemen met de winkel waar je de kaart gekocht hebt en om vervanging of reparatie vragen.

EDIT:
Als je een andere GPU hebt om mee te testen, kijk dan even of die wel werkt. Mocht je PSU al een paar jaar oud zijn dan kun je misschien ook een andere PSU uitproberen (mits je er een kunt lenen van een vriend of je zelf nog eentje hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door zar op 15-11-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:22:
[...]

Het kan handig zijn om inderdaad even te kijken hoe hoog de boost snelheden oplopen tijdens het gamen. Als dit op de 2000+Mhz zit dan kan dat misschien het probleem veroorzaken. Is je GPU verbonden met 2 aparte 8pin power cables? Als dit het geval is dan kan het misschien zo zijn dat je Vram oververhit en dit misschien meer belast is in echte game-tests waardoor het dus niet in Furmark gebeurd. In dat geval zou je contact moeten opnemen met de winkel waar je de kaart gekocht hebt en om vervanging of reparatie vragen.
Ja hij is wel verbonden met 2 aparte 8pin power cables. Waar kan ik het zien hoe hoog de boost snelheden oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:22:
[...]

EDIT:
Als je een andere GPU hebt om mee te testen, kijk dan even of die wel werkt. Mocht je PSU al een paar jaar oud zijn dan kun je misschien ook een andere PSU uitproberen (mits je er een kunt lenen van een vriend of je zelf nog eentje hebt)
Bij mijn Vega 56 liep alles gewoon prima, de probleem is ontstaan sinds ik die rtx er in heb gemonteerd en de voeding is ook net nieuw. 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:26:
[...]

Waar kan ik het zien hoe hoog de boost snelheden oplopen?
Dit kun je doen met bijvoorbeeld MSI afterburner (via de in-game overlay)
https://www.msi.com/Landing/afterburner

Gedetailleerde uitleg: https://www.gamingpcbuild...9CApply%E2%80%9D%20button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:26:
[...]

Ja hij is wel verbonden met 2 aparte 8pin power cables. Waar kan ik het zien hoe hoog de boost snelheden oplopen?
Met MSI Afteburner, moet je wel eerst inde instellingen, onder "monitoring" aanzetten wat je in beeld wil zien.

Ik vemoed dat de boost/overclock van je kaart niet stabiel is, de voeding lijkt me een kleine kans als Furmark wel gewoon blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06 18:27
Gpuz of msi afterburner

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Anoniem: 996723 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:33:
[...]

Met MSI Afteburner, moet je wel eerst inde instellingen, onder "monitoring" aanzetten wat je in beeld wil zien.

Ik vemoed dat de boost/overclock van je kaart niet stabiel is, de voeding lijkt me een kleine kans als Furmark wel gewoon blijft draaien.
Voeding lijkt mij inderdaad ook niet heel waarschijnlijk in dit geval. Ik denk Vram wat oververhit of een te hoge(instabiele) boost clock snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:35:
[...]

Voeding lijkt mij inderdaad ook niet heel waarschijnlijk in dit geval. Ik denk Vram wat oververhit of een te hoge(instabiele) boost clock snelheid.
Dan ga ik even kijken met die msi afterburner en als dit de probleem is dan ga ik morgen meteen azerty bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:39:
[...]

Dan ga ik even kijken met die msi afterburner en als dit de probleem is dan ga ik morgen meteen azerty bellen.
Als je een vriend(in) hebt met een PC die minstens een 650W (degelijke) voeding heeft, kun je ook proberen de videokaart even in zijn/haar pc te plaatsen om uit te sluiten dat er een ander probleem is. De kans lijkt mij niet groot maar dan weet je het in ieder geval 100% zeker. Als dit niet mogelijk is dan inderdaad even de clock snelheid bekijken tijdens het gamen met MSI afterburner en dan verder kijken of contact opnemen met Azerty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:39:
[...]

Ik heb de indruk dat het allemaal redelijk nieuw voor je is, als dat zo is: Blijf in Afterburner verder overal vanaf zonder vooraf goed in te lezen wat je doet, je kunt het er zomaar erger mee maken.
Even in de settings je temp en core clock in de on screen display zetten kan best, maar verder niet met de sliders gaan klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alienelf61
Anoniem: 996723 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:45:
[...]

Ik heb de indruk dat het allemaal redelijk nieuw voor je is, als dat zo is: Blijf in Afterburner verder overal vanaf zonder vooraf goed in te lezen wat je doet, je kunt het er zomaar erger mee maken.
Even in de settings je temp en core clock in de on screen display zetten kan best, maar verder niet met de sliders gaan klooien.
Ja het is allemaal nieuw voor mij, ik heb allen gedaan wat @zar zei om die clock snelheid te kunnen kijken en ga het nu ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doodskist
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2021
Heb je al getest met het verwijderen van geheugenbankjes?
Dus steeds testen met 3 stuks (of 1 als je er maar 2 hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
Doodskist schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:48:
Heb je al getest met het verwijderen van geheugenbankjes?
Dus steeds testen met 3 stuks (of 1 als je er maar 2 hebt).
Nee dit nog niet geprobeerd, maar als dit de geval was dan zou ik ook problemen hebben met mijn oude videokaart of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:44:
[...]

Als je een vriend(in) hebt met een PC die minstens een 650W (degelijke) voeding heeft, kun je ook proberen de videokaart even in zijn/haar pc te plaatsen om uit te sluiten dat er een ander probleem is. De kans lijkt mij niet groot maar dan weet je het in ieder geval 100% zeker. Als dit niet mogelijk is dan inderdaad even de clock snelheid bekijken tijdens het gamen met MSI afterburner en dan verder kijken of contact opnemen met Azerty.
Ik heb het geprobeerd met die msi afterburner dit is het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f4DEREXq1HzYBQNC2-oVvgx5yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8Lu91bT7Lw98Z5sNGrWRkgr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kon zo nog even door spelen en dan had ik black screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar

zar

Alienelf61 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:05:
[...]

Ik heb het geprobeerd met die msi afterburner dit is het resultaat
[Afbeelding]

Ik kon zo nog even door spelen en dan had ik black screen.
Als je de GPU in iemand anders zijn PC kan testen zou ik dat even doen en anders contact opnemen met Azerty en waarschijnlijk zal dat dan een vervanging worden of reparatie, maar dat moet je met hun bespreken. Je kunt misschien ook proberen de GPU even te underclocken met 50Mhz om te kijken of het aan de clock snelheid ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door zar op 15-11-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is een enkel screenshot. Wat je moet doen is de logfile pakken tot het moment van crashen en die posten. Dan krijg je zoiets
Afbeeldingslocatie: https://linustechtips.com/uploads/monthly_2016_07/5787ed6f77b2c_hardwaremonitoringlog..png.6ebb651f5ae2c9cc243e51177e61f2d1.png
Zorg trouwens dat alle lijntjes in beeld zijn (dus niet als in dit voorbeeld hierboven). Zo dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQlUYXGdwoCpyEK12xbpE3ZzvlY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/t7E0PB66p69Ba792zjC2whtV.png?f=fotoalbum_medium
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 15-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
zar schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:18:
[...]

Als je de GPU in iemand anders zijn PC kan testen zou ik dat even doen en anders contact opnemen met Azerty en waarschijnlijk zal dat dan een vervanging worden of reparatie, maar dat moet je met hun bespreken. Je kunt misschien ook proberen de GPU even te underclocken met 50Mhz om te kijken of het aan de clock snelheid ligt.
Ik ga morgen proberen om de kaart in mijn broers PC te zetten en dan kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
br00ky schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:19:
Dit is een enkel screenshot. Wat je moet doen is de logfile pakken tot het moment van crashen en die posten. Dan krijg je zoiets
[Afbeelding]
Zorg trouwens dat alle lijntjes in beeld zijn (dus niet als in dit voorbeeld hierboven). Zo dus
[Afbeelding]
(klik op de afbeelding voor een vergroting)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTRrhTFLYhfuZhghPDqGSOK4lA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VI2GDbHzWZoyUQ38BJAWiVJL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou in MSI Afterburner het schuifje van de "core clock' eens op om en nabij -75 (MIN 75 dus) kunnen zetten, dan op het "apply" vinkje klikken en kijken of ie dan nog steeds crasht. (Makkelijk weer ongedaan te maken door 'reset' te klikken)
Zou er niet van staan te kijken als dat genoeg is, maar dan is je probleem niet opgelost, en zou ik hem toch omruilen want het hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienelf61
Anoniem: 996723 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:45:
[...]

Je zou in MSI Afterburner het schuifje van de "core clock' eens op om en nabij -75 (MIN 75 dus) kunnen zetten, dan op het "apply" vinkje klikken en kijken of ie dan nog steeds crasht. (Makkelijk weer ongedaan te maken door 'reset' te klikken)
Zou er niet van staan te kijken als dat genoeg is, maar dan is je probleem niet opgelost, en zou ik hem toch omruilen want het hoort niet.
Heb dit geprobeerd, hij crasht nog steeds. Ik ga nog morgen proberen om de kaart in andere pc te doen en als dit ook niet helpt dan ga ik contact opnemen met azerty. 😢

Bedankt iedereen voor de hulp 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 14:47
Ga er maar vanuit dat het je PSU is.
Ik had precies dezelfde PSU icm een 2070.
Deed er een 3080 in en na enige load > poef scherm etc uit.
Nu een 850 single rail erin en geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Is je probleem inmiddels al opgelost?

Mocht je er nog mee bezig zijn (en een riser cable gebruiken), probeer dan in je bios je pcie slot te locken op 3.0 ipv 4.0.
Succes iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alienelf61
Koelkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:40:
Is je probleem inmiddels al opgelost?

Mocht je er nog mee bezig zijn (en een riser cable gebruiken), probeer dan in je bios je pcie slot te locken op 3.0 ipv 4.0.
Succes iig.
Ik heb de kaart in de andere pc geprobeerd en hij deed precies hetzelfde, na een tijdje gamen kwam er weer black screen. Heb de kaart vandaag retour gestuurd.
Ik heb mijn Vega 56 weer terug in gedaan en had die probleem niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnZoRAW
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 17:05
@Alienelf61 hoe is dit verder afgelopen met Azerty? Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Inno3D RTX3080 iChill en die kreeg ik gewoon terug met de melding dat ze met een benchmark geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 20:51
Heb dit ook gehad. Nieuwe (betrouwbare) voeding loste het op.
Pagina: 1