Microsoft Acces: DB login maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo,

Ik probeer een kleine database op te zetten voor een muziekvereniging waar ik lid van ben. Dit om instrumenten te registreren.

Om deze instrumenten te registreren gebruik ik Microsoft Acces. Ik heb alles aangemaakt en met een login alleen zodat ook andere kunnen inloggen op het bestand. De login werkt prima als deze alleen in het bestand staan, zodra ik de login als pop-up selecteer bij openen van het bestand doet het login systeem helemaal niets meer, ook niet als ik iets wijzig.

Wie kan mij helpen bij de laatste loodjes?

Met vriendelijke groet,
Ralph

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

Reptile209

- gers -

Beetje lastig om je te helpen als we niet weten hoe je het gemaakt hebt hè O-)
Misschien heb je hier wat aan: https://www.datanumen.com...h-a-login-form-in-access/, en anders zoeken bij google naar 'access database login popup'?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
Hallo Reptile,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik heb de login precies gemaakt volgens de link die je hebt verstuurd. Alleen werkt het niet als je de laatste stap voltooid;

''Finally, set the Login Form as the default form that users will see upon opening the database.

Go to File > Options > Current Database.
Set Display Form to frm_login.
Click OK.''

Ook als je ook maar iets wijzigd, bijvoorbeeld de layout doet hij niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 19:16

edeboeck

mie noow noooothing ...

@koetje1 Heb je de database vanaf nul gemaakt of heb je aanpassingen gedaan in het sample dat op die pagina beschikbaar was? In het eerste geval kan het zeer zinvol zijn om beide databanken naast elkaar te zetten en instellingen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
@edeboeck Ik heb hem helemaal opnieuw gemaakt. Hij functioneert dan tot ik de laatste stap voltooi zoals genoemd in bovenstaand bericht. Daarbij heb ik deze table en form toegepast in het database die ik al had. Daar doet hij ook niets.

De login menu opent bij beide bestanden wel, maar de inlog en cancel button doet niets meer. Je kunt er op drukken en daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?

DEV >> CSA

Verder hebben we je eerder op onze quickstart gewezen.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 15-11-2020 18:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

koetje1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:33:
@edeboeck Ik heb hem helemaal opnieuw gemaakt. Hij functioneert dan tot ik de laatste stap voltooi zoals genoemd in bovenstaand bericht. Daarbij heb ik deze table en form toegepast in het database die ik al had. Daar doet hij ook niets.

De login menu opent bij beide bestanden wel, maar de inlog en cancel button doet niets meer. Je kunt er op drukken en daar is ook alles mee gezegd.
Dit doet bij mij spontaan een belletje rinkelen dat de event handler voor die knoppen misschien niet goed zit... wil je eens het volgende uittesten:
  1. Ga naar het ontwerpvenster van je formulier
  2. Controleer in het Eigenschappenvenster de knop Login (doe nadien hetzelfde voor Cancel)
  3. Controleer of in het tabblad Gebeurtenis voor Bij klikken wel degelijk de juiste procedure geselecteerd is
Als dat daar niet goed staat, is het een bugje in de code en kan het zo snel verholpen worden. In het andere geval denk ik dat we het bij de instellingen van Access moeten gaan zoeken (btw: je hebt toch het meest recente databaseformaat gekozen met extensie .accdb en niet .mdb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
@edeboeck In het eigenschappenvenster staat volgens mij alles goed. Jazeker, ik heb .accdb gebruikt. Misschien een onbeleefde vraag, maar heb jij zin en tijd om eens mee te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
@RobIII Sorry voor het ongemak. Ik ga het gelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
koetje1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:07:
Misschien een onbeleefde vraag, maar heb jij zin en tijd om eens mee te kijken?
Onbeleefd of niet, het is hier ook ongewenst en niet toegestaan ;) Je kunt gewoon je probleem, wat je doet, ziet, probeert etc. hier beschrijven en geholpen worden als iedereen. Zodoende hebben andere mensen die in de toekomst op je topic stuiten middels Google of onze eigen zoekmachine ook nog iets aan je topic.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 15-11-2020 20:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje1
Ik ben nu bezig met het instellen van een Marco met de volgende code DCount("username","login","username= [Tekst0] and password= [Tekst2]")

Echter krijg ik een error met het volgende: Kan de expressie DCount("username","login","username= [Tekst0] and password= [Tekst2]") niet ontleden en corrigeer de syntaxis.

Weet iemand waarom ik deze error blijf krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Misschien een open deur, maar kan je dit soort dingen niet veel beter en simpeler laten managen in Google sheets bijvoorbeeld?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:37

g0tanks

Moderator CSA
koetje1 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:12:
Ik ben nu bezig met het instellen van een Marco met de volgende code DCount("username","login","username= [Tekst0] and password= [Tekst2]")

Echter krijg ik een error met het volgende: Kan de expressie DCount("username","login","username= [Tekst0] and password= [Tekst2]") niet ontleden en corrigeer de syntaxis.

Weet iemand waarom ik deze error blijf krijgen?
Het is handig als je context geeft. Wat wil je met die functie bereiken? Als ik kijk naar de functie en de correcte syntax snap ik de relatie niet met gebruikersnaam en wachtwoord.

The Microsoft Access DCount function returns the number of records from an Access table (or domain). The syntax for the DCount function in MS Access is:
code:
1
DCount ( expression, domain, [criteria] )

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

g0tanks schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:31:
[...]
Het is handig als je context geeft. Wat wil je met die functie bereiken? Als ik kijk naar de functie en de correcte syntax snap ik de relatie niet met gebruikersnaam en wachtwoord.
[...]
Er is inderdaad een probleem met de syntax en zonder extra info (relatiediagram) kunnen we moeilijk precieze uitspraken doen. Ik heb wel het gevoel een idee te hebben waar @koetje1 heen wilt: allicht wilt hij kijken of die functie 1 (=er is die combo gebruikersnaam+wachtwoord => account bestaat) of 0 (=die combo is er niet en dus ongeldige login) teruggeeft.
Op de huidige manier is het wel gevoelig voor SQL-injection, maar aangezien de hele beveiliging te omzeilen is door het bestand te downloaden en niet te markeren als veilig, speelt dat misschien niet zo'n grote rol.
Pagina: 1