Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eilandbewoner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn vraag
Is het de moeite waard om een extra strip ddr3l ram in mijn oudere laptop te zetten?

Ik heb een oude laptop die ik een upgrade wil geven om weer fatsoenlijk te kunnen gebruiken.
Tekstverwerken, series/films online kijken en games spelen als LOL, Diablo3, Starcraft 2 en oudere games.

Hardware:
cpu: 4th gen i7 4500U met igpu
ram: 1x 8gb 1600MHz sk hynix
ssd: Samsung 850 evo 500gb

De hdd is kortgeleden vervangen voor de ssd met een frisse installatie van win10, dit heeft natuurlijk al een enorm verschil gemaakt.

Ga ik er veel mee winnen door extra ram te plaatsen, of is dat zonde van m'n geld voor hetgeen er nog mee gedaan gaat worden?
Ik zat eraan te denken om nog een sk hynix 8gb 1600MHz bij te plaatsen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:07
Wat is het geheugengebruik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:03

Detmer

Professioneel prutser

Meten is weten. Check in taakbeheer wat je verbruik van CPU, ram, schijf e.d. is. Als je IGPU met games op 100% staat te stampen en je gebruikt maar 4gb ram heeft upgraden weinig zin.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eilandbewoner schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:54:
Mijn vraag
Is het de moeite waard om een extra strip ddr3l ram in mijn oudere laptop te zetten?

Ik heb een oude laptop die ik een upgrade wil geven om weer fatsoenlijk te kunnen gebruiken.
Tekstverwerken, series/films online kijken en games spelen als LOL, Diablo3, Starcraft 2 en oudere games.

Hardware:
cpu: 4th gen i7 4500U met igpu
ram: 1x 8gb 1600MHz sk hynix
ssd: Samsung 850 evo 500gb

De hdd is kortgeleden vervangen voor de ssd met een frisse installatie van win10, dit heeft natuurlijk al een enorm verschil gemaakt.

Ga ik er veel mee winnen door extra ram te plaatsen, of is dat zonde van m'n geld voor hetgeen er nog mee gedaan gaat worden?
Ik zat eraan te denken om nog een sk hynix 8gb 1600MHz bij te plaatsen.
als er veel MB naar de iGPu gaat zeker.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eilandbewoner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-01-2024
Bedankt voor de antwoorden, ik ga testen.

Dus zolang het geheugen niet de bottleneck is, heeft het geen zin om te upgraden als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
los van de hoeveelheid, het draait nu in single channel, in princiepe zou er allround ook een beetje extra snelheid uit dual channel moeten komen.

specs

Pagina: 1