Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooner
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi,

Binnenkort wil ik een monitor kopen, de Dell S2721DGF. Echter zie ik ook de Dell S2721DGFA. Op papier lijken dit allebei dezelfde schermen. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring hier mee of meer informatie over de verschillen van beide monitoren?

Dell zelf biedt alleen de Dell S2721DGFA aan en niet de Dell S2721DGF. Op Tweakers kan ik de Dell S2721DGFA niet vinden. Heb al een beetje het internet afgezocht, maar kan niet veel concreets vinden behalve wat Reddit posts.

Ik wacht op black friday sales. Mocht één van deze twee monitoren in de aanbieding zijn wil die graag aanschaffen.

Alvast bedankt!!

//Edit: Na wat onderzoek heb ik de Asus ROG Strix XG279Q en LG 27GN850 besteld. De Dell S2721DGF(A) was helaas niet beschikbaar. De Asus had een prijs van €599, en de LG was tijdens Blackfriday €339. Ik heb beide schermen getest en gekalibreerd. De Asus heeft een wat hogere piekhelderheid maar ik had behoorlijk last van screen tearing. De LG is allround erg goed, vooral voor die prijs. De Asus heb ik terug gestuurd. Ben erg tevreden met de LG. Jammer dat de Dell niet beschikbaar was.

[ Voor 77% gewijzigd door Spooner op 09-12-2020 15:30 ]

Beste antwoord (via Spooner op 16-11-2020 23:46)

• Goman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 22:36
Net eventjes op onderzoek uitgegaan. Op de achterkant van mijn scherm staat S2721DGFA maar in zowel de Dell monitor software als de Nvidea software wordt het scherm herkent als S2721DGF. Ook geeft de Nvidea software aan dat het scherm gewoon G-SYNC-compatible is.

Mijn theorie: Scherm heeft firmware update gehad om welke reden dan ook --> Nvidea heeft het scherm niet in die hoedanigheid getest --> Nvidea geeft dus niet het G-SYNC-compatible certificaat af --> Dell mag er niet mee adverteren maar zorgt er wel voor dat de monitor als S2721DGF herkent wordt en dus wel G-SYNC-compatible is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jUkkAJq5Dmf8iJn_VX420fCkw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ozIiWMuPYenPc3xve8FVargO.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het volgende kon ik vinden:

https://www.overclockers.co.uk/forums/posts/34204085
Good question, believe the manual doesn’t mention G-Sync certification for the A variant... I hope they haven’t pulled a switcheroo and somehow removed the option? Still supports AMD Freesync so should technically still work?
Neem het met een korreltje zout..

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
Ben hier ook naar aan het kijken. Via via heb ik gelezen dat de A-versie identiek is maar met een updatet firmware in functie van beter energie beheer.

Details hier: https://www.reddit.com/r/...n_dell_s2721dgf_and_dell/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spooner schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:45:
Hoi,

Binnenkort wil ik een monitor kopen, de Dell S2721DGF. Echter zie ik ook de Dell S2721DGFA. Op papier lijken dit allebei dezelfde schermen. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring hier mee of meer informatie over de verschillen van beide monitoren?

Dell zelf biedt alleen de Dell S2721DGFA aan en niet de Dell S2721DGF. Op Tweakers kan ik de Dell S2721DGFA niet vinden. Heb al een beetje het internet afgezocht, maar kan niet veel concreets vinden behalve wat Reddit posts.

Ik wacht op black friday sales. Mocht één van deze twee monitoren in de aanbieding zijn wil die graag aanschaffen.

Alvast bedankt!!
DGF is tijdelijk niet op voorraad https://www.dell.com/nl-n...10-AVWE#techspecs_section

Nvidea=Nvidia @Goman ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman
Ik heb hem net een paar weken binnen. Toevallig kom ik er nu pas achter dat ik ook de A versie heb. Enige verontrustende; ik zie dat deze niet g sync compatible is. Dat is raar want het ‘compatible’ is toch gewoon door Nvidia geteste freesync met certificaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goman
Oh trouwens beetje off-topic maar wel goede tip: als je student bent krijg je 10% korting, zo heb ik deze voor 390 euro gekocht vanaf de Dell site 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooner
Goman schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:49:
Ik heb hem net een paar weken binnen. Toevallig kom ik er nu pas achter dat ik ook de A versie heb. Enige verontrustende; ik zie dat deze niet g sync compatible is. Dat is raar want het ‘compatible’ is toch gewoon door Nvidia geteste freesync met certificaat?
Dat lees ik net ook inderdaad op de website van Dell. Wel een beetje vreemd. Ik heb een RTX2080, zou mooi zijn met G-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooner
dnoiz schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:01:
Ben hier ook naar aan het kijken. Via via heb ik gelezen dat de A-versie identiek is maar met een updatet firmware in functie van beter energie beheer.

Details hier: https://www.reddit.com/r/...n_dell_s2721dgf_and_dell/
Dit heb ik inderdaad ook gelezen, maar hoor en lees nu ook dat er geen g-sync "ondersteuning" is voor de S2721DGFA. Ze maken het niet makkelijker.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Goman
Net eventjes op onderzoek uitgegaan. Op de achterkant van mijn scherm staat S2721DGFA maar in zowel de Dell monitor software als de Nvidea software wordt het scherm herkent als S2721DGF. Ook geeft de Nvidea software aan dat het scherm gewoon G-SYNC-compatible is.

Mijn theorie: Scherm heeft firmware update gehad om welke reden dan ook --> Nvidea heeft het scherm niet in die hoedanigheid getest --> Nvidea geeft dus niet het G-SYNC-compatible certificaat af --> Dell mag er niet mee adverteren maar zorgt er wel voor dat de monitor als S2721DGF herkent wordt en dus wel G-SYNC-compatible is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jUkkAJq5Dmf8iJn_VX420fCkw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ozIiWMuPYenPc3xve8FVargO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
Op Dell.be staat duidelijk dat G-Synch ondersteund wordt voor de S2721DGFA,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KR7B_yxFoec4SdxLHyfBOcPnog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zyir8UV8iXOZepmoUfQFUwiu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooner
Goman schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:18:

[Afbeelding]
Bedankt voor het nakijken. Dan weet ik genoeg. Zodra de monitor in sale is tijdens Black Friday schaf ik hem aan. Bevalt de S2721DGF(A) goed verder?

Ik heb een RTX 2080 met een AMD Ryzen 2700X. 1440p moet mijn PC goed kunnen handelen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman
Spooner schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:14:
[...]

Bedankt voor het nakijken. Dan weet ik genoeg. Zodra de monitor in sale is tijdens Black Friday schaf ik hem aan. Bevalt de S2721DGF(A) goed verder?

Ik heb een RTX 2080 met een AMD Ryzen 2700X. 1440p moet mijn PC goed kunnen handelen neem ik aan?
Geen probleem ;)

Scherm bevalt geweldig! Kleuren en kijkhoeken zijn prachtig en het voelt aan als kwaliteit met een goede stabiele voet etc. Enige nadeel is dat zwart niet 100% zwart is. niet zoals het bij OLED is bijvoorbeeld maar dat is IPS eigen en ga je niet beter vinden tenzij je voor VA panelen (maar veel andere minpunten) kiest of 800 euro+ gaat uitgeven. Voor mij de perfecte deal en goede prijs kwaliteit.

Niet lachen maar ik zit nog met een i5 2500k @4,6ghz en een GTX1070. Ik speel Warzone rond 60-70fps en Modern Warfare rond de 80-90fps. Met een RTX2080 moet jij dus echt wel goed kunnen spelen op 1440p. Voor mij is het scherm de eerste upgrade, nu moet de rest denk ik ook maar volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Weet niet of deze direct een Black Friday aanbieding gaat krijgen.
Mijne is meer dan een week geleden besteld bij Dell zelf en daar wordt de verzenddatum maar steeds opgeschoven.
Andere shops hebben ook niet bijster veel voorraad heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:48
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om deze monitor aan te schaffen tot hij gisteren ineens voor 410 euro op Azerty stond, met nog maar één op voorraad. Ik heb hem gelijk besteld. Nu staat hij er weer voor 469 euro op met nog 32 op voorraad gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooner
lrsv schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:39:
Weet niet of deze direct een Black Friday aanbieding gaat krijgen.
Mijne is meer dan een week geleden besteld bij Dell zelf en daar wordt de verzenddatum maar steeds opgeschoven.
Andere shops hebben ook niet bijster veel voorraad heb ik de indruk.
Dat zou heel goed kunnen. Ik wil ook wachten tot de Black Friday deals. Mocht de monitor niet in sale komen, dan koop ik hem alsnog wel voor de reguliere prijs. Het is meer dat het jammer geld is als ik hem nu zou aanschaffen en toch goedkoper is tijdens de sales.

Ik kijk ook nog een beetje naar de LG 27GLA850. Mocht deze behoorlijk in prijs dalen tijdens de sale overweeg ik die anders. Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar de Dell.

Ik hoop dat je jouw monitor snel ontvangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooner
SantinoNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:02:
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om deze monitor aan te schaffen tot hij gisteren ineens voor 410 euro op Azerty stond, met nog maar één op voorraad. Ik heb hem gelijk besteld. Nu staat hij er weer voor 469 euro op met nog 32 op voorraad gek genoeg.
Ik zag hem gisteren inderdaad ook bij Azerty voor die prijs. Ik heb via Tweakers een prijsalert ingesteld voor onder de 399,-. Hopelijk binnenkort een sale :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoenA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09-2023
Dank voor alle info, was ook aan het zoeken en kwam deze thread tegen.
Blijft toch vooral erg verwarrend.

Op de website van Dell kost de A versie momenteel maar 358, een flink stuk goedkoper dan de huidige Tweakers pricewatch prijzen.

Dus bij deze ter info...! :)

*edit* gloeiende gloeiende.... dat is de ex-BTW prijs... Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3WIqDi21oKEMP7TWPnQmo_2cRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SzJUzOndsh6zpSiE5FfL4tDx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CoenA op 18-11-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Op dit moment is de prijs 433 euro, is dit een normaal bedrag voor deze monitor? de LG variant staat nu voor 390 in de pricewatch en ik weet nog niet zo goed hoe dat verhoud met elkaar.

Zijn er eigenlijk al monitoren met hdmi 2.1 aangekondigd? Het lieftse zou ik geen verouderde hardware in huis willen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bedenkelijk schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:11:
Op dit moment is de prijs 433 euro, is dit een normaal bedrag voor deze monitor? de LG variant staat nu voor 390 in de pricewatch en ik weet nog niet zo goed hoe dat verhoud met elkaar.
Zie pricewatch: Dell S2721DGF Zwart en de grafiek onderin met het prijsverloop.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Ok :') dacht door de comments dat deze enkel via dell beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
Deze is dus bij SIcomputers beschikbaar voor 403 euro, word niet benoemt op de pricewatch.

Is er soms een filter op de pricewatch die ik kan uitschakelen om ook "niet op voorraad" artikelen te zien?
Loop aardig wat dealtjes mis op deze manier terwijl een paar dagen na de aanbieding de voorraad weer is aangevuld

En voor een aanbieding, hetzelfde paneel op de GL850 is nu verkrijgbaar op bol.com voor 340
https://www.bol.com/nl/p/...-27-inch/9300000005468213

[ Voor 70% gewijzigd door Bedenkelijk op 27-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:03
Heeft iemand nog een tip waar je deze monitor kunt bestellen? De Dell website neemt geen orders meer aan. Alternate / Azerty / Sicomputers / Centralpoint niemand heeft voorraad en verwachte leverdatums blijven opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Control85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 14:34
Hallo, ik ben een "leek" op het gebied van monitoren.
Maar las ergens dat de DGFA een ips scherm had en de DGF een nano ips scherm.
Wat dit precies inhoudt weet ik niet maar een "deskundige" zal daar zeker meer over te melden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
De S2721DGF kwam zojuist bij bol.com voor €399, dat is een zeer goede prijs. Heb hem direct besteld.

Onlangs 2x de Odyssey G7 terug moeten sturen (1x dode pixel, slechte schermkwaliteit). Hopelijk dit keer wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Control85
Bij Bol.com niet meer leverbaar. Pffh dat is snel. Misschien morgen nieuwe levering???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Control85 schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:55:
Bij Bol.com niet meer leverbaar. Pffh dat is snel. Misschien morgen nieuwe levering???
Op de meeste websites waar ik keek stond dat ze vandaag nieuwe stock verwachten. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinister1122
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik wacht ook tot de DGFA versie weer verkrijgbaar is, buiten dat er niet zo veel verschil in zit zou ik het liefst toch niet de DGF versie willen hebben.

• Control85
sinister1122 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:41:
Ik wacht ook tot de DGFA versie weer verkrijgbaar is, buiten dat er niet zo veel verschil in zit zou ik het liefst toch niet de DGF versie willen hebben.
Zou je aan kunnen geven waarom je voorkeur dan voor de DGF-versie gaat ipv de DGFA-versie???

• Control85
Control85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:01:
[...]

Zou je aan kunnen geven waarom je voorkeur dan voor de DGF-versie gaat ipv de DGFA-versie???
Oeps net verkeerd om!!!!!!

Moet natuurlijk zijn: Zou je aan kunnen geven waarom je voorkeur dan voor de DGFA-versie gaat ipv de DGF-versie???

• sinister1122
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11-2024
Control85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:03:
[...]

Oeps net verkeerd om!!!!!!

Moet natuurlijk zijn: Zou je aan kunnen geven waarom je voorkeur dan voor de DGFA-versie gaat ipv de DGF-versie???
Nouja er zal vast een goede reden zijn waarom Dell een nieuwe versie uitbrengt.
Niet een specifieke reden gewoon voor het gevoel.

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:03
Enigste verschil schijnt de default brightness te zijn zodat er een EU energy sticker op mag. DGF komt hopelijk vandaag met Postnl hier binnen. Maar ik zag ook eerder vandaag al de DGFA op voorraad bij alternate.
Pagina: 1