[forum] Plaatjes van externe locatie moet handmatig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beetje een onduidelijke topictitel maar hierbij poging e.e.a. uit te leggen:
Vroeger kon je d.m.v. het plaatjes knopje in te drukken de [img] tag laten neerzetten als je een url geselecteerd had van een plaatje..
nu krijg ik hoe dan ook een dialoog waar ik plaatjes moet uploaden, echter zijn ze al geupload
moet nu dus handmatig de [img] tags eromheen typen; bijzonder onhandig

is dit een bug of een feature? indien dat laatste is het bijzonder onhandig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Het link-knopje heeft deze functie overgenomen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
crisp schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:48:
Het link-knopje heeft deze functie overgenomen ;)
die zet geen img tags neer om het de url van het plaatje.. en een link wil ik niet plaatsen :)

-edit-
ah, link knopje drukken, dan url ingeven werkt wel.. hmm..

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 15-11-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mschol schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:17:
[...]

die zet geen img tags neer om het de url van het plaatje.. en een link wil ik niet plaatsen :)
Wel als de link herkent kan worden als een plaatje (eindigen met \.(jpe?g|png|gif)).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
crisp schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:40:
[...]

Wel als de link herkent kan worden als een plaatje (eindigen met \.(jpe?g|png|gif)).
Zoals ik bij vorige post aangaf: klikken op de link knop en dan url invoeren gaat inderdaad goed (in iedergeval weet ik waar de functie nu verstopt zit, bedankt :D )

Klopt het dan ook dat als ik een url naar een plaatje plak, deze selecteer in het tekstvak en dan op de knop druk dat hij een melding geeft "geef omschrijving"? (lijkt mij van niet, maar wellicht is dat zo bedoeld; ik zou verwachten dat er dan netjes img tags omheen geplaatst worden)

ik heb dit getest op Firefox 82, edge (chromium) met deze url: https://i.imgur.com/rTwmkkTm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-10 15:09

DaFeliX

Tnet Devver
mschol schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:57:
[...]

Zoals ik bij vorige post aangaf: klikken op de link knop en dan url invoeren gaat inderdaad goed (in iedergeval weet ik waar de functie nu verstopt zit, bedankt :D )

Klopt het dan ook dat als ik een url naar een plaatje plak, deze selecteer in het tekstvak en dan op de knop druk dat hij een melding geeft "geef omschrijving"? (lijkt mij van niet, maar wellicht is dat zo bedoeld; ik zou verwachten dat er dan netjes img tags omheen geplaatst worden)

ik heb dit getest op Firefox 82, edge (chromium) met deze url: https://i.imgur.com/rTwmkkTm.jpg
inderdaad, als je al een link hebt geselecteerd dat een afbeelding lijkt te zijn, krijg je de mogelijkheid om een omschrijving op te geven, zodat de uiteindelijke UBB code [url="https://i.imgur.com/rTwmkkTm.jpg"]Vette afbeelding[/url] wordt

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DaFeliX schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:49:
[...]

inderdaad, als je al een link hebt geselecteerd dat een afbeelding lijkt te zijn, krijg je de mogelijkheid om een omschrijving op te geven, zodat de uiteindelijke UBB code [url="https://i.imgur.com/rTwmkkTm.jpg"]Vette afbeelding[/url] wordt
Ik was in de veronderstelling dat hij er dan al automatisch [img]-tags omheen zou zetten; dat lijkt me namelijk ook het meest logisch aangezien de popup zelf ook automatisch het vinkje zet als een url herkent wordt als plaatje (maar op mobile alleen als je het intypt want daar mist nog een onpaste eventhandler :P)

Ik zal daar wel eens een fix voor maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 16-11-2020 09:41 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bedankt voor de antwoorden, ik weet nu in iedergeval waar de functie zit (en dat die op dit moment niet zo werkt als ik had verwacht :p ) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mschol schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:51:
bedankt voor de antwoorden, ik weet nu in iedergeval waar de functie zit (en dat die op dit moment niet zo werkt als ik had verwacht :p ) d:)b
Ik heb het gedrag nu iets logischer gemaakt ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1