Garage opbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
wij willen een opbouw op onze garage en in de garage een kamer + een stuk opslag. Nu is daarvoor denk ik sloop+nieuwbouw van de garage nodig en nu zoek ik naar een indicatie van kosten.
Lengte van het geheel moet 8 worden, breedte 3.
Het wordt een plat dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

datadevil schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:01:
wij willen een opbouw op onze garage en in de garage een kamer + een stuk opslag. Nu is daarvoor denk ik sloop+nieuwbouw van de garage nodig en nu zoek ik naar een indicatie van kosten.
Lengte van het geheel moet 8 worden, breedte 3.
Het wordt een plat dak.
Ik zou, als ik jou was, eerst even gaan onderzoeken wat voor een fundering er onder je huidige garage aanwezig is. Als de huidige fundering niet blijkt te voldoen voor een tweede woonlaag dan lopen de kosten voor het afbreken én wederom opbouwen behoorlijk op terwijl je daarna pas weer op 'maaiveld' niveau opnieuw kunt gaan bouwen.... Stiekem gaat er dan bij zo'n bouw als jij nu van plan bent bijna nét zoveel geld onder de grond zitten als dat er boven komt.

Als je een Hei-Stelling (óf boor-stelling) mag laten komen om de fundering middels palen goed te gaan krijgen dan mag je je portemonnaie helemaal gaan trekken.

Ik heb een jaar of twee geleden qua oppervlak zo'n zelfde vrijstaande garage (5,5 x 6) gezet waarbij de fundering (á 25 kubieke meter gewapend beton) nog volledig nieuw gestort mocht worden doordat er nog niets aanwezig was.... Totale kosten destijds: ± €40K waarbij die vrijstaande garage van alle gemakken voorzien is (Vloerverwarming vanuit het woonhuis, Stroom (3 x 25A), Water, Gescheiden Afvoer, Glasverbinding én isolatie). Fundering is hier meteen berekend op een zadeldak / verdieping maar de garage heeft nu nog gewoon een plat dak.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 15-11-2020 17:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Will_M schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:11:
[...]

Ik zou, als ik jou was, eerst even gaan onderzoeken wat voor een fundering er onder je huidige garage aanwezig is. Als de huidige fundering niet blijkt te voldoen voor een tweede woonlaag dan lopen de kosten voor het afbreken én wederom opbouwen behoorlijk op terwijl je daarna pas weer op 'maaiveld' niveau opnieuw kunt gaan bouwen.... Stiekem gaat er dan bij zo'n bouw als jij nu van plan bent bijna nét zoveel geld onder de grond zitten als dat er boven komt.

Als je een Hei-Stelling (óf boor-stelling) mag laten komen om de fundering middels palen goed te gaan krijgen dan mag je je portemonnaie helemaal gaan trekken.

Ik heb een jaar of twee geleden qua oppervlak zo'n zelfde vrijstaande garage (5,5 x 6) gezet waarbij de fundering (á 25 kubieke meter gewapend beton) nog volledig nieuw gestort mocht worden doordat er nog niets aanwezig was.... Totale kosten destijds: ± €40K waarbij die vrijstaande garage van alle gemakken voorzien is (Vloerverwarming vanuit het woonhuis, Stroom (3 x 25A), Water, Gescheiden Afvoer, Glasverbinding én isolatie). Fundering is hier meteen berekend op een zadeldak / verdieping maar de garage heeft nu nog gewoon een plat dak.
bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga er vanuit dat de fundering opnieuw moet, ook om het geheel te kunnen voorzien van afvoer en isolatie, en dat we dan zullen moeten heien/boren.
Wat ik vergat te vermelden is dat het samen zou zijn met de buren dus dat scheelt wellicht wat in dat soort kosten..
Heel kort door de bocht genomen zou ik dan dus op 2,5 maal jouw 40k is 100k kunnen uitkomen vermoed ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat je er met die inschatting niet ver vandaan zult komen zitten. Je gaat feitelijk gewoon een volledig nieuw woonhuis (8 x 6) met twee woonlagen zetten wat je verdeelt over twee percelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
maar bedoel je dan 100k samen of 2*100k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

datadevil schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:51:
maar bedoel je dan 100k samen of 2*100k?
Dat éérste (gelukkig) ;)

Op het moment dat de metselaars aan de gang kunnen (op het moment dat het grondwerk er eenmaal ligt) dan gaat het hard én zijn de grootste kosten eigenlijk al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
dus 50k per kavel? Dat zou me heel erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je meerdere offertes laat maken heb je een goede indicatie van de kosten. Verder gaat deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.