Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands NAS/server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 10:27
Ik ben opzoek naar twee dingen: Een NAS waar ik al mijn data op ga zetten. Ik heb nu een Synology DS112 draaien met een 1TB schijf in. De NAS vind ik eigenlijk te traag en de opslag is te weinig voor 4k series waar ik sinds kort aan begonnen ben. Daarnaast wil ik een server hebben om bots (geschreven in Java) op te laten lopen. Hiervoor maakt stroomverbruik niet echt uit (zolang idle power consumption maar geen watt is of zo iets) en is multithreaded performance verreweg het belangrijkst (samen met RAM, 64GB zal in de meeste gevallen wel genoeg zijn). Hierdoor valt de kijk snel op tweedehands serverapparatuur. Echter ben ik op het gebied van servers een leek, mijn voorkeur gaat dan ook uit om 'gewoon' een versie van Windows Server te runnen i.v.m. de toegankelijkheid (en misschien FreeNAS ernaast). Het budget wat ik in gedachten had is 250-350 euro.

Is het verstandig de twee te combineren? Dus op zoek gaan naar een snelle server die ook 4 (of meer) HDDs kwijt kan? Naar welke modellen/reeksen servers moet ik kijken wat hiervoor geschkt is (of nog beter, welke advertentie)?