Office 2019 installeren onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
Mijn vraag

Op de PC van mijn ouders stond Office 2019 (niet Office 365); door een mislukte update ging hun Windows 10 installatie kapot. Nu probeer ik Office opnieuw te installeren, maar ik kan simpelweg geen setup downloaden. Inloggen met mijn MS account op hun PC is onmogelijk. setup.office.com geeft "Uw account kan helaas niet worden ingesteld". Aanmelde op www.office.com geeft gewoon geen enkele respons...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10, Office 2019, beiden legaal gekocht. Product key ligt klaar, maar zonder MS account kom je gewoon niet aan installer lijkt het.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Installer downloaden van office.com, inloggen met MS account, gezocht naar andere installers. Enige alternatief dat ik zie is illegale versie downloaden en daar dan de legale key in proppen. Maar persoonlijk vind ik dat een absurde route die ik liefst wil vermijden.

Beste antwoord (via Morrar op 15-11-2020 15:52)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Kan je niet op een andere machine inloggen en de setup op een usb stick droppen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Kan je niet op een andere machine inloggen en de setup op een usb stick droppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Agent47 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:46:
Ja dat ga ik nu proberen, maar dan ben ik lichtelijk bang dat ie straks de key aan deze PC hangt...

Wel absurd hoe MS tegenwoordig de MS account en Office 365 door je strot douwt; kennelijk niet de bedoeling meer dat je Office gewoon installeert... Hun automatische hulpbot is trouwens wel de slechtste die op internet te vinden is; die snapt zelfs met het woord Office nog niet waar het over gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 15-11-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Er bestaat ook een programmaatje waarmee je Microsoft ISO's kan downloaden. Volgens mij kan je zowel Windows 10 als Office zonder key installeren, en dan achteraf je key invoeren.

Heb je Windows 10 ook opnieuw ingesteld/geïnstalleerd of werkte die nog wel? Anders zou ik dat eerst proberen. Zoek bij Instellingen naar "opnieuw instellen". Dan krijg je de optie om dat te proberen met zoveel mogelijk behoud van programma's en instellingen of een hele schone installatie.

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 15-11-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Morrar schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ja dat ga ik nu proberen, maar dan ben ik lichtelijk bang dat ie straks de key aan deze PC hangt...

Wel absurd hoe MS tegenwoordig de MS account en Office 365 door je strot douwt; kennelijk niet de bedoeling meer dat je Office gewoon installeert... Hun automatische hulpbot is trouwens wel de slechtste die op internet te vinden is; die snapt zelfs met het woord Office nog niet waar het over gaat.
Microsoft sowieso. Bij nieuwe installaties haal ik de netwerk kabel er altijd uit / WIFI uit. Als die netwerk detecteert dan ben je verplicht een account aan te maken sinds de 2004 update. Als je geen netwerk hebt dan kan je nog een offline account maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Thanks voor de tips! Ik heb nu de suggestie van @Agent47 geprobeerd en de setup draait. Product key lijkt ie gewoon te pakken, dus hopelijk opgelost zo...

En inderdaad; ik heb offline accounts aangemaakt voor mijn ouders, maar dat wordt steeds lastiger gemaakt helaas. Ik heb Ubuntu voorgesteld, maar moeders wilde per se MS Office en dus Windows... Ik betwijfel of ze het verschil tussen MS Office en LibreOffice zou merken, maar ja. Denk wel dat dit de laatste keer is dat ik met MS producten ga stoeien voor ze.

[ Voor 55% gewijzigd door Morrar op 15-11-2020 15:56 ]

Pagina: 1