Beste tweakers,
Graag wil ik mijn systeem wat meer futureproof maken, en daarnaast heb ik nood aan een nieuw mobo gezien ik op dit moment enkele connecties (wifi/bluetooth) mis en dat wil oplossen zonder dongles of pci-kaartjes. Daarnaast wil ik switchen naar een ryzen-processor en dan heb ik sowieso een AM4 mobo nodig.
Kortom, een nieuwe processor, ram en moederbord (en evt. op langere termijn grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik deze componenten:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan het volgende drietal:
Dit, eventueel aangevuld met een Kingston A2000 ter vervanging van mijn Samsung sata ssd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon vlot kunnen gamen op 1440p, hoge settings en waar mogelijk 144hz
Ga je overklokken?
Ben hier niet in thuis, maar ik wil graag de mogelijkheid openhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of mijn keuze van componenten (vnl. processor en ram) volstaat om de komende jaren vooruit te kunnen. Afgezien van gamen doe ik weinig veeleisende taken met deze pc. Het is ook de bedoeling om op termijn de grafische kaart een upgrade te geven, maar ik heb het gevoel dat ik nog even weg kan met GTX1070.
Graag wil ik mijn systeem wat meer futureproof maken, en daarnaast heb ik nood aan een nieuw mobo gezien ik op dit moment enkele connecties (wifi/bluetooth) mis en dat wil oplossen zonder dongles of pci-kaartjes. Daarnaast wil ik switchen naar een ryzen-processor en dan heb ik sowieso een AM4 mobo nodig.
Kortom, een nieuwe processor, ram en moederbord (en evt. op langere termijn grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik deze componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI H170A GAMING PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 67,35 | € 67,35 |
| 1 | Voedingen | Corsair CS650M | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 67,35 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan het volgende drietal:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZRX | € 154,- | € 154,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 638,05 | ||
Dit, eventueel aangevuld met een Kingston A2000 ter vervanging van mijn Samsung sata ssd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon vlot kunnen gamen op 1440p, hoge settings en waar mogelijk 144hz
Ga je overklokken?
Ben hier niet in thuis, maar ik wil graag de mogelijkheid openhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of mijn keuze van componenten (vnl. processor en ram) volstaat om de komende jaren vooruit te kunnen. Afgezien van gamen doe ik weinig veeleisende taken met deze pc. Het is ook de bedoeling om op termijn de grafische kaart een upgrade te geven, maar ik heb het gevoel dat ik nog even weg kan met GTX1070.