Toon posts:

Desktop doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds gisteren doet mijn desktop het niet meer, deze is al wat ouder maar het altijd perfect gewerkt zonder fouten in al die jaren.

Ik krijg geen beeld uit mijn GTX980 of de interne GPU.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles nagekeken maar niets speciaals te zien aan de connectoren of scherm.
Ik heb dan mijn GTX980 verwijderd en op de interne GPU eens geprobeerd, opnieuw geen beeld.
Dan na 1 min actief (zonder beeld) valt de PC uit en nu is het volledig gedaan ermee, kan deze zelfs niet meer aanzetten.

Dit lijkt mij dan het moederbord te zijn?
Momenteel is dit een Asus Z97-K https://tweakers.net/pric...asus-z97-k/specificaties/

Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen/testen?
Indien het moederbord het issue is mag dit vervangen worden door hetzelfde type maar die gaan niet meer te vinden zijn denk ik? Wat is er dan een alternatief?
Hierop zit een i7-4790K CPU en de GTX980.

*verdere kennis van moederborden en bepaalde specs etc...heb ik wel niet.

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2020 12:36 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-11-2020 15:42)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:38
Best wel slecht ding en is nooit een goede koop geweest, ook niet toen die nieuw was. Zou eerst een nieuwe goede voeding proberen want die heb je toch nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welk merk en type voeding zit erin? Als je de videokaart eruit kunt halen dan kan je ook van de voeding aflezen wat het merk en type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:51:
Welk merk en type voeding zit erin? Als je de videokaart eruit kunt halen dan kan je ook van de voeding aflezen wat het merk en type is.
Coolermaster RS-700-ACAB-B1: https://tweakers.net/pric...-b700-ver2/specificaties/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Best wel slecht ding en is nooit een goede koop geweest, ook niet toen die nieuw was. Zou eerst een nieuwe goede voeding proberen want die heb je toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:06:
Ok, dan zal ik daar morgen werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
pricewatch: Corsair TX550M V2 zou een goede vervanger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt normaal morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:06:
Hij doet het weer :) ! Bedankt voor de PSU raad.
En nog 1 bijkomend vraagje dan i.v.m. dit moederbord, kan ik in de toekomst hier bv. een RTX 3060/70 inprikken zolang de voeding het trekt?
Kan ik weer een aantal jaar verder en de CPU lijkt mij wel OK voor nog 4 jaartjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Een 4790K gaat het geen 4 jaar meer volhouden. Er zijn nu al games waarin die tekort schiet. 3060/3070 zou ik er zeker niet bij zetten. Hooguit een 2060/5600 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:19:
Een 4790K gaat het geen 4 jaar meer volhouden. Er zijn nu al games waarin die tekort schiet. 3060/3070 zou ik er zeker niet bij zetten. Hooguit een 2060/5600 XT.
Hm ok, misschien deze dan uit faseren naar volgende zomer toe en kijken voor een volledig nieuwe build.

Thanks
Pagina: 1