Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Goedemorgen medetweakers,

Ik heb een vraag en jullie zouden mij enorm helpen als jullie deze vraag kunnen beantwoorden. Gisteren mijn 3070 RTX in ontvangst mogen nemen. Deze heb ik geïnstalleerd, als snel kwam ik er achter de mijn voeding alleen maar 1x 6+2 pins en 1x 6 pins heeft. Ben toen opzoek gegaan naar oplossing en heb en 6 tot 8 pins converter er tussen gedaan. De kaart werkt, maar niet op volledige kracht. In cod warzone haal ik gemiddeld 110 fps (1080P high). Kan het zijn dat dit door de voeding komt en dat ik een voeding moet aanschaffen met 2x 8 pins?

Mijn setup:
Case: Cooler Master Masterbox MB520 RED TRIM
Motherboard: MSI B360M Pro
CPU: Intel Core i5 9600K 6-Core 3.7Ghz (turbo: 4.6Ghz)
Memory: 16GB 2666Mhz DDR4
SSD : 1,5 TB
Video Card: MSI 3070 RTX Ventus 3x OC
Monitor: Dell Alienware AW2518H - G-Sync - 240 hz
Voeding: XILENCE 700W Performance C ErP2014

B.v.d.

Fijne zondag allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
Welke GPU had je hiervoor? Deze voeding heeft niet eens het bronze efficiency certificaat weten te behalen, knap hoor...

[ Voor 117% gewijzigd door Paprika op 15-11-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
Die voeding is troep. Het is geen 700w voeding maar naar huidige maatstaven een 500w want max 500w op 12v als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen en alle planeten in één lijn staan.. Neem daarbij heel matige kwaliteit en een hele slechte spanningsregeling en je hebt het recept voor een instabiel systeem welke snel schade zal ondervinden van die voeding. Haal een high-end als pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum of pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt als je nog lang plezier van je systeem wil hebben.

Daarbij: oude drivers verwijderen met DDU en nVidia drivers (opnieuw) installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 15-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Hiervoor had ik een 2060 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Uszka schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:56:

Daarbij: oude drivers verwijderen met DDU en nVidia drivers (opnieuw) installeren.
Dit gaat onmogelijk iets doen vanaf een Turing kaart. Het is gewoon technisch onmogelijk dat hier nu een verschil in gaat zitten namelijk. De laatste drivers zou wel een ding kunnen zijn.

@glenntriepels, je hebt nu echt ontzettend bespaard op het belangrijkste onderdeel van je pc en het kost je op den duur ook nog eens extra geld in stroomkosten, want het rendement van deze voeding is echt ontzettend waardeloos.

Kun je eens GPU-Z downloaden en starten en dan op het sensor tabje logging aanzetten terwijl je CoD speelt? 5 tot 10 minuten is voldoende en dan logging uitzetten en het bestandje delen.

[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 15-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weer iemand die klaagt over lage FPS bij COD Warzone, zie https://gathering.tweaker...%5D=8&keyword=cod+warzone

Komt erop neer dat het aan het spel ligt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Uszka schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:56:
Die voeding is troep. Het is geen 700w voeding maar naar huidige maatstaven een 500w want max 500w op 12v als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen en alle planeten in één lijn staan.. Neem daarbij heel matige kwaliteit en een hele slechte spanningsregeling en je hebt het recept voor een instabiel systeem welke snel schade zal ondervinden van die voeding. Haal een high-end als pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum of pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt als je nog lang plezier van je systeem wil hebben.

Bedankt voor je reactie. Ik heb de voedingen gekeken en zien er goed uit? Zou de odnerstaande voeding ook goed genoeg zijn?

https://www.alternate.nl/...ding/html/product/1418660?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
Nee. Matige kwaliteit en nog steeds geen goede spanningsregeling ondanks dat de voeding DC-DC heeft. Daarbij is dat veel te duur voor die voeding. Is niet meer dan €50 - €60 waard.
Ramon schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:03:
Weer iemand die klaagt over lage FPS bij COD Warzone, zie https://gathering.tweaker...%5D=8&keyword=cod+warzone

Komt erop neer dat het aan het spel ligt.
Is wel een dingetje idd de laatste tijd.

[ Voor 47% gewijzigd door Uszka op 15-11-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Minstens zo belangrijk, die Fractal Design voeding heeft 10 jaar garantie ipv 3 jaar en de meerprijs haal je er makkelijk uit, omdat deze voeding veel efficiënter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Vriendelijk bedankt voor het goede advies ik heb de enermax besteld.

Toppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@glenntriepels Ik weet niet of je mijn reactie hebt gelezen? Het is dus een bekend probleem dat performance in COD Warzone niet is wat veel mensen ervan verwachten en het is pas opgelost wanneer ze een patch releasen die het fixt. Dus dat je niet teleurgesteld bent als je straks niet meer FPS haalt...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Ramon schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:15:
@glenntriepels Ik weet niet of je mijn reactie hebt gelezen? Het is dus een bekend probleem dat performance in COD Warzone niet is wat veel mensen ervan verwachten en het is pas opgelost wanneer ze een patch releasen die het fixt. Dus dat je niet teleurgesteld bent als je straks niet meer FPS haalt...
Na de voeding merkt hij pas dat zijn cpu de beperkende factor is. Een afgeknepen 6 core K-SKU zonder HT/SMT met kreupel geheugen doet ook geen wonderen anno 2020. Maar goed, dat is een andere discussie :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
weet ik maar kijk onderstaande filmpje.

YouTube: RTX 3070 + Core i5 9600K Latest Games Benchmarks @1080p 1440p 2160p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
nelizmastr schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:20:
[...]

Na de voeding merkt hij pas dat zijn cpu de beperkende factor is. Een afgeknepen 6 core K-SKU zonder HT/SMT met kreupel geheugen doet ook geen wonderen anno 2020. Maar goed, dat is een andere discussie :)
dit zou in mijn ogen geen probleem meoten zijn. Heb onderzoek gedaan en er zal geen bottleneck moeten ontstaan. Natuurlijk zijn er betere processoren maar daar ga ik momenteel geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Je hebt gelijk, ik heb meer onderzoek gedaan het blijkt dat de 3070 niet vlekkeloos loopt bij warzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Warzone + RTX 30xx bekend probleem, als je voeding er niet uit klapt gaat een nieuwe niks veranderen aan je performance.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Dit zijn bekende problemen, 1 fix welke je performance direct een boost kan geven met +- 20-50fps :)
https://www.reddit.com/r/...discovered_a_fix_for_the/

In het kort:
Regedit:
Computer\HKEY_CURRENT_USER\System\GameConfigStore
GameDVR_Enabled=0

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PolicyManager\default\ApplicationManagement\AllowGameDVR
value=0
Pagina: 1